Page 1 of 1

Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Thu Feb 21, 2019 12:23 pm
by Mikkel
Hej

Der er en regel i dette spil som driver mig til vanvid. Jeg har spillet med flere forskellige personer, og en del har forskellige meninger om hvad den egentlig går ud på.

Det er omkring reglen med antal kort du må have. Reglen lyder som følger:
”Additionally, you may hold 1 Slavery card beyond your card limit, not to exeed the 5-card maximum. (You may hold more than one Slavery card, but only 1 of them is exempt from your card limit)”

Hvis jeg tager ovenstående, og tager det bid for bid (og lad os for eksemplets skyld sige at jeg er nået til "level 3" på den nederste skjold-track, så står der at jeg må have 3 hvide (dont get me wrong here) kort + slavekort.) Når jeg læser den første bid, så må jeg have et 1 slavekort, udover de 3 hvide kort. Så 4 kort i alt, right?

Næste bid (samme eksempel igen med “level 3”): ( You may hold more than one Slavery card, but only 1 of them is exempt from your card limit)”
Altså, jeg må gerne have 4 slave kort? Men 3 af dem tæller som de hvide kort? Og det sidste kort tæller som slavekortet?

Hvis jeg læser den regel forkert, så vil jeg bede en eller anden om at skære det ud i pap for mig!

På forhånd tak.

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Thu Feb 21, 2019 7:04 pm
by Jonezy
Det lyder rigtigt Mikkel. :)

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Fri Feb 22, 2019 6:13 am
by Robert
Sagt på en anden måde, med dit eksempel:
Du må have tre kort, plus et ekstra, som skal være et slavekort.
Om de tre første er slavekort eller ikke er ligegyldigt, så længe mindst et af de fire er slavekort.

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Fri Feb 22, 2019 11:59 am
by Mikkel
Takker :D

Tillægsspørgsmål!

Når man kommer helt op i toppen af tracken hvor der kun er hvide kort illustreret - er det ensbetydende med at man IKKE må have slavekort?

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Fri Feb 22, 2019 3:37 pm
by strato
Nix, du må stadig gerne have eet slavekort mere ... (så vidt jeg ved)
Det er faktisk meget neat illustreret på board'et :-D

Vi plejer at spille med at det første slavekort man lige erhverver sig ligger til højre for player board'et, på den facon skal du bare overholde dit maks velvidende at du kun må have et slavekort liggende lige der ...

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Sat Feb 23, 2019 12:10 am
by Mikkel
strato wrote:
Fri Feb 22, 2019 3:37 pm
Nix, du må stadig gerne have eet slavekort mere ... (så vidt jeg ved)
Det er faktisk meget neat illustreret på board'et :-D

Vi plejer at spille med at det første slavekort man lige erhverver sig ligger til højre for player board'et, på den facon skal du bare overholde dit maks velvidende at du kun må have et slavekort liggende lige der ...
Tak 😊
Blev bare i tvivl, da der de andre steder undervejs er hvide kort + håndjern ikon, men det sidste niveau er der KUN hvide kort og ikke håndjern.

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Sat Feb 23, 2019 1:37 am
by JoelP
Når der er helt fyldt op må man ikke ha et ekstra slavekort ved siden af boardet. Det er derfor der ikke er håndjernsikon.

Re: Endeavor: Age of Sail regelspørgsmål

Posted: Sat Feb 23, 2019 1:38 am
by JoelP
Dvs man må selvfølgelig stadig ha slavekort, men ikke et ekstra udover den sædvanlige hand size ved max niveau