GermanGames Logo

Code 777 / Code 7


Code 777 (42K) Robert Abbott er krediteret for at have designet Code 777. Rent faktisk er det dog Alex Randolph, der har lavet spillet, men han valgte at kreditere Robert Abbott, da spillet var stærkt inspireret af Abbott's spil What's That on My Head?.

Hver spiller får tre brikker, hvorpå der på hver af dem står et tal mellem et (1) og syv (7). Endvidere er tallet farvet i en af syv forskellige farver. I alt er der 28 sådanne brikker. Brikkerne er placeret i en holder på en sådan måde at spilleren ikke kan se sine egne tre brikker. Til gengæld kan han se alle de øvrige spilleres brikker.

På skift trækker spillerne et spørgsmålskort med en tekst der refererer til farve og eller tal på de brikker, der er synlige for den spiller, han vælger at stille spørgsmålet til. Alle spillere med undtagelse af ham, der bliver spurgt, modtager med svaret nogle informationer om, hvilke tal og eller farver, der kan eller ikke kan være, på de brikker, de har foran sig.

Der er i alt 23 kort med spørgsmål. Eksempler på spørgsmål på kortene er: "Hvor mange farver kan du se?", "På hvor mange holdere er summen 18 eller derover?", "Ser du flere brune end blå tal?" etc.

Når en spiller tror, at han kan gætte tallene på de brikker han har foran sig (ikke farverne) får han et point og tre nye brikker. Gætter han forkert får han tre nye brikker men ingen point. Den første der når til tre point har vundet.

Code 777 01 (44K)

Variant
For en større udfordring kan man aftale, at spillerne skal afsløre såvel hvilke tal de har, som hvilken farve tallene har.


Links:

Regler på engelsk


Beskrivelsen er udfærdiget den 7. november 2006
Copyright 2006 GermanGames.

Tilbage til forside (2K)