Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Jesper »

Hæ, du har sikkert købt fra den samme fra ebay.de som jeg har. Jeg får ikke spillet så meget, men der er vel ingen grund til ikek at bytte når det nu skal være.

Jeg kan lige lave en liste og sende til dig over mine dubletter (og tage det offline).
netsapiens wrote:
Jesper wrote:Jeg har en del ekstrabrikker - desværre ret mange af de samme - efter at jeg fik spillet som gave i Secret Santa og to indkøb på ebay.de. Er du interesseret i nogen af dem - og har du evt. noget at bytte med?
Jeg har faktisk seks uåbnede boosters, så jeg kan jo evt. åbne dem og så kan vi se om vi kan koordinere vores samlinger? Hvis du da er interesseret i og mangler visse figurer?
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Larsine »

Onsdag og spilleaften igen.

Eik var her tidligt, og ville gerne prøve det nye Monster Mayhem. Da vi kun var to var vi selvfølgelig nød til at spille med alle ekstrareglerne. Eik vandt desværre selvom han spillede Poltergeist, som kun havde 1 i Capturing.

Medens vi spillede dukke Michael op, så vi blev nødt til at spille Monster Mayhem igen, og atter med alle ekstra reglerne. Michael klarede sig uden sammenligning bedst igennem hele spillet, og han vandt da også. Jeg skulle rulle 3 terninger mod 1 i det sidste slag (højeste terning vinder), og atter slog Eik en 6'er for mit offer. Det betød at jeg fik en flot sidste plads.

Lars
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Larsine »

Havde helt glemt at jeg onsdag eftermiddag introducerede Lilli til 6 nimmt!. Hun spillede flere gode partier, men i den sidste end tabte hun med 72 point mod mine 46 point.

Lars
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Jesper »

Duel in the Dark mod Andreas, der meget snedigt havde lagt en rute direkte mod Berling, og hvor jeg - meget usnedigt - forsøgte at beskytte syden mod die verdamtes britische. Det betød at han efter lidt flak over kysten strøg ind over totalt ubeskyttet land og ubesværet kunne skrabe 40 point til sig. Til gengæld havde mine jægere ikke svært ved at følge med, så den endelige sejr blev kun på syv point til ham - det kunne være gået meget værre.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Andrea »

I dag havde vi oprindeligt en aftale i Kbh, men da den blev droppet pga. for få deltagere, så blev vi kapret til en omgang grill her i Roskilde... og det endte søreme i brætspil bagefter! Først tre omgange No Thanks!, derefter to omgange Coloretto og til sidst en omgang Red Dragon Inn.
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Jesper »

Combat Commander: Europe, scenarie 10. En meget tæt omgang, der afgøres med et point til Andreas fordel, efter at vi i de sidste mange ture har svinget over pointlighed, hvis ikke spillet havde stoppet hvor det gjorde, havde jeg sandsynligvis vundet turen efter. Jeg er stadigvæk forbavset over hvor lige, de forskellige scenarier er. De fleste spil vi har spillet har været meget lige.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Frouvne »

Vi nåede lige et enkelt spil Carcassonne inden måneden var helt overstået...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Maibritt
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 220
Joined: Fri Nov 30, 2007 1:34 am
Location: Amager

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Maibritt »

Og det blev til en enkelt gang Medici Vs. Strozzi her. Fint udendørsspil.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Larsine »

Lørdag eftermiddag overtog jeg de grønne brikker i Igel Ärgen, da børne var halvvejs gennem spillet. Jeg stod på daværende tidspunkt til en 3-5 plads (af 5), men det blev desværre til en 5. plads. Men det var også tydeligt at alle børnene spillede efter at jeg i hvert fald ikke skulle klare mig godt.

Om aftenen blev det til Bohnanza med de voksne. Det gik rigtig godt og jeg endte på 16 point, Charlotte på 15, Lisa på 13, Lars og Jette på 12 og Mogens måtte nøjes med 10 point.

Lars
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by akwlinka »

Var i dag til Consim Søndagsmøde i Valby Kulturhus.

Jeg fik startet et spil Stone Age op, men måtte efter et par runder lave lidt forenings arbejde, hvorfor Dorthe overtog min plads. Det gik desværre ikke så godt for hende.

Derefter blev det til 2 spil Hanging Gardens, begge som 2 spiller spil. Stadig et sødt lille puzzlespil hvor man skal have styr på sine haver.

Derefter dukkede Jonathan her fra forummet op, og vi fik startet et Race for the Galaxy, alle kendte reglerne så der gik ikke længe inden Dorthe have tværet os. Der var stor enighed om at foretrække Race fremfor San Juan, og alle ser frem til de udvidelser der venter os.
Derefter kom Ticket to ride Kortspillet på bordet. Eivind var tæt på at opgive da han hørte om memory elementet i spillet. Bagefter måtte han dog medgive at hvis man ikke ligefrem spiller med korttællere, så er det et mindre væsenligt element i spillet. Jeg er sikker på at de to nybegyndere vil spiller anderledes næste gang de får muligheden.

Til afslutning fik vi spillet to spil Tsuro (kosmos udgaven) dette lille spil tager 1 minut at forklare regler til og omkring 10-15 minutter at spille. Virker lidt som Metro, og formålet er at være "last mand standing"
Et godt spil at afslutten en lang spilrig dag på.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Frouvne »

Nu er vi så småt kommet ind i juni... :wink:

Hvad har du spillet i dag? Juni 2008
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Tina »

A weekend of Ameritrash

Jeg skriver meget sjælent i denne tråd (da jeg jo nærmest har Andrea til at gøre det :wink: ) men denne weekend var noget for sig selv.

Fredag aften stod på Descent, hvor der blev spillet videre på en igangværende kampagne (da vi har Road to Legend) Aftenen sluttede kl 00.30 og folk var i godt humør og ville egentlig godt have spillet længere.

Lørdag var Twilight Imperium III dag. Kl 13.00 mødte folk op og de gik først igen kl 02.00 i meget højt humør og klar til at spille igen med det samme.

Søndag blev der inviteret et par venner på besøg med store tømmermænd (altså dem, ikke os), men vi holdt spillene i samme genre. Først en omgang HeroCard Orc Wars med fire spillere. Det kan slet ikke anbefaldes da spillet bliver ekstremt ubalanceret til heltenes fordel. (Har dog spillet det et par gange nu som 2 personers spil, hvor balancen er perfekt og kan varmt anfale det som 2 player light fantasy game :D ) Efter vi havde været elvere og orker tog vi Zombies!!! frem og forsøgte at få hinanden ædt af dem (Det lykkedes dog faktisk også flere gange :lol: ) Men det mindede mig om hvor ringe jeg synes spillet er, da der ingen god playerinteraktion er og man til sidst blot sidder og venter på at den der fører får 25 zombie-trophies. Til sidst kom Prophecy frem og der blev banket masser af monstre og scoret xp. Gæsterne gik kl 23.00, lettere trætte, men det var vi også da man var blevet tæsket på i 3 dage i træk.

All those ameritrash - all those kills. :twisted: :D :twisted:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by netsapiens »

Tina wrote:A weekend of Ameritrash

...... <snip>
All those ameritrash - all those kills. :twisted: :D :twisted:


O, beware, my lord, of jealousy;
It is the green-ey'd monster, which doth mock
The meat it feeds on.

Jeg er med andre ord misundelig :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Tina
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 192
Joined: Sat Jan 27, 2007 1:52 am
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? Maj 2008

Post by Tina »

netsapiens wrote:O, beware, my lord, of jealousy;
It is the green-ey'd monster, which doth mock
The meat it feeds on.
:lol: :lol: :lol:
Post Reply