Månedens spiloplevelse juli 2019

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Månedens spiloplevelse juli 2019

Post by Frouvne »

Håber, I alle har haft en lige så god spillemåned, som jeg har. :D

Juli måned bød på flere spiloplevelser - og vel at mærke nogle god nogle af slagsen - end en almindelig gennemsnitsmåned.

Pandemic: Rapid Response - 14
Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition - 8
Dragonfire - 7
Crokinole - 6
Descent: Journeys in the Dark (Second Edition) - 6
Beasts of Balance - 5
Ave Caesar - 3
CLACK! - 3
The Enigma Box - 3
Escape the Dark Castle - 3
Memory - 3
The Ravens of Thri Sahashri - 3
Coloretto - 2
Klumpeduns - 2
LAMA - 2
Dragon's Breath - 1
Edge of Darkness - 1
Enchanted Cupcake Party Game - 1
Ricochet Robots - 1
Tumblin-Dice - 1

Der var nogle fine flashbacks til fortiden repræsenteret ved Ave Caesar og Coloretto, der holder 100%. Der var også nostalgi ved vores kampagne i Descent: Journeys in the Dark (Second Edition).

Crokinole er kommet mere i brug efter jeg har fået det op i et væg-beslag og vi har fået introduceret nye mennesker til det, så man kunne jo håbe, at det kunne komme endnu mere i brug. Beasts of Balance blev også præsenteret for noget familie og det har det med at trække folk til. Vi har også selv fundet det frem siden, så det ser jeg som et nyt interessant stabel-spil.

Månedens mest spillede spil i antal spil blev en nyerhvervelse: Pandemic: Rapid Response. En stressende oplevelse - men jeg syntes faktisk at man har fået temaet rimelig godt med. Jeg tænker at det kommer til at være et spil, der vil blive fundet frem med jævne mellemrum. Reglerne er rimeligt simple og spilletiden er omkring 20 minutter, så det vil vi kunne lokke mange forskellige til at prøve.

Sidste måned forudsagde jeg, at Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition ville blive denne måneds spiloplevelse. Jeg kom dog også til at spille efterfølgeren til selvsamme spil: Dragonfire. Og jeg tror egentlig at det er det sidstnævnte, der kommer til at løbe med udmærkelsen. For godt nok syntes jeg bedre om temaet i Shadowrun Crossfire: Prime Runner Edition, som også har nogle mere tilgængelige regler end efterfølgeren, men Dragonfire har formået at hive spilsystemet ind i et kampagne-system, hvor der ser ud til at være rig mulighed for store tematiske udviklinger. Og det vinder alligevel mit hjerte over!

En anden virkelig god tematisk oplevelse var Escape the Dark Castle, som jeg stadig kun har spillet solo. Spilsystemet vil nok være for simpelt for manges smag. Men jeg syntes nu, at det er fedt. The Enigma Box gav også en god kombination af tema og puslerier. Jeg har en forventning om at vi har mange gode timers underholdning til gode der.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juli 2019

Post by Goblen »

En rimelig god måned. 43 spillede brætspil af meget forskellig slags. Fik spillet en masse Roll'n'Write i Ganz Schön Clever, Doppelt so Clever og Corinth. Ikke alene fordi familien synes det er gode spil; det gør jeg også selv. Fik også taget hul på Pandemic Season 1, og det var en hård fødsel hvor spillet ikke var rart ved os, og fik endelig prøvet Black Rose Wars, som var en rigtig god oplevelse selvom den blev lidt ødelagt af fem spillere.

Valget mellem månedens oplevelse står mellem to kendinge (for mig) og en ny titel. Alle tre pga. oplevelsen. Den nye titel var Escape Plan - skide godt spil der er svært at vinde i. De to kendte var fede oplevelser men intet nyt, for kender begge spil rigtig godt. Spillede Terraforming Mars med konen og den ene datter - vi morer os altid når vi spiller Terraforming Mars, og fik spillet Harry Potter: Hogwarts Battle. Det bliver den sidste der løber med titlen. Alle fire i familien samlet til at more os og grine mens vi kastede med spells, var frustrerede og bare generelt hyggede os.

Månedens værste oplevelse var uden tvivl Coma Ward. Det spil var simpelthen elendigt og kedeligt. Kommer jeg ikke til at spille igen.

Spillene fordelte sig på:

That's Pretty Clever - 13
Corinth - 8
Twice As Clever - 5
Escape Plan - 3
Pandemic Legacy: Season 1 - 2
AuZtralia - 1
Black Rose Wars - 1
Blood Rage - 1
Bunny Kingdom - 1
Champions of Midgard - 1
Coimbra - 1
Coma Ward - 1
Harry Potter: Hogwarts Battle - 1
No Thanks! - 1
Pandemic Legacy: Season 2 - 1
Set a Watch - 1
Terraforming Mars - 1
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse juli 2019

Post by Jens_Hoppe »

Det blev ikke til så meget i juli, men knægten og jeg fik spillet noget i sommerhuset, og det var især Pandemic: The Fall of Rome som kom på bordet en 6-7 gange. Det er helt klart min yndlings Pandemic-variant, og i mangel af særligt meget konkurrence, må det også være juli måneds spil for mig.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Post Reply