Fury of Dracula - skal det have et andet forsøg?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Post by Stony »

Frouvne wrote:
Jens_Hoppe wrote:[...] Det er også sjovt at bemærke at mens nogle af mine Geekbuddies kommenterer spillets balance ved at skrive at det er for svært at være Dracula, mener mindst en anden at det er for svært at fange Dracula! Hvad skal man tro? [...]
Tjah, jeg bliver dig svar skyldig... men jeg sad i hvert tilfælde i et par timer og stor-kedede mig mens jeg håbede på, at vi kunne slå kløerne i ham og få det overstået. Og er det den spil-oplevelse man har, er det mildt sagt frustrerende at fange ham i en krog gang på gang... og så se ham smutte bort gang på gang...
Jeg tror faktisk at det afhænger meget af hvilke kort der bliver trukket. Tidligt i spillet blev der trukket kort, som afslørede de steder hvor Dracula allerede havde været, og da vi kun var i anden eller tredje omgang, var det altså steder hvor sporet var meget varmt. Og allerede derfra havde Dracula det meget meget svært. Det var ikke et reelt spørgsmål om han ville blive fanget. Kun hvor og hvornår, og til det tog resten af spillet ALT for lang tid.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Stony wrote: Jeg tror faktisk at det afhænger meget af hvilke kort der bliver trukket. Tidligt i spillet blev der trukket kort, som afslørede de steder hvor Dracula allerede havde været, og da vi kun var i anden eller tredje omgang, var det altså steder hvor sporet var meget varmt. Og allerede derfra havde Dracula det meget meget svært. Det var ikke et reelt spørgsmål om han ville blive fanget. Kun hvor og hvornår, og til det tog resten af spillet ALT for lang tid.
Det er rigtigt, at vampyrjægerne kan være heldige at få færten af Dracula allerede i de første par runder, men det kan næsten ikke undgås. Omvendt kan det godt være svært at komme helt tæt på ham, og spørgsmålet er også, hvor tæt man vil komme på ham, når det er nat, og han er meget stærk. Dracula kan faktisk vinde meget ved at være mere aggressiv og vende jagten om, så han angriber jægerne om natten, mens han omvendt virkelig bør undgå dem om dagen, hvor hans handlemuligheder i kamp er ret begrænsede.

Spillet vinder efter min mening også en del ved event-kortene, som især for Draculas vedkommende giver nogle interessante muligheder i spillet. Evasion-kortet er rigtig stærkt, men mange af kortene giver den rette portion af uforudsigelighed i spillet, så det ikke blot handler om at flytte fra punkt A til punkt B. Der er en del muligheder for Dracula til at slippe væk, selvom vampyrjægerne har fået indkredset ham, og selvom det kan være temmelig irriterende, når man netop tror sig sikker på at have ham, så synes jeg, at det gør jagten sjovere.

I første spil, jeg prøvede, var det et terningeslag til allersidst, der afgjorde spillet, så der kunne Dracula lige så godt have vundet. I andet spil tabte Dracula, fordi spillerne fik presset ham op i et hjørne, så han ikke kunne flygte andre steder hen - og det var dag. Tredje spil nåede vi ikke at afslutte, men i aften skal vi spille det igen, og så må vi se, om greven får det sidste bid... æh... stik ;)


Ps. Og ja, temaet er stærkt i dette spil, så er man ikke synderlig begejstret for vampyrer, så taber det nok en del på den front. Dog er der også en vis charme i at snakke med dårlig østeuropæisk accent og citere gamle b-film, mens man er i gang med spillet :P
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Post by Andrea »

Vi fik spillet Fury of Dracula to gange mere i fredags - og begge gang blev Dracula dræbt. Første spil blev relativt kort, mens det andet tog en del tid. Dracula-spilleren havde lavet en del forarbejde mht. at kigge på taktik, og han havde nogle gode ideer til forskellige strategier - i første spil var han dog uheldig mht. hvilke kort, vampyrjægerne trak.

Jeg tror, vi muligvis spiller spillet en gang mere, før vi evt. vil overveje, om vi skal justere spillets sværhedsgrad lidt, så Dracula får det lidt lettere.
Post Reply