Verdens kedeligste spil

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Post by Gunness »

Matador-spillet har ikke været nævnt endnu - altså det omhandlende Korsbæk. Af uransalige årsager er det vildt og blodigt populært blandt danskerne, hvorfor man jævnligt blandt venner bliver spurgt, om man dog ikke lige skal tage et par spørgsmål om Fru Møghe og tjener Boldt.
Bah... min hjerne er ved at koge sammen hver gang. Så hellere Ludo.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Hvad med det gode gamle kortspil Krig?

Det er sgu da kedeligt. Man får ingen valg i spillet, så startopstillingen afgør automatisk hvem der vinder.

Ellers: Alle quiz spil. Med Trivielt pursuit som absolut vinder.
Image
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Post by Black Sea »

Med en motorik som en kumme-fryser er "Rappe fingre" og lignende ikke vildt populære (selvom de er hurtigt overstået).
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:kedeligste spil for mig... Ludo.
Det er statistisk usandsynligt men jeg har i al sin simpelhed aldrig vundet i det spil... aldrig. Jeg tror faktisk ikke jeg nogensinde har fået mere end to brikker rundt om brættet. [...]
Ludo er absolut ikke noget godt spil, men der er da en smule strategi i det... og så er det rigtig ondskabsfuldt! :twisted:
netsapiens wrote:[...] En anden favorit er .. . vent på det... veeeent... Pretty Pretty Princess
Skal vi ikke bare lade det mentale billede af en ubarberet, overvægtig Claus iført tiara og ørering stå for sig selv......
O.K. det havde du måske ikke behøvet involvere os andre i... :shock:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Twister suger vel også for vildt. I filmen U-Turn findes en scene med en automekaniker, der spiller Twister med sig selv!!!
Danny Rasmussen
User avatar
Danny
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 267
Joined: Thu May 04, 2006 12:11 am
Location: Svendborg

Post by Danny »

Gunness wrote:Matador-spillet har ikke været nævnt endnu - altså det omhandlende Korsbæk. Af uransalige årsager er det vildt og blodigt populært blandt danskerne, hvorfor man jævnligt blandt venner bliver spurgt, om man dog ikke lige skal tage et par spørgsmål om Fru Møghe og tjener Boldt.
Bah... min hjerne er ved at koge sammen hver gang. Så hellere Ludo.
Korsbæk er døden. Tænk jeg købte det engang på et loppetorv for 30 kr. spillede det med konen og en af hendes veninder, der er tosset med Matador. Jeg tænkte ok, kan hun lide Matador, så må hun få spillet. Så slap jeg af med det. Suk for et par dage siden eller tre så jeg Korsbæk gå til 420 kr. på qxl.dk :cry: :cry: :cry:
Danny Rasmussen
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

Danny wrote:Twister suger vel også for vildt. I filmen U-Turn findes en scene med en automekaniker, der spiller Twister med sig selv!!!
Det er fordi du ikke har spillet det med mindst et par piger i en kombineret druk/strip version :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Post by Frouvne »

netsapiens wrote:
Danny wrote:Twister suger vel også for vildt. I filmen U-Turn findes en scene med en automekaniker, der spiller Twister med sig selv!!!
Det er fordi du ikke har spillet det med mindst et par piger i en kombineret druk/strip version :)
I Pretty Pretty Princess-varianten? :lol:
frouvne, administrator

Image
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

ooOOOOOoohh.. pludselig er der jo potentiale i det spil :)

*suk* jeg får spillet for lidt tror jeg... :roll:
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote: *suk* jeg får spillet for lidt tror jeg... :roll:
Ja, og du uploader for få billeder af det, når du endelig får spillet ;)

Jeg er sikkert ikke den eneste, der gerne ville ha' set Claus i sit prinsesseudstyr, men heldigvis er der et program ved navn Photoshop...:


Image


(sorry Claus, men jeg tror, du kan ta' det ;))
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Post by netsapiens »

HAHAHA... som straf så tager jeg Pretty, Pretty Princess med d. 11/11, og du SKAL spille det... muuahahahahaha.... *host*
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

netsapiens wrote:HAHAHA... som straf så tager jeg Pretty, Pretty Princess med d. 11/11, og du SKAL spille det... muuahahahahaha.... *host*
!!!
*note til mig selv: må bestikke Stony, så jeg skal spille noget andet i den blok...*
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

*note til selv. Skal øge prisen for bestikkelse markant*
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Trivia spil generelt

Post by Larsine »

Efter min mening er der altså spil der slår både ludo, matador, kaste gris og alle de andre i kedelighed, nemlig samtlige trivia-spil.

Hvad sjovt er der ved at få et spørgsmål om hvor højt Eiffeltårnet er?

Enten ved man at det er 300 meter (uden antennen som er 20 meter), og så er der jo ingen udfordring i det spørgsmål.

Ellers ved man det ikke, og så har man jo ikke en jordisk chance for at komme videre.

Slutresultatet er at man får at vide hvor højt Eiffeltårnet er.

Og hvad sker der så næste gang man får det samme spørgsmål?

Enten kan man huske svaret, og så er der jo ingen udfordring i det spørgsmål.

Ellers kan man ikke huske svaret, og fremstår derved som et fjols, og det er jo heller ikke sjovt.

Og sådan er det også med samtlige ander spørgsmål i samtlige trivia spil.

Kedeligt!!!

Lars
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Trivia spil generelt

Post by Andrea »

Larsine wrote:Hvad sjovt er der ved at få et spørgsmål om hvor højt Eiffeltårnet er?
En af mine venner sagde på et tidspunkt:
"Hvad er det sjove ved trivia-spil? Der er jo intet spil over det - man kan lige så godt aftale på forhånd, hvem der vinder!"
Post Reply