Bedste spil fra 2007

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply

Hvilket spil fra 2007 var det bedste?

Agricola
13
32%
Napoleon's Triumph
1
2%
Brass
4
10%
Race for the Galaxy
6
15%
TZAAR
0
No votes
1960: The Making of the President
0
No votes
Age of Empires III: The Age of Discovery
5
12%
Tribune: Primus Inter Pares
4
10%
StarCraft: The Board Game
2
5%
Ticket to Ride: Nordic Countries
2
5%
Vikings
0
No votes
Galaxy Trucker
3
7%
Wabash Cannonball
0
No votes
In the Year of the Dragon
0
No votes
Tide of Iron
1
2%
 
Total votes: 41

User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Bedste spil fra 2007

Post by Frouvne »

Vi har prøvet det før - men det er efterhånden lang tid siden. En hurtig lille afstemning om, hvilket spil der var det bedste i et givent år. Denne gang er det 2007 der spørges ind til. Man er naturligvis velkommen til at foreslå helt andre titler. Udvidelser er stadig ikke berettiget til at stille op.
frouvne, administrator

Image
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Bedste spil fra 2007

Post by Oseali »

Frouvne wrote:Vi har prøvet det før - men det er efterhånden lang tid siden. En hurtig lille afstemning om, hvilket spil der var det bedste i et givent år. Denne gang er det 2007 der spørges ind til. Man er naturligvis velkommen til at foreslå helt andre titler. Udvidelser er stadig ikke berettiget til at stille op.
EDIT: en masse nonsens som jeg fik skrevet :)
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Bedste spil fra 2007

Post by Tobias »

Puha, det er svært. Det var et godt brætspilsår med mange gode titler.
Har prøvet de fleste og mange af dem er spil, som jeg gentagende gange vender tilbage til.
Jeg tror jeg lægger min stemme på Tribune. Ikke et spil jeg spiller ofte men hver gang jeg finder det frem på bordet, frydes jeg over hele sammensætningen af spillet.
Alt i dette spil hænger sammen. Spilletiden er perfekt, der er ingen downtime, det skalerer storartet og en fin balance mellem spiller interaktion og strategier der kan følges.

Man kommer selvfølgelig ikke udenom Agricola men det taber til Tribune på grund af, at spillet tager for lang tid med +4 spillere.
Race for the Galaxy er også fantastisk i kortgenren men da det stor set er Solitary spil kommer det ikke i betragtning.
Age of Empires III er også rigtig godt og jeg nyder at finde det frem 1-2 gange om året, hvor det svinger perfekt et par spil men derefter er jeg også mættet.
1960 er mit bedste bud på et 2 personers spil fra 2007.
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Bedste spil fra 2007

Post by Jens_Hoppe »

Hold da op, det var et godt år, må man virkelig kun vælge ét spil?! :)

Agricola, RftG, Tribune og Brass er alle tæt på klassiker-status. In the Year of the Dragon og Vikings måske mindre så, men det er stadig rigtigt gode spil.

Thebes er også et fint, underholdende (tematisk!) spil i den lettere ende. Airships er et godt terningspil (i mine øjne langt sjovere end, ja, alle de andre små terningspil jeg har prøvet). Hvis Chicago Express må dække over Wabash Cannonball, kommer det selvfølgelig også tæt på toppen af listen, men jeg skal måske hellere vente til 2008-listen med at tage det spil med. :)

Så er der sådan noget som intro-18xx-spillet Steam over Holland, som jeg godt nok kun har spillet en enkelt gang, men som var et udmærket spil i serien.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Bedste spil fra 2007

Post by Frouvne »

Ja, det er et år med nogle imponerende titler i toppen. For mig lå valget i sidste ende mellem Wabash Cannonball og Tribune. Det sidstnævnte spil løb med min stemme, men jeg er stadig dybt fascineret af det første. Min fornemmelse er dog, at det kan ende med at være Brass, der stadig vil blive hevet frem om 20 år - men det har jeg endnu ikke rigtig fået dyrket, så jeg stemmer med hjertet! :)
frouvne, administrator

Image
Post Reply