Football Manager brætspil?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Football Manager brætspil?

Post by Frouvne »

Listen over spil med temaet fodbold (Soccer) er lang... meget lang. Men er der nogen, der kender til et godt spil, hvor manager-delen er central?
frouvne, administrator

Image
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Football Manager brætspil?

Post by larkin »

Jeg har fundet spillet Millionen von Schwalben på BGG. Selv det nok næppe er en realistisk manager-simulation, synes jeg, at det lyder meget interessant ud fra beskrivelsen. Nok ikke het så seriøst som det du søger.....

http://www.boardgamegeek.com/game/23827
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Football Manager brætspil?

Post by larkin »

..... og så skal man vist heller ikke lide af tyskforskrækkelse, da det ikke ser ud som om, at spillet er oversat. - men det er der vel heller ingen, der gør på et forum ved navn German Games :wink:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Football Manager brætspil?

Post by Frouvne »

Der er engelske regler på producentens hjemmeside:

http://www.fatamorgana.ch/schwalben/

Jeg undersøger det nærmere! Flere forslag er dog meget velkomne! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Football Manager brætspil?

Post by Frouvne »

larkin wrote:[...] Nok ikke het så seriøst som det du søger..... [...]
Jeg spørger faktisk til dels på vegne af en ikke-brætspiller, så det betyder ikke nødvendigvis så meget her. Tidligere har jeg selv tænkt, at det kunne være interessant at finde et sådant spil, men har lagt tanken fra mig, da pc-versionerne har nogle iøjnefaldende fordele i forhold til at skulle håndtere større mængder af data. Det er klart et brætspil ikke kan konkurrere på det punkt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply