Bedste spil fra 2006

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply

Hvilket spil fra 2006 var det bedste?

BattleLore
5
13%
Commands & Colors: Ancients
0
No votes
Shogun
6
16%
Combat Commander: Europe
0
No votes
Imperial
9
24%
Lord of the Rings - The Confrontation: Deluxe Edition
2
5%
Through the Ages: A Story of Civilization
10
26%
Here I Stand
0
No votes
Hordes
0
No votes
EastFront II
1
3%
Blue Moon City
5
13%
 
Total votes: 38

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Bedste spil fra 2006

Post by Frouvne »

Hvilket spil er det bedste fra 2006? Finder du ikke spillet på listen, skal du være velkommen til at foreslå helt andre titler. Kun hele spil - ikke udvidelser - kan kandidere til titlen. Man skal være meget velkommen til at fortælle hvilket spil, man har stemt på og hvorfor. :D

Jeg vil i den kommende tid bevæge mig længere tilbage i tiden og stille tilsvarende spørgsmål for disse årgange.
Last edited by Frouvne on Sat Apr 21, 2007 11:11 pm, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2965
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Nu er det bestemt ikke alle spil på listen jeg har prøvet, men min stemme går ubetinget til Imperial, som jeg er meget begejstret for :D
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

For mit vedkommende bliver det nok et hårdt valg mellem Imperial og Shogun, når jeg kigger på ovenstående liste. Jeg har langt fra prøvet dem alle og Battlelore samt C&C Ancients var ikke lige min kop té.

Jeg hælder nok lidt til Shogun da jeg tror det har mere replay value end Imperial i det lange løb.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Min stemme går til Imperial.

Shogun har jeg endnu ikke prøvet, men har spillet Wallenstein nogle gange og forventer at de to ligger meget tæt op ad hinanden. Tematisk trækker Wallenstein mere i mig end Shogun, så det vil være svært at overgå den oplevelse.

Lord of the Rings - The Confrontation har jeg dyrket meget, men dog ikke så meget at jeg har behøvet de ekstra brikker i Lord of the Rings - The Confrontation: Deluxe Edition. Endvidere vil den øgede størrelse i Lord of the Rings - The Confrontation: Deluxe Edition i de fleste tilfælde være et minus for mig. Så heller ikke dette remake får mig til at skulle opgradere spil.

Selvom listen således rummer flere spil, der i forvejen - altså før år 2006 - har stået højt på mine lister takket være deres forgængere, har ingen kunne udfordre Imperial. Der er et lille men i Through the Ages: A Story of Civilization, jeg endnu kun har prøvet og sætte op. Spillet har stort potentiale, men jeg tror dog heller ikke i længden, at det vil overgå oplevelsen af et spil som Imperial, grundet den noget større kompleksitet i Through the Ages: A Story of Civilization, der kombineret med de mange små markører formentlig vil gøre det noget - som Jens ville sige - mimret.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Jeg savner Blue Moon City, som ville have fået min stemme.

Af de listede har jeg kun prøvet Imperial og LotR - TC: Deluxe Ed. og af dem får LotR min stemme.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Black Sea wrote:Jeg savner Blue Moon City, som ville have fået min stemme.

Af de listede har jeg kun prøvet Imperial og LotR - TC: Deluxe Ed. og af dem får LotR min stemme.
Blue Moon City er nu også en mulighed!
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Er det denne hordes som du har med på listen? For den ville jeg da ikke tro der var mange herinde der dyrkede?
Men hvis der er, så kom frit frem, jeg kan sagtens bruge en at spille med/mod :)

Uanset, så får Battlelore min stemme... både fordi jeg synes rigtig, rigtig godt om det (og mangler det i samlingen), men også fordi det er det eneste jeg har spillet med mindre det vitterlig ER ovenstående Hordes.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:Er det denne hordes som du har med på listen? For den ville jeg da ikke tro der var mange herinde der dyrkede?
Men hvis der er, så kom frit frem, jeg kan sagtens bruge en at spille med/mod :)

Uanset, så får Battlelore min stemme... både fordi jeg synes rigtig, rigtig godt om det (og mangler det i samlingen), men også fordi det er det eneste jeg har spillet med mindre det vitterlig ER ovenstående Hordes.
Ja, det er det nævnte spil, der dukker op på denne liste. At det fik kvalificeret sig hertil skyldes, der ret høje gennemsnitlige rating på 8.03, der dog bygger på kun 67 ratings.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Jeg har kun prøvet Shogun af de spil, der er på listen. Så Shogun får min stemme.
Danny Rasmussen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 132 times

Post by Andrea »

Jeg har desværre ikke prøvet de ovennævnte spil, så mit yndlingsspil fra 2006 er indtil videre Fury of Dracula.

Jeg formoder, at jeg vil synes bedst om Shogun, Hordes og/eller Blue Moon City.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Det var heldigvis nemt at beslutte hvilket spil der skulle have min stemme :D

Imperial.
Image
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Det eneste spil jeg har spillet er Blue Moon City, som jeg synes godt om - så det får min stemme.

(Jeg har dog købt BattleLore, men har endnu ikke orket at begynde på den 79 sides reglbog......)
Post Reply