Månedens spiloplevelse februar 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse februar 2019

Post by Frouvne »

Hvad var månedens spiloplevelse for dig i februar 2019?

---

Min februar så således ud:

Beasts of Balance - 18
Finders keepers! - 5
Monza - 4
Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr - 3
Rallye-Trucks - 3
Formula Dé - 1
Gaia Project - 1
Klumpeduns - 1
Shards of Infinity - 1
Speed Colors - 1
Underwater Cities - 1

Alt i alt en fin måned, hvor børnespil har fyldt en del. Men det er nu ikke et minus i min bog selvom det selvfølgelig ikke helt kan dække mit behov for gode spil. Gaia Project er altid en god oplevelse, så det var en fornøjelse at få det på bordet. Underwater Cities efterforlod faktisk et fornuftigt indtryk, men det var et famlende første forsøg og nok ikke et spil, jeg kommer til at prøve nok til at det kommer til at glide i en grad, så oplevelsen bliver helt i top. Det mangler det i sidste ende for meget for meget fornemmelsen af tema til at jeg kommer til at dyrke. Shards of Infinity håber jeg at komme meget tættere på. Fik kun prøvet det en enkelt gang i løbet af måneden, men det gjorde, at jeg fik genoplivet Ascension: Deckbuilding Game på iOS. Fedt spil. Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr er noget af det mest originale, jeg længe har prøvet. I sidste ende syntes jeg dog nok, at temaet skinner en smule for lidt igennem. Men jeg håber at få lejlighed til at spille mig igennem spillet. Beasts of Balance er nok det mest originale stabelspil jeg har prøvet. Det blev månedens spiloplevelse for mig. Men det er også en niche, som jeg i forvejen holder meget af. Og endnu har jeg kun prøvet det som solo- og samarbejdsspil.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Re: Månedens spiloplevelse februar 2019

Post by Gunness »

Februar var også ok for mit vedkommende:
Witness - 4
Azul - 3
Holding On: The Troubled Life of Billy Kerr - 3
Bärenpark - 2
Deep Sea Adventure - 2
Nemo's War (second edition) - 2
Ascending Empires - 1
Clans of Caledonia - 1
Crypt - 1
Everdell - 1
Kashgar: Merchants of the Silk Road - 1
Pickomino - 1
ZÈRTZ - 1

Som Allan synes jeg, at det var spændende at prøve Holding On. Fedt at se spil, der udfordrer den gængse euro/ameritrash-skabelon. Spillet var ikke helt dét, jeg gerne ville have det til at være, men absolut en habil oplevelse.
Månedens bedste oplevelse var nok endelig at få taget hul på Nemo's War. Endelig et solospil, jeg faktisk gider :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse februar 2019

Post by Goblen »

En meget svag måned for mig med kun fire spillede spil. Det er ikke sket i meget lang tid, men har brugt store dele af januar og februar på at flytte.

Fik til gengæld spillet fire rigtig gode spil, så absolut ingen af dem var dårlige oplevelser, og især et faldt ud som den klart fedeste oplevelse. Terraforming Mars er min kones ynglingsspil, og vi spiller en gang imellem bare os to. Det var hyggeligt, og fik sådan lige afstresset os oven i alt det flytning og rengøring. Derfor klart den bedste oplevelse.

Spillene fordelte sig som:

Sylvion - 1
Terraforming Mars - 1
Underwater Cities - 1
Vinhos - 1
Post Reply