Bedste spil fra 2005

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply

Hvilket spil fra 2005 var det bedste?

Caylus
6
11%
Twilight Struggle
9
17%
Railroad Tycoon
5
9%
Twilight Imperium 3rd Edition
11
21%
Ticket to Ride Europe
6
11%
Bonaparte at Marengo
0
No votes
Indonesia
4
8%
Antike
2
4%
Louis XIV
3
6%
Descent: Journeys in the Dark
2
4%
Arkham Horror
5
9%
 
Total votes: 53

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Bedste spil fra 2005

Post by Frouvne »

Hvilket spil er det bedste fra 2005? Vi fortsætter spøgen og kigger lidt længere tilbage i tiden, nemlig til 2005. Finder du ikke det spil, du syntes var bedst, på listen, skal du være velkommen til at foreslå helt andre titler. Kun hele spil - ikke udvidelser - kan kandidere til titlen. Man skal være meget velkommen til at fortælle hvilket spil, man har stemt på og hvorfor.

Jeg vil i den kommende tid bevæge mig endnu længere tilbage i tiden og stille tilsvarende spørgsmål for disse årgange.
Last edited by Frouvne on Sun Apr 22, 2007 10:59 pm, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9178
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Med så smalt et publikum, og så mange spil som mange af os slet ikke har prøvet, er det nok begrænset hvor meget man kan konkludere på sådan en poll. :)

Jeg synes at jeg uden tvivl kan stemme på Indonesia, men da det nok er stærkt begrænset hvor mange der har prøvet det, tror jeg ikke det vil samle så mange stemmer.

Jeg tipper Twilight Struggle eller Railroad Tycoon til at løbe med laurbærene. For det er også ganske fine spil, og er nok blevet prøvet af flere.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Stony wrote:Med så smalt et publikum, og så mange spil som mange af os slet ikke har prøvet, er det nok begrænset hvor meget man kan konkludere på sådan en poll. :)

Jeg synes at jeg uden tvivl kan stemme på Indonesia, men da det nok er stærkt begrænset hvor mange der har prøvet det, tror jeg ikke det vil samle så mange stemmer.

Jeg tipper Twilight Struggle eller Railroad Tycoon til at løbe med laurbærene. For det er også ganske fine spil, og er nok blevet prøvet af flere.
Hvem ved?! Min stemme går også til Indonesia, så måske det har en spinkel chance...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2963
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 212 times
Been thanked: 1 time

Post by Kanzler »

Jeg har prøvet Caylus, Railroad Tycoon, Indonesia, Antike og Louis XIV

Min stemme falder på Railroad Tycoon. Hverken Caylus eller Louis XIV er jeg særlig begejstret for mens både Indonesia og Antike er ganske interessante spil. Antike er dog nu blevet "overgået" af Imperial, så det får jeg nok ikke spillet igen.

Twillight Struggle har jeg stadigvæk ikke fået prøvet, men det varer forhåbentligt ikke så længe endnu..
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Post by Rune Petersen »

Unfair! Det er så mange gode spil! :)

Jeg vil dog være kedelig og stemme på Caylus. Nej, Railroad Tycoon! Nej! Antike! Nej... AAARRGH!
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Ja, jeg har jo tidligere indrømmet, at jeg har en svaghed for Louis XIV, og vi har da også spillet det så sent som i dag, så det faldt min stemme på :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

(... og hvis jeg bevæger mig udenfor afstemningsmulighederne, så stemmer jeg naturligvis på Arkham Horror - men det er jo heller ingen overraskelse ;))
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:(... og hvis jeg bevæger mig udenfor afstemningsmulighederne, så stemmer jeg naturligvis på Arkham Horror - men det er jo heller ingen overraskelse ;))
Spillet lå lige udenfor dem, jeg valgte at tage med... det skal dog straks komme på. Så kan du om ikke andet ærgre dig over, at du ikke fik stemt på det. :twisted:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Spillet lå lige udenfor dem, jeg valgte at tage med... det skal dog straks komme på. Så kan du om ikke andet ærgre dig over, at du ikke fik stemt på det. :twisted:
Nå, det er med den på! :D
... er man lidt knotten over ikke at have nået at lege med i den seneste quiz? ;)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

Andrea wrote:
Frouvne wrote: Spillet lå lige udenfor dem, jeg valgte at tage med... det skal dog straks komme på. Så kan du om ikke andet ærgre dig over, at du ikke fik stemt på det. :twisted:
Nå, det er med den på! :D
... er man lidt knotten over ikke at have nået at lege med i den seneste quiz? ;)
Svaret på min manglende deltagelse er det klassiske: Far læser godnathistorie - Far falder i søvn - Far vågner næste morgen og alle spørgsmål er besvaret... :oops:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Post by Tina »

Rune Petersen wrote:Unfair! Det er så mange gode spil! :)

Jeg vil dog være kedelig og stemme på Caylus. Nej, Railroad Tycoon! Nej! Antike! Nej... AAARRGH!
Meget enig. For mig står det dog mellem Twilight Imperium.... hmmm Descent..... hmmmm Arkham Horror..... Nej jeg kan simpelt hen ikke vælge, ligesom jeg heller ikke ville kunne vælge, hvis de var en mulighed samme spilaften. Æsker, Counters, Kort, Figure - lige mine svage punkter!
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Bedste spil fra 2005

Post by Mik »

Har stemt på det trediebedste.
Min favorit er absolut Tsuro
efterfulgt af Manifest Destiny
Image
Post Reply