Hvad har du i kikkerten?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Hvad har du i kikkerten?

Post by Stony »

Et enkelt spil eller to har man vel altid i kikkerten. Enten fordi det er fra en bestemt designer som generelt laver spil man godt kan lide. Eller måske fordi temaet, spillængden, antallet af spillere m.m. bare er lige det du er på udkig efter.

Jeg venter naturligvis spændt på hvad Age of Steam: Rails to Riches bliver for en størrelse.

Så fik jeg for nylig øje på Senji, som jeg også synes lyder interessant.

Sædvanligvis holder jeg ikke øje med kommende Knizia-udgivelser, for manden sprøjter dem ud, og gennemsnitligt synes jeg ikke kvaliteten er noget at snakke om. En enkelt undtagelse der pirrer min nysgerrighed er Ra - The Dice Game. Jeg kan godt lide Ra, og jeg tror jeg bliver nødt til at se nærmere på hvad terningudgaven tilbyder.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Kanzler »

Det spil jeg lurer mest på er Price of Freedom fra Compass Games

Spillet er for 2 personer og designet af Renaud Verlaque, som også har designet Age of Napoleon - sidstnævnte er et spil der har en høj stjerne hos mig.
Price of Freedom gennemløber hele den amerikanske borgerkrig og bør (ifølge BGG) kunne spilles på 2-3 timer. Spillet skulle i store træk følge historien, og udspille borgerkrigen relativt som det skete i virkeligheden. Lige et spil for mig, og de første anmeldelser er også generelt positive. De mest kritiske røster drejer sig om at det undervejs i spillet bliver lidt kedeligt at spille "Sydstaterne". Der er åbenbart ikke altid så mange muligheder når det er deres tur, og man venter reelt bare på at Nordstaterne igangsætter det store angreb...

Komponenterne og kortet er i øvrigt super lækre, når man ser billederne på BGG 8)

Jeg er stadigvæk overbevist om, at det er et spil jeg skal anskaffe mig, men tror lige jeg følger udviklingen på BGG lidt tid endnu :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Frouvne »

Højest på listen står et spil som The Guns of Gettysburg af Bowen Simmons. Men der kommer jeg jo nok til at vente temmelig længe endnu. Jerry Taylors Wars of the Roses er ligeledes på listen, men nok også et spil, jeg skal forberede mig på at vente på mindst et års tid endnu. Indenfor en lidt mere rimelig horisont er en udvidelse, jeg meget gerne vil se og prøve: Wabash Cannonball Expansion - Erie Railroad. Endelig venter jeg naturligvis på den engelske udgave af Agricola... men det er jeg jo givetvis ikke den eneste der gør og da det at have noget i kikkerten sikkert implicerer, at man ikke endeligt har bestemt sig, så hører dette spil nok ikke med på listen.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 628 times
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Frouvne »

Stony wrote:[...] Så fik jeg for nylig øje på Senji, som jeg også synes lyder interessant. [...]
Jeg kan se, at spillet nu er begyndt at komme på hylderne i en engelsk version, så nu må der formentlig snart være nogle flere, der begynder at anmelde det! :D

http://www.all-games.de/cgi-bin/suche.cgi?suche=senji
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by larkin »

Frouvne wrote:Jeg kan se, at spillet nu er begyndt at komme på hylderne i en engelsk version, så nu må der formentlig snart være nogle flere, der begynder at anmelde det! :D
ja, jeg har også kigget på dette. Hvis det spiller ligeså godt som det ser ud, så ryger den på ønskelisten.
Last edited by larkin on Sun Jun 22, 2008 2:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Andrea »

Frouvne wrote: Jeg kan se, at spillet nu er begyndt at komme på hylderne i en engelsk version, så nu må der formentlig snart være nogle flere, der begynder at anmelde det! :D
Det er et smukt spil, og temaet - Japan - er jo slet ikke så ringe, men desværre er jeg ikke til diplomati- og forhandlingspil. Det er ellers et spil, jeg vil kunne lide :)
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by qute »

Det ligner et godt spil, og jeg elsker samurai'er :D
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Stony »

qute wrote:Det ligner et godt spil, og jeg elsker samurai'er :D
Hvad?!? Fyre der render rundt med hjelme der ligner osteklokker? Så hellere ninja'er. Image
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Stony »

Sidst spillet:
Image
User avatar
Kanzler
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 2956
Joined: Mon May 01, 2006 12:22 am
Location: Smørum
Has thanked: 211 times
Been thanked: 1 time

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Kanzler »

Stony wrote:
qute wrote:Det ligner et godt spil, og jeg elsker samurai'er :D
Hvad?!? Fyre der render rundt med hjelme der ligner osteklokker? Så hellere ninja'er. Image
http://www.wulffmorgenthaler.com/strip. ... 7109b8619f

Verdensklasse :mrgreen:
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by larkin »

Stony wrote:
qute wrote:Det ligner et godt spil, og jeg elsker samurai'er :D
Hvad?!? Fyre der render rundt med hjelme der ligner osteklokker? Så hellere ninja'er. Image
God pointe. Der findes tilsyneladende ikke nogle rigtigt gode spil med ninjaer, mens der findes masser af populære samuraispil. Hvordan kan det nu være?

Det kunne være at man skulle sætte sig for at udvikle et Ninjaspil......... Jeg ser allerede muligheder: Kastestjerner, snigangreb, flyvespark, puffbomber......
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by Brichs »

Ninja Burger...?

Det er ikke super godt, men det er ok underholdende første gang man prøver det :P
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by akwlinka »

Brichs wrote:Ninja Burger...?

Det er ikke super godt, men det er ok underholdende første gang man prøver det :P
Det er da så populært at der kom en udvidelse.
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by larkin »

akwlinka wrote:
Brichs wrote:Ninja Burger...?

Det er ikke super godt, men det er ok underholdende første gang man prøver det :P
Det er da så populært at der kom en udvidelse.
Bevares, men i min forestillingsverden er burgerudbringning bare ikke så ninja-agtigt...

Kunne man forestille sig et spil med Samuraier, der bringer fast food ud....hmmmmm :lol:
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du i kikkerten?

Post by qute »

Stony wrote:
qute wrote:Det ligner et godt spil, og jeg elsker samurai'er :D
Hvad?!? Fyre der render rundt med hjelme der ligner osteklokker? Så hellere ninja'er. Image
Ninja'er er også seje, men hvis jeg husker min historie korrekt, vandt samuraierne :wink:
Image
Post Reply