Alhambra![]() Formålet er, at have flest bygninger af bestemte slags, i de scoringsrunder, hvor der tildeles point for dem. Endvidere tildeles der point for at være den, der har den længste mur rundt om sin Alhambra. I sin tur kan spilleren vælge melle tre ting: -Tage penge -Købe en bygning -Omstrukturere sin Alhambra. Når man køber en bygning, skal man betale i den valuta, konstruktørerne ønsker. Der gives ikke penge retur. Betaler man det eksakte beløb får man lov til at fortsætte sin tur, der ellers afsluttes. Turen fortsættes ved at spilleren igen får lov til at vælge en af de tre ovenstående handlinger. Da der i den enkelte spillers tur ikke tilføjes nye bygninger til salg, kan han i sin tur komme til at foretage op til fem handlinger: købe og placere bygninger fire gange og så enten tage penge eller omstrukturere sin Alhambra. ![]() Før den næste spiller får sin tur suppleres der op, så der igen er fire bygninger og penge at tage af. Der er tre scoringsrunder i løbet af spillet. De første to er indlagt således, at de dukker op, når ca. 1/3 og 2/3 af pengene er kommet i spil. Den sidste runde afholdes, når der ikke er nok bygninger til at supplere op til de fire bygninger, der skal sættes til salg. I scoringsrunderne gives der point for at være den spiller, der har flest af hver type af de seks bygninger samt for at have den længste mur om sin Alhambra. I den anden scoringsrunde får den med næstflest bygninger af hver art også point, ligesom den med tredjeflest af en type bygninger også får point i den tredje scoringsrunde. ![]() Belønnet med Spiel des Jahres 2003. ![]() Placeret som nummer 2 ved Deutscher SpielePreis 2003 Links: Engelske regler |