Refleksioner over spil, som jeg har spillet her på det sidste....
Spirit Island
Ret cool co-op med ret komplekse regler og særlige player powers. Når man lige får styr på mekanikker og regler giver det mig dog den der mekaniske følelse, som jeg også får, når jeg spiller Pandemic. Det får en solid 'gider godt at spille det, men behøver nok ikke eje det' 7 ud 10 rating.
Zombicide Invader
Terninge hack'n'slash på den fede måde. Zombicide reglerne er blevet streamlinet til det bedre og det er sjovt at splatte rumvæsener fremfor for zombier. Og så gav mission 3 seriøse udfordringer for første gang i lang tid. Vi er ude en underholdende 8 ud af 10'er terninge hack'n'slasher her (enkelte sessions kan dog variere markant i underholdningsværdi).
Maracaibo
Jeg er IKKE i Pfister fan-lejren og kan virkelig ikke forstå GWTs popularitet, men Maracaibo overraskede positivt med relativt intuitivt game-play og masser af valg fremfor optimeringspuzzles. En 'vi starter med en 7 ud af 10'er med mulighed for op- eller ned justeringer i fremtiden' rating.
Ecos: First Continent
Jeg ELSKER Augustus og romer-bingo. Ecos har bingo mekanik, men det føles slet ikke som et hurtigt bingo mekanik spil uden nedetid. Tværtimod har vi mere en kort-combo-synergi ting kørende med noget bingo på sidelinjen. En ikke helt overbevist 7 ud 10 herfra (som sikkert ville være en 6 ud 10, hvis det ikke var mit spil...
).
Master of Respect
Finurligt lille spil, hvor man er dojo master og få opgraderet sine kæmpere og skal smadre de andre i turneringer. Egentlig bare en ret god take på follow action spil, hvor man kan gøre det de andre gør, hvis man altså har ressourcerne til det, så der skal second guesses lidt. Kan spilles på 20-30 minutter. Det får en ret lækker 'gamer filler' 8 ud af 10 rating.
Seasons
Et kærligt gensyn med dette lidt mærkelige spil, som rummer dice drafting, draft og masser af kort-combo-synergi sjov. Kort-combo-synergi sjov er bare ret fedt (mest når tingene lykkedes), men det får altså også skabt nogle momenter af seriøs AP (myself incl.). Det får en 'måske det nok ville blive bedre, hvis jeg spillede det noget mere' 7 ud 10 rating.
Bärenpark (med udvidelse)
Bärenpark er simpelthen bare go-to tetris tile-layeren for mig og det ændrer sig ikke efter denne oplevelse. Udvidelsen øger kompleksiteten lidt og det ved jeg sgu egentlig ikke om Bärenpark har brug for. Det får 8 ud af 10 for klassisk tile-laying uden åndede scorings regler.
Carpe Diem
Feld er sgu god nok i min bog og Carpe Diem rammer lige efter hans bedste og et stykke foran hans dårligste spil i min bog. Vi har gang i tile-layingen igen og på en dejlig elegant og simpel måde. Lækkert uden at være rigtig wauw 7 ud af 10 rating.
Orléans
Vi har houserulet random set-up og det skaber et fedt set-up, hvor man bare må prøve at få det bedste ud af det. Elsker Orléans og det bliver jeg ved med. 9,5 ud 10. Klassiker.
The Queen of Hansa
Lille filler kort spil. Ganske fint og hurtigt. En 'det er sikkert hurtigt glemt' 6 ud 10 herfra.
Tokaido (Collectors Edition med zen musik i baggrunden)
Det perfekte wind-down spil efter en lang brætspils dag. Det er bare lækkert og skaber glæde. Gameplayet er ikke det store sus, men jeg er ligeglad; jeg elsker en zen-tur i ny og næ. En afslappende 8 ud af 10 rating.
The Quacks of Quedlinburg (Tommys pimpede udgave)
Det her spil er bare underholdning i en box og Tommys udgave er for lækker. Elsker (og hader (fordi det går galt hele tiden...)) push your luck gameplayet og det håbløse forsøg på at lægge en strategi. En særdeles underholdende 8 ud 10'er herfra.
Fantastic Factories
En sjov lille engine builder med kort-combo-synergi sjov og terninger der skal aktivere disse comboer. Det får en 'muligvis en lille gem gemt her' 8 ud 10'er.
Loveace og Babbage
Matematik på tid. Enten hader man det eller også elsker man det. Eller også er man lige som mig og bare synes det er en okey lille 6 ud 10'er filler.
Gode oplevelser!