Hvad har du spillet i dag? August 2008

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Frouvne »

Så er vi klar til at høre om august måneds spiloplevelser! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Andrea »

Muærhæhæh! Første indlæg!

Ahem - vi fik prøvet to partygames i går. Først udvidelsen Yakuza til Ca$h'n'Gun$ (dog uden evnekortene, hvilket simplificerede spillet en del), som var... pænt fjollet! :lol: (og med orange skumvåben... heldigvis er mit basisspil med sorte våben, men...)

Dernæst prøvede vi en hurtig omgang Werevolves til trods for, at vi kun var syv spillere (og én moderator), og det viste sig også, at det ikke rigtig fungerede med så få personer, men jeg tror, det kan være ganske hyggeligt/sjovt, når blot man er et par stykker mere.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Helle »

I går fik jeg spillet lidt med min søn - først blev det til kortspillet 31, som skulle læres, så det blev med åbne kort - derefter spillede vi Ubongo med let modificerede regler og til sidst et spil Volcano, der dog ikke blev helt afsluttet ...
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Jesper »

Så blev Stone Age indviet og det ser ud til at blive en succes. Et 2 spiller spil i går og et med 3 personer i dag.
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Black Sea
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 439
Joined: Thu May 04, 2006 8:32 pm
Favoritspil: Ave Caesar
Bohnanza + Erweiterung
Location: 2400 NV

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Black Sea »

Vi havde 3 venner forbi til en lang spilledag.

Det blev først til et gensyn med altid populære Puerto Rico. Jeg kom lidt skævt fra start og endte da også med at tabe med 5 point og en placering midt i feltet.

Herefter spillede vi en gammel klassiker i vores gruppe, nemlig Junta. Det bør kun spilles med rigtig gode venner eller folk man ikke kender på forhånd. Efter at have ligget langt efter lykkedes det mig at skrabe en stor stak penge sammen i hånden og snige mig i banken, da der ikke var flere assassination cards i spil, samt en sikker bank! En længe tiltrængt sejr. Jeg havde ikke vundet i Junta siden forrige årtusinde 8) :lol:

Sidst på aftenen blev det til en gang Bohnanza, der endte med en delt sejr mellem 2 andre og mig halsende 3 point efter.

Slutteligt kørte vi et par runder Ave Caesar - et spil jeg nok aldrig bliver træt af!
User avatar
akwlinka
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 838
Joined: Tue Apr 22, 2008 9:29 am
Favoritspil: Agricola, Age of Steam, Agricola, Railroad Tycoon, Agricola, Race for the Galaxy, Agricola, Bohnröchen(Bohnanza), Agricola, Le Havre og Dominion
Location: 3600 Frederikssund

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by akwlinka »

Har netop overstået det bedste Consim bestyrelsesmøde ever. kun formand og kasser og vi blev hurtigt enige om at gå til den mere festlige del af sceancen.

Det blev til 7 spil Glory to Rome, og som 2 spiller spil virker det rigtig godt. I sidste spil valgte vi dog at forlænge in town Sites til 3 af hver, hvilket gjorde spillet lidt længere og mere interessant, og mindre heldbasseret. Og med kun to spillere er der jo ingen Downtime.

Et spil Monastery for 2 spillere, men det er nok ikke det foretrukkende antal spillere. Her bliver heldmomentet i de trukne brikker bare for stort. og det er ikke sjovt.

Derefter fik vi støvet 3 spil Mystery Rummy: Jack the Ripper af. Og der blev jeg godt nok klynget op.

Tilsidst fik Fjord et chance. Jeg kom bagud med 2 x 1 point i de to første runder, men kunne hive sejerne hjem i tredie runde da jeg havde 3 overskydende point.

En total sej dag, men hele 12 spil på blokken, godt selskab og dejlig mad. Jeg takker.
Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by larkin »

Black Sea wrote: Slutteligt kørte vi et par runder Ave Caesar - et spil jeg nok aldrig bliver træt af!
Jeg finder det virkeligt morsomt, at Ave Ceasar har fået den kultstatus som det har. Da jeg var barn, var dette spil mit absolutte yndlingsspil, men da jeg ikke har spillet det siden (ca. 15 år), blev jeg virkelig overrasket, da jeg en dag stødte på det på BGG, hvor folk roste det til skyerne som en super-filler.

Næste gang jeg besøger mine forældre, må jeg lige se om jeg ikke kan grave det frem fra bunden af et skab.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Frouvne »

Søndagen bød på familiebesøg... og heldigvis et af dem, der levnede plads til lidt brætspil selvom der var børn i huset. Først blev der spillet Taj Mahal, hvor jeg fra en outsider-position kæmpede mig op til målstregen, hvor jeg dog blev slået med et enkelt point. Herefter blev vi lidt selskabelige og spillede GiftTRAP, der er et ganske muntert familiespil. Så var det tid til en gang Hansa for to spillere, hvor jeg fik gengældt mit nederlag i Taj Mahal med en lige så spinkel sejr. Herefter kom tre mindre spil på bordet og blev alle spillet: Set!, Toppo og Money!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Andrea »

I dag havde vi et vennepar på besøg, som lige skulle udsættes for den månedlige dosis brætspil. Det bød først på et dejligt gensyn med Lord of the Rings, som vi fik gennemført med kun én død hobbit, og dernæst prøvede vi Goldland, som er et af de bedre explorationsspil, jeg har prøvet. Det skal bestemt spilles igen.

Til sidst introducerede vi dem også for Louis XIV, som vi efterhånden er ved at få en vis rutine i at introducere til :)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by netsapiens »

Hold da op, så lykkedes det at få spillet noget!

Jeg fik lige spillet 1960: making of... og tabte med noget så latterligt som 8 point. Texanere er dumme :)
Og så fik jeg lige hurtigt prøvet Babel, som var overraskende forvirrende det første kvarter, men så folder der sig faktisk et interessant lille spil ud derefter.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Helle »

Andrea wrote:I dag havde vi et vennepar på besøg, som lige skulle udsættes for den månedlige dosis brætspil. Det bød først på et dejligt gensyn med Lord of the Rings, som vi fik gennemført med kun én død hobbit, og dernæst prøvede vi Goldland, som er et af de bedre explorationsspil, jeg har prøvet. Det skal bestemt spilles igen.

Til sidst introducerede vi dem også for Louis XIV, som vi efterhånden er ved at få en vis rutine i at introducere til :)
Hmmmm det kan da være, at du skal introducere mig for det ... altså Goldland ...er jeg gået glip af noget?
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Andrea »

Helle wrote: Hmmmm det kan da være, at du skal introducere mig for det ... altså Goldland ...er jeg gået glip af noget?
Jeg synes i hvert fald, at det var hyggeligt at spille :)
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Andrea »

Jens og jeg fik lige drønet os igennem en omgang Lord of the Rings her til aften. Jeg ville gerne ha' prøvet udvidelsen, vi har til spillet, men den havde vi selvfølgelig glemt derhjemme... :roll:
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by netsapiens »

.. og jeg fik spillet Dungeon Twister.
Dejligt spil der bare SKRIGER på alle udvidelserne :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? August 2008

Post by Helle »

netsapiens wrote:.. og jeg fik spillet Dungeon Twister.
Dejligt spil der bare SKRIGER på alle udvidelserne :)
Synes du???? Jeg har spillet en gang, og fik da købt nogle udvidelser, men aldrig om spillet kom på bordet igen - der er åbenbart mange spil, der skal have en chance mere ...
Post Reply