GermanGames Logo (21K)

Sleuth


Sleuth (37K) Spillet består af 2 sæt kort. Et sæt ædelstenskort og et sæt søgekort. Ædelstenskortet har tre informationer: Hvor mange ædelstene (1,2 eller 3), hvilken ædelsten (diamant, perler eller opal) og farven (rød, blå, grøn eller gul). I begyndelsen af spillet lægges et af disse kort væk. Det er den/de forsvundne ædelstene, som skal findes. Resten af kortene deles ud blandt spillerne, så alle får lige mange kort. De resterende kort vises frem, så alle kan se dem og lægges derefter væk.

Søgekortene består af 54 kort, som viser enten 1 eller 2 elementer eller giver mulighed for frit valg. Foran hver spiller lægges 4 søgekort ud. I sin tur må spilleren vælge et søgekort og bruge det til at afdække en modspillers kort. I forhold til kort med 1 element tæller modstanderen antallet af kort med eksempelvis opaler, hvis kortet viser opaler. Denne oplysning får alle spillerne. Hvis kortet har to elementer, eksempelvis blå diamanter, så viser modspilleren sine kort til spørgeren. De øvrige spillere derimod får kun at se hvor mange kort med disse karakteristika spilleren har og ikke hvilke. Når et søgekort er brugt trækkes et nyt. Vinderen på spillet er den spiller, som gætter den forsvundne ædelsten først.


Sleuth 02 (27K)

Designer: Sid Sackson
Antal spillere: 3-7 spillere
Spilletid: 60 minutter
Udgivelsesår: 1967 (genudgives i 2004)
Spiltype: Deduktion, kortspil


Sleuth 01 (36K)


Links:

Sleuth siden på "The Great Games of Sid Sackson"

Tilbage til forside (2K)