2 personer?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
krasch
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 180
Joined: Sun Apr 30, 2006 9:53 pm
Location: København N

Re: 2 personer?

Post by krasch »

Favorit 2 personers spil:
Dvonn, Yinsh, Zertz, Tzaar (abstrakte spil)
Lord of the rings: The confrontation
Aton (spillet er sådan set nemt nok, men reglerne synes jeg ikke er helt godt skrevet, og kan derfor tolkes forkert - hvilket giver et dårligt spil.. Send mig eventuelt en PM hvis du køber det, så kan jeg lige fortælle dig de ting i reglerne som ellers godt kan tolkes forkert.)

Gode spil for 2 eller flere:
Mykerinos (mener det fungerer godt som 2 personer. Kan prøves HER)
Hansa (foretrækker det som 2 personers spil. Du kan prøve det HER)
Skt. Petersburg
Euphrat & Tigris

Hvis du vil lære Hansa eller Mykerinos via de PBW sider jeg har linket til, har jeg ikke noget imod at tage nogen prøvespil mod dig. Bare send en PM.
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Helle »

krasch wrote:Favorit 2 personers spil:
Dvonn, Yinsh, Zertz, Tzaar (abstrakte spil)
Lord of the rings: The confrontation
Aton (spillet er sådan set nemt nok, men reglerne synes jeg ikke er helt godt skrevet, og kan derfor tolkes forkert - hvilket giver et dårligt spil.. Send mig eventuelt en PM hvis du køber det, så kan jeg lige fortælle dig de ting i reglerne som ellers godt kan tolkes forkert.)

Gode spil for 2 eller flere:
Mykerinos (mener det fungerer godt som 2 personer. Kan prøves HER)
Hansa (foretrækker det som 2 personers spil. Du kan prøve det HER)
Skt. Petersburg
Euphrat & Tigris

Hvis du vil lære Hansa eller Mykerinos via de PBW sider jeg har linket til, har jeg ikke noget imod at tage nogen prøvespil mod dig. Bare send en PM.
Det er anbefalinger jeg kan tilslutte mig, bortset fra Tzaar, som jeg ikke har fået prøvet endnu ...
Jeg hopper også gerne på et prøvespil af de nævnte spil, hvis I mangler spillere :D


(Alle de spil, som Krasch nævner heroven for bortset fra Lord of the Rings, kan det med stor fordel betale sig at købe i Tyskland - de er sproguafhængige .... i Sankt Petersborg er der dog så tyske navne på titlerne.

Flere af de nævnte spil koster mellem 11 og 21 Euro - Hvilket vil sige 100-150 kroner - og her kan de fleste tyske sider bruges, da det er "almindelige" spil ... All-games.de har porto på 6 Euro og billigere jo mere du køber.

Men som andre også har skrevet - det kommer an på, om du vil have engelske udgaver og hvad du vil have - hvor det kan betale sig at shoppe.)
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: 2 personer?

Post by Brichs »

Jeg er lidt ligeglad selv med det tyske, men når spillene skal tages videre ud til brætspils-dage hos vennerne, så tror jeg ikke det tyske går i så god jord - better to play it safe than sorry.

I hvert fald er der masser at kigge på. Har allerede købt en del denne måned, så det må lige vente til næste gang der kommer løn indenbords. Og altid lækkert at der kan tages prøvespil over nettet! Det må vi lige se på når vi nærmer os en weekend eller noget.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: 2 personer?

Post by Helle »

Brichs wrote:Jeg er lidt ligeglad selv med det tyske, men når spillene skal tages videre ud til brætspils-dage hos vennerne, så tror jeg ikke det tyske går i så god jord - better to play it safe than sorry.

I hvert fald er der masser at kigge på. Har allerede købt en del denne måned, så det må lige vente til næste gang der kommer løn indenbords. Og altid lækkert at der kan tages prøvespil over nettet! Det må vi lige se på når vi nærmer os en weekend eller noget.
Men det er noget du helt sikkert kan få afklaret her på forum - om det sproguafhængigt eller ej .... og om du altså bare selv skal kunne reglerne ...
Post Reply