Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Derfor tror jeg, at jeg ligefrem foretrækker, at spillet handler om gamle, afdøde mennesker (lige som Guillotine?)
I Guillotine er det jo et centralt element, at det er spillerne selv der får de medvirkende personligheder til at blive, om jeg så må sige, "afdøde". :mrgreen:

Jeg gav i øvrigt et eksemplar af Opus Dei i fødselsdagsgave til en anden KBK'er, og i følge ham er det et ganske underholdende spil. Men han nævnte selvfølgelig også, at han godt kunne lide al den baggrundstekst der stod på kortene... ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Gunness »

Jens_Hoppe wrote:I Guillotine er det jo et centralt element, at det er spillerne selv der får de medvirkende personligheder til at blive, om jeg så må sige, "afdøde". :mrgreen:
Hehe - men mon ikke de hersens 1789-personligheder ville være en anelse lange i spyttet her i 2009, hvis man havde undladt at sende dem til de evige jagtmarker? :D
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Epigone
Posts: 1
Joined: Sat Oct 10, 2009 1:27 pm

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Epigone »

Anmeldelse af spillet jeg faldt over:

http://www.daneofwar.com/2009/09/review ... after.html
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Frouvne »

Så spillet til 100,- i en boghandler i Lyngby Storcenter - så vil man prøve det, er det efterhånden tilgængeligt til en rimelig pris.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Brichs »

Jeg har købt Opus Dei, fordi temaet fangede mig 100%.

Jeg havde aldrig prøvet Guillotine, da jeg købte det, så fangede ikke de (ufattelig mange) ligheder. Mine brætspilskammerater var flade af grin over lighederne, da jeg læste reglerne op for dem.

Anyways, Opus Dei er - for mig - et ganske udemærket spil. Jeg er vild med temaet, men synes at art-stylen er lidt tam. Der kan jeg bedre lide Guillotines mere cartoony feel (ja, sikke en flot dansk sætning).
Til gengæld elsker jeg at sidde og læse de små beskrivelser af filosofferne, og de forskellige filosofiske termer, der er på hvert kort.

Jeg synes at Guillotine har en mere "færdig" følelse, mere proffessionelt lavet. Opus Dei virker lidt mere billig, i mine hænder. Lidt tyndere pap, osv.

Min personlige mening: Hvis du har Guillotine, så lad være med at købe Opus Dei, med mindre du elsker at sidde og nørde korte beskrivelser af filosoffer og deres filosofier. Det virker mest af alt som en re-tematisering - så meget, at selv pap-guillotinen er lavet på helt samme måde.

Hvis du ikke har - eller ikke har prøvet - Guillotine, og falder Opus Dei billigt; så køb det. Spillet er stadig sjovt, og godt.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Foppwin »

Så Opus Dei til 40 kr. i Arnold butikken på Ro's torv.
Danny

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Frouvne »

Foppwin wrote:Så Opus Dei til 40 kr. i Arnold butikken på Ro's torv.
Ja, man kan få fat i det til meget rimelige priser for tiden. Vi har også set det til 40,- og købt det til 100,- for tre eksemplarer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by qute »

Frouvne wrote:
Foppwin wrote:Så Opus Dei til 40 kr. i Arnold butikken på Ro's torv.
Ja, man kan få fat i det til meget rimelige priser for tiden. Vi har også set det til 40,- og købt det til 100,- for tre eksemplarer.
Så er julegaven købt? :lol:
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Opus-Dei: Existence After Religion - 7/3-2009

Post by Brichs »

Jeg har også købt et ekstra Opus Dei til 39,95, enten som lille ekstra-gave, eller som brug i en trade...

Arnold Busch ser bare ud til at skulle af med nogle af deres kortspil. Vi købte også Monopoly Deal (udemærket Rummy-variant, desværre var kortene blevet bukkede - dog stadig fuldt spilbart) til samme pris i Arnold Busch.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply