Spiltransport

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Mette
Posts: 3
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:46 pm
Location: Svendborg

Spiltransport

Post by Mette »

Jeg savner en taske der egner sig til at transportere spil i vandret stilling. Jeg vil gerne høre om nogen har eller har set sådan en taske, eller om nogen har ideer til design af en sådan. Jeg forestiller mig at sy en indkøbsnetlignende taske med spilpassende grundflade, fire sider og to hanke.

Med venlig hilsen Mette
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Spiltransport

Post by Jens_Hoppe »

Noget af det bedste jeg har set er nogle af de store duffelbags man kan købe i f.eks. Stadium. Her er et eksempel fra deres hjemmeside.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Spiltransport

Post by jondifool »

personeligt vakler jeg mellem ikea poser og aflange skulder sportstasker!
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spiltransport

Post by Larsine »

Jeg sørger for at pakke alle mine spil, således at de kan tåle at blive vendt rundt.

Det betyder ofte at jeg smider den indbyggede plastikbakke ud, til fordel for backup-æsker. Så kan man holde tingene adskilt, det er nemt at sortere, og nemt at stille op. F.eks. skal jeg i Ave Caesar blot stikke hver spiller en æske, og så har de alt hvad de skal bruge.

Det eneste spil jeg endnu ikke har gjort det med, er mit Colloseum.

På den måde kan jeg pakke spillene i hvad der nu en gang passer bedst.

Lars
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Spiltransport

Post by larkin »

Jens_Hoppe wrote:Noget af det bedste jeg har set er nogle af de store duffelbags man kan købe i f.eks. Stadium.
Yes, det kan jeg støtte op om..... Jeg har også en lignende på 60 liter, og den kan der være en del spil i....

Men altså en fræk figursyet mulepose i et slidstærkt materiale ville da være toppen..... go for it
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Spiltransport

Post by netsapiens »

Sabol Designs laver tasker til figurfolket. Og godt nok kan taskerne ikke bruges til bræstpil, men den ideelle løsning ligger nok designmæssigt deropad.

Det vil sige:
  • Grundflade i bunden som er fast
    Fladeareal i bunden mindst på størrelse med en Fantasy Flight Coffin Size kasse. (der findes vist ingen større?)
    Tilhørende skumindlæg til forskellige kombinationer af æsker, så de ligger let i spænd
    Lynlås i omvendt U form, så man kan åbne helt ned til bunden og beskue de medbragte titler, uden at skulle pakke det hele ud
    Lommer på ydersiden til løsdele såsom terninger, papir, blyant, evt. snacks
    German Games logo på alle sider (selv tak Allan :) )
Sådan noget i den stil burde dække det meste forestiller jeg mig.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Spiltransport

Post by ozimek »

Jeg ved ikke om de findes herhjemme, men jeg har set pizza-cykel-bude med nogle smarte tasker (rygsække), når jeg har været i Polen med jobbet.
taske.GIF
taske.GIF (1.26 KiB) Viewed 4493 times
Det smarte er, at bunden er fast, og sidder mere eller mindre vandret hele tiden, så fyldet ikke løber af pizzaerne (eller brikkerne vælter rundt).

Hvis du ikke har behov for at cykle med spillene, kunne en almindelig "pizza delivery bag" måske være løsningen. Se evt. de første hits på http://www.google.dk/search?hl=en&q=piz ... +bag&meta=.

Har du nogle spil, som ikke kan pakkes i lynlåsposer eller "småtingsæsker" som Larsine foreslår? Det virker umiddelbart som den bedste løsning.
Post Reply