Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Frouvne »

Hvad har du spillet i dag? Juli 2009 :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Helle »

Jeg har fået lov til at spille med drengene på deres ugentlige spilaften .... så jeg fik prøvet Canal Mania, og genspillet Wikinger og Dominion/Dominion:Intrige.
Det var nogle udmærkede spil.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by netsapiens »

Så lad os da lige poste i sådan en tråd for en gangs skyld :)

Igår stod den på Starcraft og Caylus. Starcraft fremstår stadig som et interessant spil, omend jeg er begyndt at tro at hele ordre-stack metoden vil gøre spillet til et oplagt 2 mod 2 spil istedet for alle mod alle.
Caylus fremstår som de fleste andre worker-placement spil... skide irriterende :)
Nu har jeg prøvet Caylus, Agricola, Puerto Rico, Kingsburg, Le Havre og af dem er Kingsburg det eneste som jeg kunne finde på at foreslå at spille...
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Caniggia »

Igår blev det til Pandemic med gemalinden. Spillet fungerer nu bedre med flere spillere, men vi prøvede da både at tabe og vinde, så alt i alt en fin oplevelse. Forhåbentlig står weekenden på en omgang War of the Ring.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9179
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Stony »

Caniggia wrote:Igår blev det til Pandemic med gemalinden. Spillet fungerer nu bedre med flere spillere, men vi prøvede da både at tabe og vinde, så alt i alt en fin oplevelse. Forhåbentlig står weekenden på en omgang War of the Ring.
Velkommen til. Det ville være fantastisk, om du havde tid og lyst til at smide et par ord om dig selv, i tråden Hvem er du?
Bare så vi andre kan få et billede af, om du er ligeså tosset som resten herinde. :D
Sidst spillet:
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Helle »

Stony wrote:
Caniggia wrote:Igår blev det til Pandemic med gemalinden. Spillet fungerer nu bedre med flere spillere, men vi prøvede da både at tabe og vinde, så alt i alt en fin oplevelse. Forhåbentlig står weekenden på en omgang War of the Ring.
Velkommen til. Det ville være fantastisk, om du havde tid og lyst til at smide et par ord om dig selv, i tråden Hvem er du?
Bare så vi andre kan få et billede af, om du er ligeså tosset som resten herinde. :D
Hey .... jeg ved ikke, hvor tosset du er Stony ... men helt ærligt, så er vi også mange ret normale ... se bare på Andrea for eksempel eller .... jeg mener øhhhh ...

Men til Caniggia - velkommen til .... du behøver ikke at være tosset for at skrive her .... det er bare noget Stony tror .... men derfor vil jeg da ikke sige nej til at få stillet min nysgerrighed :D
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Taibi »

2x Mama Mia (inspireret af Larsines levende beskrivelser) og det viste sig som et rigtig skægt bekendtskab - tak for inspirationen. :D

Dernæst endnu en nyerhvervelse - Traders of Carthage - et glimrende lille strategi spil...

Alt i alt en skøn aften på terrassen. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Frouvne »

De første dage i denne måned har budt på seks forskellige spil. Først kom Canal Mania på bordet. Spillet lover godt for et spil, der skal kunne spilles med en lidt bredere kreds af mennesker. Temaet er fint og nu er det blot et spørgsmål om spiltiden kan reduceres en smule samt at få styr på graden af tilfældigheder.

Wikinger kom igen på bordet. Et spil der igen henvender sig til en bredere kreds af spillere - og absolut et spil der også er værd at spille.

Dominion: Intrige - Dominion lever igen! :)

Bakugan Battle Brawlers er svært at komme udenom hjemme hos os...

Krig - den mærkeligste skole-variant jeg til dato har været ude for. Men det gik væsentligt hurtigere end den traditionelle version og det må i denne sammenhæng klart være en fordel.

Balloon Cup har vi tidligere spillet en del gange og da det nu er blevet generhvervet skulle det naturligvis straks på bordet. Et par spil senere er jeg ikke ked af købet.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Taibi »

Lørdag blev en god spilledag... dagen startede omkring middagstid med et spil Traders of Carthage... der var tættere kamp om pointene denne gang - en glædelig fornøjelse.

Aftenen blev tilbragt på terrassen i skønt sommervejr med endnu et nyt spil - Through the Desert - syrede kameler - hyggelig stemning - en vinder.

Mamma Mia fulgte efter, hvor undertegnede var 2 nede inden sidste runde, men begge point blev indhentet og overtaget i den sidste bagning.

Dernæst fulgte et spil Odin's Ravens hvor det blev til en klar sejr til skribenten her men hvor der var visse svedige stunder undervejs.

I dag, søndag, kom La Cittá på bordet - rigtig hyggeligt, ganske tankekrævende, uden at være overvældende og en dejlig oplevelse. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
Caniggia
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 377
Joined: Tue Jun 30, 2009 1:20 pm
Location: Frederiksberg

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Caniggia »

Som sagt så gjort. Vi kastede os over War of the Ring igår aftes. Vi besluttede os for at prøve Gondor scenariet fra udvidelsen. Jeg fik æren af de gode og formåede rent faktisk at vinde til trods for de hårde odds. Spillet tog dog omkring fire timer og bølgede fint frem og tilbage indtil Theoden blev smidt ind i kampen med en hulens masse ryttere, der reelt afgjorde kampen. Synes stadig at WoTR er en fornøjelse at spille selvom flere regler stadig kræver egne fortolkninger.
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by APK »

Taibi wrote:I dag, søndag, kom La Cittá på bordet - rigtig hyggeligt, ganske tankekrævende, uden at være overvældende og en dejlig oplevelse. :)
Vi spillede også La Citta (4 pers) for første gang i går (eller nærmere i nat). En meget positiv oplevelse. Man bliver konstant stillet overfor svære valg - der er slet ikke actions nok til at gøre det man gerne vil...

APK
/APK
Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Taibi »

I dag er det blevet til 2 spil Roma - det første tog 5 minuter, så havde jeg tørlagt Vivi - det næste tog 55 minutter før jeg måtte overgive mig til Vivi's Forum VP maskine... :D
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Tobias »

Gæstede Claus (Netsapiens) denne aften, så et stille glas hvidvin kunne nydes mens Cthulhu langsomt men sikkert kunne fortærer vores forstand.
For tredje gang fik jeg prøvet Call of Cthulhu, LCG og denne gang fik jeg endelig set spillets værdier.
Jeg tror spillets største ”fejl” er, at man forventer et hurtigt ukomplekst spil med meget aktion.
Men bortset fra, at spillet faktisk er temmelig simpelt, holder forventningerne ikke stik.
Call of Cthulhu kan være tungt, langt og indeholde langt mere strategi og matematik.
Denne gang vidste hvad jeg skulle forvente, hvilket bestemt åbnede op for nydelsen.
Kortene blev brugt rigtigt, nogle giftige kombinationer hevet ud af ærmet (Tak til Claus der gik hen og vandt pga. en ødelæggende kombo :evil: ) og spillet flød stor set flydende.
Jeg glæder mig til, at det skal prøves igen og vil endda konstruerer et ”deck” på forhånd så The Great old one himself can walk the world.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3957
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 139 times
Been thanked: 133 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Andrea »

Vi havde besøg af qute i dag, så vi fik fornøjelsen af at introducere Ghost Stories, hvilket vi fik spillet to gange. Nu har vi efterhånden så meget erfaring med spillet, at vi bør spille på højere sværhedsgrad, men det var altså ikke denne gang, og vi vandt da også rimelig komfortabelt begge gange.

Qute havde taget Dominion: Intrigue med, og det var ganske interessant at prøve den nye variant - eller hvad man skal kalde det. Vi spillede kun med de nye kort, og jeg synes godt om de nye kort og de muligheder, de giver. Jeg nåede godt nok at se mig noget sur på Minion-kortet i det andet spil, men det er så, hvad det er. Det skal nok blive spændende at prøve igen :)
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Juli 2009

Post by Frouvne »

I aftes blev vi introduceret til Roads & Boats. Det er et spil, jeg har set frem til at få prøvet i årevis. Min hjerne havde bestemt problemer med at klare planlægningsdelen, men oplevelsen var ikke mere frustrerende end at jeg blot blev endnu mere pirret for at prøve det igen. Faktisk må jeg sige, at selvom jeg klarede mig elendigt var mit førstehåndsindtryk, når man ser bort fra de indledende frustrationer, rigtig godt.
frouvne, administrator

Image
Post Reply