Månedens spiloplevelse juli 2020

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 523 times

Månedens spiloplevelse juli 2020

Post by Gunness »

Hvilken spiloplevelse blev månedens oplevelse for dig?

Her var det en halvslatten måned, med lidt for mange småspil - men sådan må det vel nødvendigvis være, når det er ferietid :)
Red7 8
Love Letter 3
Maquis 3
Deep Sea Adventure 2
Dixit: Odyssey 2b.
Vildkatten 2
A Game of Thrones: Hand of the King 2
Mr. Jack Pocket 2
Silver & Gold 2
UBOOT: The Board Game 2
Unbroken 2
Can't Stop 1
Crimopolis 1
Gloomhaven 1
The Quacks of Quedlinburg 1
Tang Garden 1
That's Pretty Clever 1
Twisty Little Passages 1

Månedens oplevelse var ubetinget endelig at få Gloomhaven prøvet - det tog også kun 3 år :-p Om det bliver et favoritspil som for så mange andre kan jeg godt være i tvivl om, men umiddelbart er det bestemt sjovt. Det skal bare lige prøves noget mere først (2 spil yderligere i dag, dejligt). Maquis gør sig stadig godt som solooplevelse. U-Boot var et komplekst, men spændende bekendtskab.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse juli 2020

Post by Frouvne »

For mit vedkommende var det nu en rigtig god måned.

Pandemic Legacy: Season 2 - 6
Escape Tales: The Awakening - 5
Rory's Story Cubes: Fantasia - 5
Silver & Gold - 4
That's Pretty Clever - 4
Zombie Kidz Evolution - 4
FlickFleet - 2
A Game of Thrones: Hand of the King - 2
Imperial Struggle - 2
The Shipwreck Arcana - 2
Ticket to Ride: First Journey (Europe) - 2
Alubari: A Nice Cup of Tea - 1
Deckscape: Test Time - 1
My Little Scythe - 1
Shephy - 1
Sherlock: Don's Legacy - 1
Unlock!: Escape Adventures - 1

I perioden var vi to uger i sommerhus og der blev der primært spillet Escaperoom spil, hvor Escape Tales: The Awakening var det mest interessante. Her hyggede vi os også med et rigtigt lille familie-kortspil, Silver & Gold og så genopdagede vi That's Pretty Clever, som jo er rigtig godt.

Jeg er rigtig godt tilfreds med at have modtaget og derefter fået Imperial Struggle to gange i denne måned. Det bejler meget til æren som den bedste oplevelse, men reglerne er ikke helt klare og endnu er vi kun nået halvvejs i spillene. En anden kraftig bejler til titlen er det super-interessante deduktionsspil The Shipwreck Arcana, som jeg glæder mig til at få spillet noget mere - også med min nærmeste familie. Seks spil Pandemic Legacy: Season 2 har dog været en oplevelse i særklasse. Super-fedt at fordybe sig med familien og der er sket interessante udviklinger i alle spil. Så det tager prisen for mit vedkommende i denne måned.
frouvne, administrator

Image
Post Reply