Pandemic regler

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Pandemic regler

Post by qute »

Kan en dispatcher flytte en pawn til en hvilken som helst anden pawn?

En medic kan fjerne alle brikker hvis der er fundet en cure.
Så står der bagefter: "This unique ability is in effect during all players' turns and does not cost any actions to perform."
Er det en medic som kan eller alle?!

Håber nogen kan hjælpe mig, selvom det måske er lidt dumme spørgsmål :D
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Pandemic regler

Post by Gunness »

qute wrote:Kan en dispatcher flytte en pawn til en hvilken som helst anden pawn?
Ja, det burde der ikke være begrænsning på.
qute wrote:En medic kan fjerne alle brikker hvis der er fundet en cure.
Så står der bagefter: "This unique ability is in effect during all players' turns and does not cost any actions to perform."
Er det en medic som kan eller alle?
Det er kun medic, der kan (de andre kan dog fjerne alle cubes med 1 action, når der er fundet en kur).
Citatet betyder ganske enkelt, at hvis han står i en by, og der i en anden spillers tur bliver tilføjet cubes i den by, så fjerner medic dem med det samme uden omkostning.

Håber det gav mening :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by Foppwin »

Det betyder også at hvis dispatcheren rykker med Medic, så fjerner han alle cured brikker da Medic gør det auto i alle spillers tur.
Danny

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by qute »

Forstået. Tak :D
Image
Finland
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 11
Joined: Tue Sep 18, 2007 8:45 pm

Re: Pandemic regler

Post by Finland »

Jeg bidrager med et yderligere spørgsmål:

Før man begynder spillet, skal man fordele epidemi-kortene ved at blande dem ind i 4, 5 eller 6 bunker (afhængigt af, om spilleniveauet er begynder, normal eller helte-niveau).
Men fra starten skal hver spiller jo også have et antal kort.
Spørgsmål: Trækker man spillernes startkort fra den store bunke? Hvad gør man så, hvis der er et epidemi-kort imellem startkortene? - Det virker på mig som noget rod, hvis man skal starte med en epidemi. Der er jo ingen brugte infektionskort til at afgøre, i hvilken by epidemien skal finde sted.
Vi har spillet på den måde, at spillerne får sine startkort, inden epidemikortene er blandet ind i den store bunke. Det betyder, at der så ikke kan være epidemi-kort i startkortene.

Håber, nogen har en løsning.
User avatar
Johan
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 62
Joined: Tue Nov 03, 2009 9:46 pm

Re: Pandemic regler

Post by Johan »

Finland wrote:Jeg bidrager med et yderligere spørgsmål:

Før man begynder spillet, skal man fordele epidemi-kortene ved at blande dem ind i 4, 5 eller 6 bunker (afhængigt af, om spilleniveauet er begynder, normal eller helte-niveau).
Men fra starten skal hver spiller jo også have et antal kort.
Spørgsmål: Trækker man spillernes startkort fra den store bunke? Hvad gør man så, hvis der er et epidemi-kort imellem startkortene? - Det virker på mig som noget rod, hvis man skal starte med en epidemi. Der er jo ingen brugte infektionskort til at afgøre, i hvilken by epidemien skal finde sted.
Vi har spillet på den måde, at spillerne får sine startkort, inden epidemikortene er blandet ind i den store bunke. Det betyder, at der så ikke kan være epidemi-kort i startkortene.

Håber, nogen har en løsning.
Man starter med at dele kort ud til alle spillere, de resterende kort deler man i 4, 5 eller 6 bunker.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by qute »

Sidste spørgsmål:

Er man totalt dårlige hvis man spiller på begynder og alligevel taber 2 gange i træk?

I sidste spil løb vi tør for runder, da vi (åbenbart) brugte for meget tid på at løbe rundt og fjerne brikker :?
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by Helle »

qute wrote:Sidste spørgsmål:

Er man totalt dårlige hvis man spiller på begynder og alligevel taber 2 gange i træk?

I sidste spil løb vi tør for runder, da vi (åbenbart) brugte for meget tid på at løbe rundt og fjerne brikker :?
Nej, det er man ikke, men det er et vink med en vognstang om, at visse elementer nok skal prioriteres anderledes ...
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Pandemic regler

Post by Gunness »

Når man først har prøvet spillet en 3-4 gange, bliver begynderniveauet absolut overkommeligt. Det er flot, hvis man kan udrydde en sygdom, men ellers kan man komme langt med lidt brandslukning og derudover bare prioritere at finde en kur i en fart.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by Helle »

qute wrote:Sidste spørgsmål:

Er man totalt dårlige hvis man spiller på begynder og alligevel taber 2 gange i træk?

I sidste spil løb vi tør for runder, da vi (åbenbart) brugte for meget tid på at løbe rundt og fjerne brikker :?
Men jeg trænger godt nok snart til at få spillet Pandemic ... så du/I kan jo kigge forbi til et slag om verdens undergang ...
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Pandemic regler

Post by qute »

Helle wrote:
qute wrote:Sidste spørgsmål:

Er man totalt dårlige hvis man spiller på begynder og alligevel taber 2 gange i træk?

I sidste spil løb vi tør for runder, da vi (åbenbart) brugte for meget tid på at løbe rundt og fjerne brikker :?
Men jeg trænger godt nok snart til at få spillet Pandemic ... så du/I kan jo kigge forbi til et slag om verdens undergang ...
Det lyder godt. Så kan jeg også få prøvet udviddelsen :D
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Pandemic regler

Post by Brichs »

Mine spillekammerater og jeg blev enige om at "begynder" sikkert var aaaaalt for nemt, da vi skulle spille det...hold da op hvor fik vi tæv op til flere på hinadnen følgende gange
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply