87 spil blev det til i juli - det højeste antal i halvandet år (men stadig langt fra toppen fra før jeg fik børn...)
Nye spil er markeret med rødt; 18 spil blev det til, og flere af disse var elendige, hvilket jeg egentlig godt vidste, men jeg VILLE lige nå 1000 ratede spil på min seksårsdag på BGG!
Det må næsten være min spiloplevelse i juli; omsider at nå de 1000, og så "kun" på 6 år.
Nu må mit nye mål være at spille alle spil i top100 på BGG, selvom det bliver svært med alle de nye spil, der konstant kommer ind i top100...
8 x Mein erster Spieleschatz
- super børnespil der indeholder 10 forskellige spil for børn i forskellige aldre.
7 x One Night Ultimate Alien
- ONUW med et nyt twist, da app'en nogle gange kommer med ændrede regler; fx at man kører en runde til, at en bestemt person må vende et kort osv. Ret fedt, men nok endnu bedre med flere end 4 personer.
5 x Through the Desert
- min kone og jeg elsker dette spil, og det har da også fået et nøk op i ratingen hos mig efter 35 spil.
4 x Ethnos
- super area majority-spil blandet med lidt rummy. De forskellige factions gør spillet ret interessant, og så tager det jo ikke lang tid.
4 x Sea of Clouds
- har overrasket mig en del ved at være et simpelt card collecting game; tjek det ud, jeg har allerede spillet det 11 gange på to måneder.
4 x Taluva
- i min personlige top10. Bliver slet ikke værdsat nok af dem, jeg kender - udover min kone og svigerfar, der også elsker det.
3 x 3 Secrets
- har vist sig egentlig at være ok sjovt at spille med min kone, som er langt bedre til at gætte, end jeg er...
3 x Bärenpark
- gateway tilelaying game. Uskyldigt. Må se, hvor mange spil der er i det, men for nu er jeg godt underholdt, og så tager spillet jo ikke over en halv time.
3 x Hansa Teutonica
- HT bliver bare bedre og bedre, og jeg er glad for, at jeg har spillet det 10 gange i år - og med en aftale om at spille det i næste uge. Mit top 3 game of all time!
3 x Happy Salmon
- silly fun! Lidt a la Pit, så et sjovt råbespil der er overstået på 2 minutter. Vil dog ikke spille det med færre end 4.
3 x Imhotep
- overraskende fint spil - simple regler, relativt simple valg, men med mulighed for at kunne være dejligt ond ved hinanden, hvilket som regel er et plus i min bog, når det er et relativt kort spil.
3 x Mask of Anubis
- tjek det ud; dette spil bruger nærmest VR-teknologi og har begejstret stort set alle, jeg har spillet det med, og så tager det kun 5-20 minutter max.
2 x The Castles of Burgundy
- min personlige nummer 4 lige efter HT. Det er altid fedt at spille!
2 x Caverna: Cave vs Cave
- måtte købe denne 2p-version af Caverna, da jeg er ret pjattet med Caverna (dog er det slet ikke på Agricolas niveau!). Skal lige prøves et par gange mere, for jeg er ikke helt sikker på, at det er en keeper, da jeg har mange andre 2p-spil.
2 x Codenames
- fint nok; er ikke i den lejr, der anser det som det bedste partygame igennem tiden - dertil er der ganske enkelt for lidt "party-stemning" over det, når folk sidder og grubler længe over hvilke clues, de skal give.
2 x Farkle
- skidt terningespil der bliver afgjort på held, selvom man også har enkelte beslutninger at skulle træffe.
2 x Greed
- fedt kortspil jeg gerne spiller igen
2 x Hoot Owl Hoot!
- et simpelt og ganske godt coop-børnespil.
2 x NOIR: Deductive Mystery Game
- der er mange måder at spille NOIR på, og jeg har kun prøvet den første, som var ok, men konen brød sig ikke synderligt om det.
2 x Orchard
- altid en succes med min ældste.
1 x 100 Swords: The Blue Mammoth's Dungeon
- det behøver jeg ikke spille igen...
1 x Bupkis
- Farkle er nærmest en 10'er ift. Bupkis, som fjerner det eneste bare lidt interessante element i Farkle, og som tilføjer langt mere held... Kæft det er ringe.
1 x Core Worlds
- fint deckbuilding-spil (selvom det ikke minder så meget om andre deckbuilding-spil, synes jeg), men har kun prøvet det med stort set alle udvidelsesmoduler, hvilket måske komplicerede det lige en anelse for meget og gjorde det for langt første gang.
1 x Det dårlige selskab
- med øl og gode venner er det sgu altid sjovt.
1 x Dixit Odyssey
- Dixit er altid fint, og jeg er altid dårlig til det.
1 x Escape Room: The Game
- tredje scenarie. Det første ud af de tre koder, man skal finde, var det sværeste, mens resten var ok nemme. ER:TG er helt sikkert ikke det bedste Escape Room-spil, jeg har prøvet, men det er jo altid sjovt at spille dem.
1 x Escape the Room: Mystery at the Stargazer's Manor
- nemmere end den anden version af EtR (Gravely's Retreat), så det tog os ret kort tid at løse det hele, men til gengæld er det fedt, at disse Escape Rooms ikke kun består af kort, men også har fysiske puzzles.
1 x Exodus: Proxima Centauri
- nåede desværre ikke at blive helt færdige, men de første 5 (ud af 7) runder gav et rigtig godt billede af spillet, og jeg spiller det meget gerne igen; måske med 4 næste gang.
1 x GOPS
- kedeligt, men hurtigt kortspil der indeholder lidt secret bidding.
1 x Grand Austria Hotel
- altid sjovt at spille, men lige den her gang gik det horribelt ringe for min kone, så det var egentlig ikke så fedt for nogen af os... Penge er virkelig vigtige i dette spil!
1 x Hanabi
- har spillet det 120 gange nu, men kun 1 gang i 2017! Meget skidt, for det er altid fedt!
1 x Incan Gold
- det bedste push your luck-spil på markedet, synes jeg (også bedre end Can't Stop, der tit kan vare for længe).
1 x Java
- havde hørt, det skulle have nogle Taluva-vibes, som vi elsker, men det hele endte med at være lidt "meh".
1 x Klovn Spillet
- sygt dårligt spil, men det var jo forventet, når man laver et spil baseret på en serie...
1 x Nippon
- rigtig fint eurogame, hvor jeg især var pjattet med endgame-scoringen, hvor man i løbet af spillet selv vælger, hvad man scorer point for! Spiller det meget gerne igen.
1 x Risk Europe
- Risk?! Ja, Risk EUROPE. Som er lysår bedre end Risk. Glæder mig til at spille det igen; det var overraskende fint.
1 x Scopa
- en kedeligere version af Casino, som i forvejen er kedeligt.
1 x Signorie
- WYG har lavet mange fede spil, uden jeg for alvor er helt oppe at ringe over dem, og Signorie falder desværre i den kategori.
1 x Stone Age
- sammen med Lords of Waterdeep er SA bare det bedste gateway WP-spil på markedet, som samtidig er interessante nok at spille for mere hardcore gamere.
1 x Survive: Escape from Atlantis!
- havde næsten glemt, hvor sjovt og kaotisk det er - skal spille det igen på fredag, for det fortjener det!
1 x Terra Mystica
- mit yndlingsspil lige efter Agricola. Får slet ikke spillet det nok, men har heldigvis en aftale om det i næste uge.