GermanGames.dk

Et forum på dansk om brætspil
Dato og tid er tirs sep 07, 2010 4:22 am

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Arkham Horror udvidelser
100+ indlæg
100+ indlæg

Geografisk sted: Frederiksberg
Jeg har Dunwich og Innsmouth stående derhjemme på hylder. Kan man spille begge udvidelser samtidig uden de helt store problemer eller er det bedst at holde dem separeret?

Titel: Re: Arkham Horror udvidelser
100+ indlæg
100+ indlæg

Geografisk sted: Aalborg Ø
Man plejer at sige at man kan spille med en af de store udvidelser og en af de små udvidelser på samme tid. Dog har vi tit haft items med fra forskellige ekspansions på en gang, da det er lidt bøvlet at sortere igennem så mange kort af gangen.

Tror ikke at man hjælper sig selv ved at tage alt for mange under mekanismer med i spillet, der er jo rigeligt at holde styr på i forvejen ;)

100+ indlæg
100+ indlæg

Ja, men "Personal Stories" fra Innsmouth kunne måske være sjovt at have med, også i Dunwich. Ulempen ved at spille med to er vel, at aktiviteterne bliver noget mere spredt, jo flere udvidelser du tager med. Så hvis vi vælger kun at tage f.eks. Dunwich med, kan det betyde noget mere "action" i Dunwich-området sammenlignet med et spil hvor vi tager begge udvidelser med. Er det grunden til, at man plejer at sige, at man skal spille med en lille og en stor?

25+ indlæg
25+ indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Daugård
okay, jeg har nu aldrig hørt det med en stor og en lille. Vi plejer altid at spille med alt det pap vi kan kommet til, det vil sige, alle de små udvidelser, og alle de store. Enkelte gange er vi dog begyndt at spille ude kingsport udvidelsen, men det skyldes a) mangel af bord plads og b) mange af dem jeg spiller med normalt bryder sig ikke om kortet. Der er jo regler for hvordan man håndtere flere store udvidelser i reglerne, at få hver stor udvidelse efter den første tæller man som værende en spiller mindre.

Det er rigtigt, der bliver meget at holde styr på, men hvis man har spillet det nogle gange er det ikke ngoet problem.

Det jeg kunne se som værende et problem med kun en stor udvidelse er det bliver for let. Basis spillet i sig selv, bliver ret hurtigt for let.

Hvis man evt. vil have noget inspiration til en anden arkham oplevelse havde FFG sidste (forrige?) år en kampagne, men jeg tror 10 scenarier der hang sammen. Den må kunne findes på deres hjemmeside endnu.

100+ indlæg
100+ indlæg

Jeg vil nu mene, at for mange udvidelser på samme tid vil udvande effekten af den enkelte udvidelse. Hvis jeg f.eks. spiller med Dunwich, er det også rart, at der rent faktisk sker noget i Dunwich. Hvis alle udvidelserne er med, risikerer man slet ikke at få brugt et bræt.

25+ indlæg
25+ indlæg
Brugeravatar

Caniggia skrev:
Jeg vil nu mene, at for mange udvidelser på samme tid vil udvande effekten af den enkelte udvidelse. Hvis jeg f.eks. spiller med Dunwich, er det også rart, at der rent faktisk sker noget i Dunwich. Hvis alle udvidelserne er med, risikerer man slet ikke at få brugt et bræt.

Det er rigtigt og ikke rigtigt noget jeg kan sige noget imod, andet end det må være en smags sag. Hvis du spiller 4 spil med Dunwich og 4 spil med Innsmouth, eller 8 spil med begge udvidelser, vil min påstand være at der samlet set over de 8 spil er den samme mængde "action" i de to byer. Enig, det er fordelt på mere tid og på et større område. Men der er det jeg igen mener det er en smags sag :)

2500+ indlæg
2500+ indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Oseali skrev:
Man plejer at sige at man kan spille med en af de store udvidelser og en af de små udvidelser på samme tid. Dog har vi tit haft items med fra forskellige ekspansions på en gang, da det er lidt bøvlet at sortere igennem så mange kort af gangen.

Tror ikke at man hjælper sig selv ved at tage alt for mange under mekanismer med i spillet, der er jo rigeligt at holde styr på i forvejen ;)

Enig - vi har som regel også spillet med én stor og én lille udvidelse - ved to store bliver det bare en ujævn fornøjelse.

25+ indlæg
25+ indlæg
Brugeravatar

Nu når vi snakkede om AH udvidelser, havde jeg chancen for at åbne den nyeste igår, og har skrevet et lille blog indlæg om hvad den indeholder, som kan læses her: http://www.papspil.dk/Blog/witbLurker/ hvis nogle skulle have lyst til det :)

250+ indlæg
250+ indlæg
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge
Hvilken udvidelser giver mest i forhold til det oprindelige spil?

Både med hensyn til aktioner, sværhed, nye personer, monstre og så fremdeles.

Som jeg har læst mig frem til det, så får man "kun" nye monstre i de små udvidelser men i de store får mange også nye handlingskort og personer at spille med.

100+ indlæg
100+ indlæg

Der er vist flere tråde på BGG omkring det, men Dunwich udvidelsen giver i hvert fald en masse ekstra kort og er et godt udgangspunkt.

25+ indlæg
25+ indlæg
Brugeravatar

Nu ved jeg ikke hvad du mener med "Handlingskort" er det location kortene, så er der i de små udvidelse både nye location kort til selve arkham, nye mythos kort og nye other world encounters, samt typisk lidt nyt udstyr, og så som du selv siger det gerne flere monstre.

Jeg synes helt klart, at en af de udvidelser der er mest spændende er Innsmouth, da der er klart flest nye spilpersoner (hvilket altid er et stort plus i min bog), samt man her får nogle personal histories, der er en lille "mission" til hver spiller som man får fra starten af spillet.

Af de store udvidelser vil jeg (hvis man skal se på hele udvidelsen) tage dem i denne rækkefølge:
Innsmouth
Dunwich
Kingsport

HVis man skal se på selve brættet der følger med (og hvad der kan ske på de forsekllige locations) vil je gnok sige
Dunwich
Innsmouth
Kingsport

Hvis man skal se på de Ancient ones (og Heralder) der er med, og hvilke der er mest spændende er det:
Kingsport
Innsmouth
Dunwich

Håber det hjalp lidt, ellers skriver du bare. Men det er helt klart de store udvidelser der giver mere nyt til spillet, hvor de små bare giver lidt flere muligheder til det eksisterende (hvis det giver mening)

25+ indlæg
25+ indlæg
Brugeravatar

Dobbelt post

Sidst rettet af JesperB tirs aug 24, 2010 11:42 pm, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sortér efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]