Taxa?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Taxa?

Post by Brichs »

Nogen der har prøvet det danske spil Taxa, baseret på tv-serien af samme navn?
Og er det så dårligt som karakteren på BGG (4.8)? Så det nemlig brugt, billigt, men karakteren afskrækkede mig. Ville ikke ud i et elendigt spil, bare fordi det var billigt :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Jesper
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 505
Joined: Tue May 02, 2006 10:37 pm
Location: Valby

Re: Taxa?

Post by Jesper »

Jeg har prøvet det. Det har nogen rigtig lækre dele og nogen gode ideer, men selve spillet er elendigt. Det kunne ellers være sjovt med et ordentligt spil om københavn og ruteplanlægning, men så vidt jeg husker, er det totalt tilfældigt det hele: Ingen planlægning eller taktik, man tøffer bare rundt.

Jeg forærede mit eksemplar til mine børns skole.
Brichs wrote:Nogen der har prøvet det danske spil Taxa, baseret på tv-serien af samme navn?
Og er det så dårligt som karakteren på BGG (4.8)? Så det nemlig brugt, billigt, men karakteren afskrækkede mig. Ville ikke ud i et elendigt spil, bare fordi det var billigt :)
Jesper Rugård Jensen
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Taxa?

Post by Larsine »

Jeg har læst reglerne, da nogle af mine venner havde købt det, men det står stadig uspillet i deres skab.

Hvis mine venner insisterede ville jeg da godt spille et spil Taxa bare for at se om det kan spilles.

Det er lavet af MediaMobsters, som bl.a. også lavede DON og Send aben videre. De genbrugte mange af reglerne fra DON, bl.a. muligheden for at bruge omformere, men med mindre man selv indfører begrænsninger, ender det blot med at man bruger den ene omformer efter den anden, og det trækker spillet ud.

Mediamobsters fik travlt med at udvikle Gangland, som skulle være et stort gangster PC spil, og i den forbindelse droppede de brætspil. Senere skiftede de navn til Sirius Games, men så vidt jeg ved er de lukket ned i dag.

Lars
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Taxa?

Post by Brichs »

Ja, jeg kan godt se det nok ender med at jeg lader det stå i min genbrugsforretning. Tak for svarene :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Post Reply