Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Post by Goblen »

Fik spillet mit Underwater Cities i går med mandagsgruppen, og jeg kunne rigtig godt lide det. Tre personer der var i tæt opløb om sejren.

Kan godt lide den måde man bygger sin by og tableau op på, og den måde man skal forberede sig på produktionen hver tur. Der skal træffes nogle hårde valg da man kun må have tre kort på hånden. Skal spilles igen for det var morsom at opbygge en by under havet.
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Post by Neumann »

Det har været en virkelig sløj februar spillemæssigt. Jeg røg ind i min tredje infektion i denne vinter (og jeg er aldrig syg) - og tilmed har jeg arbejdet i hele vinterferien, mens resten af husstanden har været bortrejst.

Men, nu er alle hjemme, og i dag gik eftermiddagen med Hertug Crecys testamente, som jeg endelig prøvede at tabe 55-59, og i stedet for MGP brugte vi så aftenen på Ankh-Morpork, som jeg denne gang tabte som Commander Vimes, mens datteren som Lord Rust fik kontrol over sine 8 områder uden at jeg kunne forhindre det - og så kun ganske få kort før kortbunken var nået i bund, hvad var, hvad jeg gik efter.

Fin lørdag...
User avatar
Neumann
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 328
Joined: Fri Aug 19, 2016 7:38 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 69 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Post by Neumann »

til eftermiddag blev det til en gang Azul for første gang i lange tider. Den vandt jeg knebent 82-76.

Men det fik mig så til at huske, hvorfor jeg ikke længe har fået spillet ned fra hylden. Mit eksemplar lider heftgt af forslåede buende plader, så de roterer let og skal helst holdes fast, når man opdaterer points.

Den samlede visdom på BGG har ikke kunnet anvise nogen anerkendt metode til at rette buet pap ud igen, så jeg overvejer lidt at sætte silikonepoter i hjørnerne for at rejse den nedadbuende midte op fra bordpladen. Er der nogen, som har et bedre forslag?

... jeg har fravalgt de dyre akrylrammer.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Post by Frouvne »

Den sidste uge har været i børnespillenes tegn: Vildkatten, Monza og Klodsmajor. Det helt store hit har dog været en nyerhvervelse: Beasts of Balance. Et stabelspil med tilhørende App. Der er ingen regler med, så dem må man finde ud af undervejs, hvilket er en del af fornøjelsen. Det er et samarbejdsspil, hvor man introducerer dyr i en verden. Undervejs kan man bl.a. migrere dem, krydse dem og fodre dem. Så det er langt fra et traditionelt stabelspil... og så ser det også interessant ud. Min datter ville spilledet igen og igen og samme entusiasme har jeg oplevet med andre børn. Og så kunne jeg da heller ikke holde mig fra at skulle prøve det solo. Og det er ikke sidte gang! :roll: :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2019

Post by Jens_Hoppe »

I sidste uge fik jeg prøvet Alexander Pfisters seneste spil, Blackout: Hong Kong. Jeg har jo været en lidt forsigtig fan af hans to foregående tunge spil, Mombasa og Great Western Trail, og havde derfor en forventning om at BHK ville være mere af det samme: Langt og tørt, men på en måde alligevel sjovt og fascinerende. :)

Langt og tørt er det i hvert fald, men der var ikke meget sjov over det. Temaet skinner slet ikke så godt igennem som i de tidligere spil, interaktion er der næsten ikke noget af, og de allestedsværende sorte farver på komponenterne, kombineret med en masse bittesmå ikoner gør usability helt forfærdelig.

Som sagt var det et langt spil: Selvom jeg faktisk var rimeligt underholdt den første times tid, var der desværre stadig et par timers spiltid tilbage på det tidspunkt, så jeg fik rigeligt tid til at fundere over spillets kvaliteter.

Mombasa og GWT er lige lidt tøre til min smag, og det er ikke spil jeg behøver spille særligt tit. Men da der trods alt gemmer sig solide spil under underfladen, har jeg ikke noget imod at bruge tid på dem en gang imellem. BHK derimod er bare en lang, knastør og interaktionsløs skubben kuber omkring, og det spil har jeg intet behov for at bruge mere tid på. 4/10.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply