Kingsburg - og udvidelse

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Bigtuna
Posts: 9
Joined: Sat May 08, 2010 2:12 pm

Kingsburg - og udvidelse

Post by Bigtuna »

Hejsa

Jeg overvejede at anskaffe mig udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?

Nå ja og så kan jeg lige indskyde en houserule med at hæve kampværdien på monsterne i et 3 spiller spil med 1 gør kamp delen væsentligt mere spændende..
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Kingsburg - og udvidelse

Post by Oseali »

Bigtuna wrote:Hejsa

Jeg overvejede at anskaffe mig udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?

Nå ja og så kan jeg lige indskyde en houserule med at hæve kampværdien på monsterne i et 3 spiller spil med 1 gør kamp delen væsentligt mere spændende..
Vi har ekspansion og spiller i dag ikke uden.

1) Tokens istedet for terningeslag til kamp, gør det lidt mindre random, og den chit som er tilovers giver point til sidst.

2) Classes, man får en tilfældig class til at starte med som giver en specielle fordele.

3) event cards, ok tilføjelse, hvis man husker at trække dem hver tur.

4) to nye rækker på build kortet, hvilket er en rigtig god ting.

5) udskiftelige rækker, i starten af spillet trækker man to tilfældige nye rækker som man kan replace på ens build chart.

De fem ting gør at spillet bliver lidt forskelligt fra gang til gang, så syntes helt sikkert at det er det værd.
Image
User avatar
Tobias
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 857
Joined: Mon May 01, 2006 7:24 am
Location: Lynge

Re: Kingsburg - og udvidelse

Post by Tobias »

Hej Bigtuna

Du kan gå ind på Boardgamegeek, under Kingsburg og downloade spillet med en glimrende AI. Der kan du prøve udvidelsen og se om det er noget.
Det er dog kun bygningslinjerne, som er med.
Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Kingsburg - og udvidelse

Post by qute »

Tobias wrote:Hej Bigtuna

Du kan gå ind på Boardgamegeek, under Kingsburg og downloade spillet med en glimrende AI. Der kan du prøve udvidelsen og se om det er noget.
Det er dog kun bygningslinjerne, som er med.
Fedt. Tak for det link.
Håber han vil frigive koden, så projektet ikke dør.
Image
User avatar
lara
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 86
Joined: Thu Aug 09, 2007 9:54 pm
Location: 2100 København Ø

Re: Kingsburg - og udvidelse

Post by lara »

Bigtuna wrote:... udvidelsen til Kingsburg - men har folk prøvet den og er den værd at købe?
Nu er der flere udvidelser i pakken og man behøver ikke at spille med dem alle sammen, kun dem man lyster, men den er klart pengene værd.

Kan personligt bedre lide tilfældigheden med terningen for Kongens mænd... men det er en smagssag
Image
User avatar
VideoJakob
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 271
Joined: Sat Apr 04, 2009 3:42 pm
Favoritspil: SmallWorld, Dixit, Architects of the west kingdom, Wingspan, Neuroshima Hex
Location: Fredericia

Re: Kingsburg - og udvidelse

Post by VideoJakob »

qute wrote:
Tobias wrote:Hej Bigtuna

Du kan gå ind på Boardgamegeek, under Kingsburg og downloade spillet med en glimrende AI. Der kan du prøve udvidelsen og se om det er noget.
Det er dog kun bygningslinjerne, som er med.
Fedt. Tak for det link.
Håber han vil frigive koden, så projektet ikke dør.
Hej siden er lukket ned. Nogen der har et nyt link eller noget til spillet?
Post Reply