Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 872
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Helsingør
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by Mikkel » Thu Feb 21, 2019 12:23 pm

Hej

Der er en regel i dette spil som driver mig til vanvid. Jeg har spillet med flere forskellige personer, og en del har forskellige meninger om hvad den egentlig går ud på.

Det er omkring reglen med antal kort du må have. Reglen lyder som følger:
”Additionally, you may hold 1 Slavery card beyond your card limit, not to exeed the 5-card maximum. (You may hold more than one Slavery card, but only 1 of them is exempt from your card limit)”

Hvis jeg tager ovenstående, og tager det bid for bid (og lad os for eksemplets skyld sige at jeg er nået til "level 3" på den nederste skjold-track, så står der at jeg må have 3 hvide (dont get me wrong here) kort + slavekort.) Når jeg læser den første bid, så må jeg have et 1 slavekort, udover de 3 hvide kort. Så 4 kort i alt, right?

Næste bid (samme eksempel igen med “level 3”): ( You may hold more than one Slavery card, but only 1 of them is exempt from your card limit)”
Altså, jeg må gerne have 4 slave kort? Men 3 af dem tæller som de hvide kort? Og det sidste kort tæller som slavekortet?

Hvis jeg læser den regel forkert, så vil jeg bede en eller anden om at skære det ud i pap for mig!

På forhånd tak.
Image

User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1368
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 38 times
Been thanked: 19 times

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by Jonezy » Thu Feb 21, 2019 7:04 pm

Det lyder rigtigt Mikkel. :)
Image

- WTF Leicester...!?! :D

User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1577
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by Robert » Fri Feb 22, 2019 6:13 am

Sagt på en anden måde, med dit eksempel:
Du må have tre kort, plus et ekstra, som skal være et slavekort.
Om de tre første er slavekort eller ikke er ligegyldigt, så længe mindst et af de fire er slavekort.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG

User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 872
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Helsingør
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by Mikkel » Fri Feb 22, 2019 11:59 am

Takker :D

Tillægsspørgsmål!

Når man kommer helt op i toppen af tracken hvor der kun er hvide kort illustreret - er det ensbetydende med at man IKKE må have slavekort?
Image

User avatar
strato
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 88
Joined: Sun May 15, 2016 12:36 pm
Favoritspil: Tash-Kalar, Titan, 7 Wonders Duel, Mage Wars, Rococo, Polis, Scythe
Location: Søborg
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by strato » Fri Feb 22, 2019 3:37 pm

Nix, du må stadig gerne have eet slavekort mere ... (så vidt jeg ved)
Det er faktisk meget neat illustreret på board'et :-D

Vi plejer at spille med at det første slavekort man lige erhverver sig ligger til højre for player board'et, på den facon skal du bare overholde dit maks velvidende at du kun må have et slavekort liggende lige der ...

User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 872
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Helsingør
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by Mikkel » Sat Feb 23, 2019 12:10 am

strato wrote:
Fri Feb 22, 2019 3:37 pm
Nix, du må stadig gerne have eet slavekort mere ... (så vidt jeg ved)
Det er faktisk meget neat illustreret på board'et :-D

Vi plejer at spille med at det første slavekort man lige erhverver sig ligger til højre for player board'et, på den facon skal du bare overholde dit maks velvidende at du kun må have et slavekort liggende lige der ...
Tak 😊
Blev bare i tvivl, da der de andre steder undervejs er hvide kort + håndjern ikon, men det sidste niveau er der KUN hvide kort og ikke håndjern.
Image

User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by JoelP » Sat Feb 23, 2019 1:37 am

Når der er helt fyldt op må man ikke ha et ekstra slavekort ved siden af boardet. Det er derfor der ikke er håndjernsikon.

User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Post by JoelP » Sat Feb 23, 2019 1:38 am

Dvs man må selvfølgelig stadig ha slavekort, men ikke et ekstra udover den sædvanlige hand size ved max niveau

Post Reply