Hvad har du spillet i dag? August 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re
Has thanked: 66 times
Been thanked: 75 times

Post by Frouvne » Sat Aug 01, 2020 8:38 pm

Vi har fået skudt måneden af med manér.

Vi har spillet klassisk Pandemic, som vi spillede på den mellemste sværhedsgrad. Enten var kortene med os eller også er vi blevet meget rutinerede. I hvert tilfælde tog det os ikke lang tid at få situationen under kontrol. Efter at det i længere tid har stået på Legacy-udgaverne hos os, virker det næsten lidt naivt. Da jeg skulle finde Pandemic stødte jeg på Splendor og tog det med op. Det blev efterfølgende spillet tre gange. Dagen har også budt på lidt regellæsning, så jeg har et fromt ønske om, at der også kommer spil på bordet imorgen... :)
frouvne, administrator

Image

Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re
Has thanked: 66 times
Been thanked: 75 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2020

Post by Frouvne » Tue Aug 04, 2020 7:05 am

Mandag stillede begge børn op til brætspilseftermiddag. Først var det den ældste, hvor vi kom videre med vores Pandemic Legacy: Season 2. Vi havde første forsøg med august, så eventyret er ved at være godt fremskredent, og vidste at vi kunne afslutte inden runden var omme. Men i Pandemic er man aldrig sikker og vi får lov at prøve august måned endnu en gang. Men føj hvor sker der dog meget i sådan et spil og heraf rigtig mange ting, man kan se, der kommer til at influere de kommende spil. Oprindeligt forstod jeg overhovedet ikke hypen omkring Season 1 men jeg er da fuldkommen solgt til denne udgave.

Bagefter var det datteren, der stillede op. Vi fik en nyerhvervelse på bordet: Kraken Attack! Det kan vel bedst beskrives som et Tower Defence spil med et pirat-tema. Fint førstehåndsindtryk. Vi må se om det holder. Konkurrencen er stærk blandt børnespillene for tiden.
frouvne, administrator

Image

Post Reply