Hvad har du spillet i dag? August 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2019

Post by Goblen »

God brætspilsweekend :-)

I går var vores Pandemic gruppe samlet til endnu mere Pandemic Legacy. Vi fik klaret marts og april i to tætte omgange i første forsøg. Så ramte maj, og den gjorde ondt. Der fik vi klø i første halvdel, men er mere klar på anden halvdel når vi samler dette fantastiske eventyr op igen.

I dag kørte jeg til Stony for at spille Tsukuyumi: Fall of the Moon. Med mig havde jeg Rene fra min mandagsspillegruppe. Da vi kom derind blev vi enige om at med tilgængelig tid og regelkompleksitet så byttede vi det ud med Edge of Darkness. Det har jeg glædet mig til at prøve, og da min egen version er forsinket er det fedt at få prøvet Stonys. Super godt spil hvor du bygger dine kort op, og skal hjælpe med at forsvare byen mod et angreb fra en dæmon-hær, der bliver stærkere og stærkere jo stærkere dine kort bliver. Glæder jeg mig MEGET til at få prøvet igen.

Efter det blev det til to spil Ave Cæsar som Rene aldrig havde spillet før. Det spil er altid sjovt.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2019

Post by Gunness »

Mandag aften fik Maibritt og jeg spillet en af sagerne i Chronicles of Crime, denne gang om en ung skuespillerinde, der var blevet kidnappet. Sagen var i og for sig god nok, og der var også en del tidspres på at finde gerningsmanden, da nye drab begyndte at tårne sig op til højre og venstre. Det er dog stadig svært at abstrahere fra, hvor uatmosfærisk og småkedelig, skrivestilen er. Men som et hurtigt krimifix er det hæderligt nok.

I går var det så endelig lykkedes os at finde en dag til en aftale med et vennepar, der gerne ville spille Nemesis. Jeg havde prøvet det en enkelt gang før, så jeg sagde gladeligt ja. Når man først ved, hvad man kan, glider spillet da også godt, og der var masser af nervepirrende øjeblikke undervejs. Alle endte med at løse deres opgaver (nogle mere pressede end andre), men da vi havde nedkæmpet de sidste aliens og lagt os til at sove i hibernation-kammeret, viste det sig desværre, at to af os fire var blevet inficeret af en alien og derfor ikke overlevede. Godt, at det ikke var mig 8)
Jeg behøver ikke selv at eje det - det er vældigt underholdende men også lidt til den lange side. Det er dog virkelig sjovt at prøve ind imellem.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2019

Post by Gunness »

Det er ikke sådan altid at være sidst med alting. Ikke alene skriver jeg i august-tråden tre dage for sent, men jeg skriver også om spil, der i den grad er yesterday's news. Nå, skidt.... Breaking News Fra Det Støvede Hjørne ;)

I lørdags havde jeg en kollega på besøg til at få høvlet lidt på Shelf of Shame.
Jeg havde også min søn hjemme, så vi lagde meget blødt ud med to omgange Red7. Herefter fortrak knægten, og Brass Birmingham kom på bordet. Efter de første par runder havde jeg svært ved ikke at undslippe følelsen af, at det bare kunne have været en variant af originalen - men som spillet skred frem, og ølmanglen begyndte at true rundt omkring, kunne jeg godt se, at spillet skulle gribes anderledes an. Aldrig har så mange folk på et bræt været så øltørstige før! Jeg prøvede at køre den sædvanlige strategi med at score en bunke point på at lægge jernbane ud, samtidig med, at min modstander solgte en masse cotton og pottery. Begge dele fungerede lige godt/skidt, for vi endte på præcis lige mange point.
Jeg skal nok lige prøve det et par gange mere - det skal tydeligvis gribes anderledes an end Lancashire, men om det føles tilstrækkeligt anderledes til, at man skal eje begge dele, er jeg ikke overbevist om.

Sønikke dukkede op igen fra sin Minecraft-hule, for han var meget opsat på, at vi skulle spille Clank! med Sunken Treasures-udvidelsen, der gør spillet noget sjovere. Han var lidt længe om at komme ned i dybderne og fik først sit Artifact, da vi andre var næsten oppe igen. Så der var lige ved at blive øv-humør, da han trak en række effektive gå-kort, nåede op og ud og vandt foran os andre. Grrrrr!

Vi to voksne sluttede dagen med Terraforming Mars, som jeg skammeligt nok kun har prøvet én gang for to år siden. Men endelig kunne jeg få luftet mit eget eksemplar, og det var en ren fornøjelse, som jeg tabte, men heldigvis ikke så meget.
Spillet er købt brugt inkl. 3D-printede tiles til skov, hav og byer, og de trænger vist til en hurtig gang wash plus lidt drybrushing, men det må være i den overkommelige afdeling.

(Jeg spillede i øvrigt TM igen med kone og datter i går, men det var jo i september, så ....schhhhhhhh :shock: )
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
Post Reply