Månedens spiloplevelse januar 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Månedens spiloplevelse januar 2019

Post by Frouvne »

Januar 2019. Så er vi igang!

Jeg fik spillet mange børnespil i denne måned. Jeg er vildt imponeret over hvor hurtigt nogle vakse fem-årige kan finde match i Vildkatten / Finders keepers! Men gælder dog primært, hvis de har set brikkerne før. Støder de på nogle de ikke har set, er de pludseligt langt lettere at have med at gøre. Selvom Vildkatten ikke er det fedeste spil for en voksen, er det et af de få børnespil jeg mener burde findes i ethvert hjem med børn.

De to spil der for mig bejler til titlen som månedens spiloplevelse er: New Frontiers og Wingspan. Ingen af spillene gav fantastiske spiloplevelser, men indbød lyst til at prøve igen. New Frontiers bød på det jeg forventede. Og det er jo ikke så skidt. Jeg glæder mig til at spille det igen men ved ikke om det på lang sigt er det jeg kommer til at spille eller om det er Race for the Galaxy det i stedet kommer til at vække til live for mig igen. Wingspan er meget intuitivt men måske en smule simplere end jeg umiddelbart kunne ønske mig. Alt i alt formåede det dog at charmere mig tilstrækkeligt til at det bliver månedens spiloplevelse for mig.

Finders keepers! - 11
Rhino Hero - 8
Istanbul: The Dice Game - 5
The Ravens of Thri Sahashri - 5
Micro Robots - 3
Spot it! - 2
Escape the Dark Castle - 1
Everdell - 1
Flick 'em Up!: Dead of Winter - 1
Mmm! - 1
New Frontiers - 1
Pandemic: Fall of Rome - 1
Le Passe-Trappe - 1
Wingspan - 1
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 486 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2019

Post by Gunness »

Januar:
Crypt - 4
Clank!: Sunken Treasures - 3
Great Western Trail - 2
Sleeping Queens - 2
Cerebria: The Inside World - 1
Claustrophobia - 1
Pushido - 1
Steampunk Rally - 1
That’s Pretty Clever - 1
Who Goes There? - 1
YINSH - 1

Det var sjovt at prøve Who Goes There?, ikke mindst pga. godt selskab og god stemning rundt om bordet. Jeg synes dog, at spillet er for langt og med for mange tilfældigheder (jf. spillængden), og der mangler noget mere at basere sin deduktion på. Men flot og stemningsfyldt er det. Crypt er en habil og hurtig push your luck-sag med terninger.

Men de bedste spiloplevelser var stadig Great Western Trail og Cerebria.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse januar 2019

Post by Jens_Hoppe »

Jeg spillede virkeligt lidt i januar, men i det mindste var der kød på det meste af det:

New Frontiers 3
Dragon Castle 1
Medici 1
SpaceCorp 1
Teotihuacan: City of Gods 1
Terraforming Mars: Colonies 1

SpaceCorp var kun et solospil, så der juryen stadig ude (men første indtryk var godt), så månedens spil må være New Frontiers, som blander det (for mig) bedste fra Puerto Rico og RftG.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse januar 2019

Post by Goblen »

Startede '19 med 16 spil i januar. Det er OK for oveni kommer nedpakning og flytning fra hus til lejlighed. Endnu engang tager Dice Throne: Season Two titlen som det mest spillede spil for måneden, og det er også klart månedens bedste oplevelse. Det spil kan jeg ikke få nok af. Det er også værd at nævne at jeg fik spillet både Lisboa og The Gallerist som er to fantastiske titler jeg aldrig siger nej til.

Morede mig meget med Who Goes There, og er enig med Gunnes betragtninger - tror vi var lidt for paranoide og hjalp hinanden for lidt.

Så fik jeg endelig prøvet A Feast for Odin, og glæden ved at prøve det aftog relativt hurtigt. Det spil var slet ikke mig. Det irriterer mig at det er spillet der løber med titel som månedens klart største skuffelse. Det kunne have været Cult: Choose your God Wisely, men det forventede jeg mig ikke meget af - det gjorde jeg for aFfO.

Spillene fordelte sig som følger:

Dice Throne: Season Two – Battle Chest - 5
Adrenaline - 1
Cult: Choose Your God Wisely - 1
A Feast for Odin - 1
The Gallerist - 1
Gentes - 1
Kingsburg (Second Edition) - 1
Lisboa - 1
Red7 - 1
Steampunk Rally - 1
Stone Age - 1
Who Goes There? - 1
Post Reply