Hvad har du spillet i dag? September 2018

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Twilight Struggle, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Hvad har du spillet i dag? September 2018

Indlægaf Frouvne » man sep 03, 2018 9:01 am

Hvad har du spillet i dag? Håber, at du vil dele det med os! :D
frouvne, administrator

Billede

Brugeravatar
Neumann
100+ indlæg
100+ indlæg
Favoritspil: *
Agricola
At the Gates of Loyang
Ra
Geografisk sted: Roskilde

Re: Hvad har du spillet i dag? September 2018

Indlægaf Neumann » man sep 03, 2018 2:18 pm

Lørdag stod - som allerede nævnt i augusttråden - på Hanabi Deluxe og derefter et gensyn med Caverna: Cave vs Cave.

Søndag kom Dominant Species heldigvis igen på bordet i en tospillerversion med de 4 AP-kort fjernet for et (lidt) kortere spil. Vi trækker dyreklasserne tilfældigt, og min datter pev lidt i starten, fordi jeg først trak hendes yndling: arachniderne. Selv fik hun padderne og besluttede at give det en chance.

Det gik hende mildest talt godt. I et tospillerspil er der nu noget særligt surt ved at se "Bligth" og "Catastropy" dukke op i forskellige runder, hvor min ærede modpart lige har taget initiativet. Det gjorde avs! Min spillestrategi kan ikke holde til at få effekten af begge disse kort med fuld hammer.

Jeg tabte helt fortjent 131-197, men jeg er virkelig en meget god taber - i hvert fald til min datter. Det er hun faktisk også.

APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Geografisk sted: Kbh Ø

Indlægaf APK » man sep 03, 2018 4:37 pm

Jeg har også lige tabt til mit afkom. Stort. I mit tilfælde i Root - han spillede kattene og jeg spillede fuglene. Resultat 30 - 3 til kattene... :shock:
Jeg ved ikke om der er noget der hedder Runaway Looser-problem, men jeg havde ualmindelig svært ved at komme tilbage efter en sløj start, hvor jeg løb ind i alt fra ambush til turmoil (igen og igen)...
Fascinerende spil som skal prøves igen - og med flere spillere.
/APK
Billede

Brugeravatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Geografisk sted: Lundby
Kontakt:

Indlægaf Goblen » man sep 10, 2018 10:51 pm

I mandagsgruppen stod den på en gang Expedition: Northwest Passage. Spillet er virkelig undervurderet af mange. Rigtig god tile layer fyldt med masser af stemning, hvor man skal kortlægge Nordvest-passagen og samtidig finde ud af hvad der skete med John Franklin der forsvandt med to skibe i midten af 1800'tallet.

Forleden stod den på Gaia Project. Rigtig solid reimplementering af Terra Mystica, og selvom jeg er endnu mere glad for temaet i Terra Mystica, kan jeg rigtig godt lide de ændringer der er lavet i Gaia Project.

En positiv overraskelse også fra den anden dag er Ex Libris. Et spil hvor du skal opbygge et bibliotek og få de rigtige bøger ind så du kan blive over-bibliotekar på hovedgnombiblioteket. Det tager ikke sig selv så alvorligt, og at manden selv har fundet på samtlige unikke og utroligt morsomme bogtitler giver bare et ekstra lag.

Brugeravatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Favoritspil: Brass, Twilight Struggle, Diplomacy, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam
Geografisk sted: 2900
Kontakt:

Indlægaf Frouvne » ons sep 12, 2018 8:38 am

Efter fire spilaftener i streg i den faste spilgruppe med Brass: Lancashire på programmet faldt valget i aftes på Brass: Birmingham. Ikke overraskende var det en fin oplevelse. Spillet føltes på mange måder kendt og så var der alligevel et lidt andet flow, det helt sikkert vil være interessant at undersøge nærmere. Jeg glæder mig meget til at prøve det nogle flere gange, men er også en lille smule skeptisk. Min umiddelbare rating på BGG ligger i hvert tilfælde et par karakterer under den for Brass: Lancashire - men derfor kan det jo godt være et solidt spil alligevel.
frouvne, administrator

Billede

Brugeravatar
Gunness
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Geografisk sted: 2770

Indlægaf Gunness » man sep 17, 2018 2:37 pm

Efter et deprimerende langt spillemæssigt dødvande skete der endelig noget i weekenden, hvor jeg fik spillet 2x Brass: Lancashire. Som så mange andre er jeg ikke vild med det meget mørke bræt, men ellers er det en flot og vellykket opdatering, og spillet er jo altid godt.

Desuden fik jeg lokket familien til en omgang Clank!
Bestilt: Nanty Narking, Sabotage, Getaway Driver, Lifeform, Crypt, AuZtralia, CO2, Tang Garden, Museum, Detective, 7th Continent exp, 1066, Cerebria, Neanderthal
Seneste: Spirits of the Forest, Endeavor: Age of Sail, Root, Brass Lancashire/Birmingham

Tilbage til "Voksenspil"