Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Brichs »

maxell wrote: Opus Dei - hmm...Det er da godt nok et lille pudsigt spil! Beskrivelserne på kortene til Dominion og Last Night on Earth er forståelige og umiddelbart lige til - men jeg synes godt nok at jeg skulle læse nogle kortene til Opus Dei et par gange når jeg sad med dem på hånden! Men det er spil som jeg gerne vil give en chance til på et tidspunkt!
Et af problemerne med Opus Dei er også, at de ikke er konsekvente i deres beskrivelser af kortene. Nogle gange er de "Action kort" andre gange "Miraculum kort". Det forvirrer rigtig meget.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Larsine »

Oktober har været en helt god måned rent spilmæssigt, og Viking-Con skal jo nok føje lidt til listen.

Jeg har dog ikke været så flink til at skrive om det, så her kommer en lille oversigt:

Fredag d. 1 skulle jeg have spillet med min månedlige spillegruppe, men der var forfald fra alle andre end mig, så jeg blev hjemme og spillede Colosseum med hele familien. Lea fik skræmt de andre fra at handle med mig, for "ellers vinder han bare". Jeg sad også ret godt i det idet jeg havde fået 3 jokere, at jeg solgte den ene for to brikker jeg kunne bruge bedre hjalp også. Men vi blev alle slået af Larna der satte Cirkus Maximus op, med masser af sæsonbilletter, et par podier og en røvfuld medaljer. Jeg måtte nøjes med en fjerdeplads selvom det var meget tæt mellem os alle sammen.

Lørdag d. 2 blev det til Small World med Cursed, Dames og Leaders mod Lilli. Lilli lagde hårdt ud og sprang Cursed Ghouls over. Dem tog jeg til gengæld, og blev sat på plads af Lilli. I de første par omgang scorede hun ca. dobbelt så mange point som mig, men så kom jeg stærkt igen bl.a. med Pillaging Kobolds der konstant angreb Lilli. Slutresultatet blev da også at jeg havde 95 point mod Lillis 66.

Onsdag d. 6 tyvstartede Eik og jeg med et spil Dominion hvor jeg tværede Eik godt og grundigt ud. Da Carsten kom spillede vi Fearsome Floors, hvor Eik fik lov til at vinde. Derefter spillede Carsten og jeg to spil Dominion, jeg kan dog ikke huske hvordan de endte, så jeg har nok tabt!

Torsdag d. 7 kom Larna tidligt hjem fra efterskolen, og Larna, Lilli og jeg spillede to spil Dominion.

Fredag d. 8 spillede Larna og jeg Mamma Mia medens vi ventede på at de andre kom hjem fra skole, jeg vandt med 5 færdige pizzaer mod Larnas 4 færdig pizzaer. Om eftermiddagen spillede Larna, Lilli og jeg Small World. Jeg fik et ret dårlig spil, og var sikker på at jeg tabte, men det viste sig at jeg fik en anden plads, kun 3 point efter Lilli. Efteranalysen gik på at jeg nok blot var den der havde spillet mest jævnt, hvorimod Larna og Lilli havde haft udsving på mellen 5 og 15 point. Om aftenen var vi i sommerhuset og spillede Five Crowns med mine forældre, svoger og en kusine. Jeg fik en suveræn sidsteplads.

Søndag d. 9 tog vi hul på træningen til årets Viking-Con. Lea vil så gerne vinde SET turneringen, så vi spilled to spil SET. Lea vandt det ene suverænt, men det lykkedes for mig at få uafgjort i det andet spil.

Tirsdag d. 12 spillede vi igen to spil SET, og Lea vandt igen dem begge. Senere på aftenen spillede Lea og jeg Dominion, og der fik hun til gengæld tørt på. Slutresultatet blev 69 point til mig og 30 til Lea.

Onsdag d. 13 kom Carsten, og han havde specifikt bedt om at blive introduceret til SET, som han har meldt sig til på Viking-Con. De første 3 spil var med Lea, så det var ingen overraskelse hvem der vandt. Carsten nåede op på 3 stik i et af spillene, og fik 2 i de to andre. Lea forsvandt og Carsten og jeg spillede lidt flere spil, hvor jeg vandt spil efter spil. Flere gange var Carsten dog tæt på, men kunne ikke vinde. Men til sidst fik vi et spil hvor det gik strygende for Carsten, og det lykkedes for ham at få 16 stik, medens jeg måtte nøjes med 11 stik. Glad gik Carsten hjem, men dog med et spil SET under armen, så han kan øve sig til Viking-Con. Alt i alt nåede Carsten og jeg at spille 6 spil, plus de spil vi spillede med Lea.

25 spil foreløbig, og det er kun d. 14 i dag.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Frouvne »

Onsdag aften startede med, at vi testede en af Stonys prototyper. Taget i betragtning at det var første gang den ramte bordet, var det en meget positiv oplevelse. Jeg vil se frem til at prøve næste iteration af spillet. Detaljer om spillet vil jeg overlade til Stony at fremføre, når og hvis det bliver aktuelt at fremkomme med dem.

Derefter var det tid til at spille Ascension: Chronicle of the Godslayer, som igen gjorde et fint indtryk på mig. Jeg tror dog, at spillet vil vinde med nogle udvidelser - men lur mig om de ikke nok skal komme...?!

Endelig kom Set! på bordet og for mig er det altid et kært og tendentielt frustrerende møde.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mikkel
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 891
Joined: Tue Apr 17, 2007 3:51 pm
Favoritspil: Bl.a. Saint Petersburg, Euphoria, In the Year of the Dragon, Kingsburg.
Location: Græsted
Has thanked: 4 times
Been thanked: 23 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Mikkel »

Lørdag aften, efter knægtens fødselsdag og ungerne var lagt i seng og gæsterne var gået, tog Helle (Guldager), svogeren og jeg et spil Dominion. Svogeren havde ikke før prøvet dette spil og han var faktisk ret begejstret for det - så derfor lod vi ham vinde...
Altid fedt når andre kan give thumps up til et spil man selv synes rigtig godt om :)
Image
User avatar
Carsten
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 139
Joined: Sun Nov 30, 2008 4:32 pm
Favoritspil: Puerto Rico, Hannibal: Rome vs. Carthage, Colosseum, Android, Perikles, Caylus, Struggle of Empires, Power Grid, Shadows over Camelot
Location: Sorø

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Carsten »

Så kan jeg måske blive den første til at overmale tråden her med oplevelser fra Viking Con.
Mit turneringsprogram så således ud
A Junta
B jeg meldte fra da jeg var smadret efter A
C Brittania
D SET
E Colosseum
G Pandemic
H Caylus

A
Junta fredag aften var en helt igennem blodig affære med masser af forræderi og backstabbing – præcis som et godt Juntaspil skal være. Efter indledningsvis at have lagt mig som den trofaste loyale præsidentstøtte med masser af stemmer og en herlig post som sikkerhedsminister, skete der det uheldige, at jeg desværre blev myrdet ved indgangen til banken og min ellers ret pæne gage blev snupset af min onde konkurrent om titlen som præsidentens nærmeste. Jeg mistede alt hvad jeg havde, men var dog så heldig at trække to influence cards i næste tur. Dem smækkede jeg straks i bordet og erklærede at jeg (som nu var min myrdede fætters efterfølger) stadig var klar til at bakke præsidenten op, hvorefter jeg igen fik førsteministerposten. To ture senere glemte jeg min loyalitet og myrdede præsidenten i banken, hvor han var på vej ind med en kæmpe sæk penge. Desværre var jeg for nervøs for at de andre ville reagere på mit træk med at sende en morder i banken efter mig, og derfor satsede jeg ikke på at jeg kunne komme derind med det samme og overføre pengene til men Schweiziske konto (desværre var der så alligevel ingen der spildte en morder på at kigge efter mig i banken). I stedet blev jeg valgt som ny præsident. Sekundet efter startede et kup mod mig med den tidligere præsidents anden (onde) støtte i spidsen. Jeg blev væltet og…igen…skudt…! Jeg mistede alle pengene som jeg havde snupset fra den tidligere præsidents lig, og det så gevaldigt sort ud. Man serverede nu flåden til mig i næste omgang. Et ret heldigt tilfælde gjorde, at jeg kort efter sendte en morder efter en, som allerede havde sendt en morder efter en anden (RIG) spiller. Begge mordene lykkedes, så jeg inkasserede begge pæne pengestakke og stak dem straks i banken – klog af tidligere tures dumheder. Pludselig anede jeg en lille chance, men så blev spillet blev afbrudt på tidsgrænsen for modulet, og da vi gjorde penge op måtte jeg indse, at den bedste spiller desværre havde vundet. Jeg selv havde 1 penge mindre end vinderen, som også endte med at vinde turneringen (fortjent). Det var naturligvis den første præsidents anden (onde) støtte, som jeg havde bokset med i hele spillet.

B
Jeg skulle have spillet Carcassonne, men orkede ikke mere, så jeg meldte fra til andet modul og smuttede hjem og sov altimens jeg pønsede på onde planer til lørdagens spil – særligt Colosseum, som jeg havde tilmeldt mig for at få fingre i en af de forjættende gule (fører-)trøjer.

C
Brittania er et spil jeg flere gange har overvejet at købe fordi det ser så flot ud. Forsiden er mums og det jeg har set af indholdet ser også meget fornuftigt ud. Og så er det jo noget med romere og det er noget jeg kan li’! Jeg havde dog aldrig prøvet det før, så efter lidt af en ørkenvandring i reglerne, kastede vi os over det (heldigvis med en spiller ved bordet, som havde prøvet det før). Jeg blev de flotte blå som bestod af Belgae, Pikter, Anglere og Normanner husker jeg det som. Spillet startede med at romerne kastede sig frådende over mine Belgae og smaskede dem i løbet af få ture med Boudica og hele svineriet. Faktisk klarede romerne sig så godt, at de stort set også fik smasket mine piktere ud af spillet, da romerne nåede et stykke op i det skotske højland – skræmmende!!! Det lykkedes mig at få en sjat points ved at gøre vilde udfald mod de romerske besiddelser, men ikke rigtigt noget, der rykkede i forhold til romerens gigantiske føring. Derefter gik det lidt sløj for mig indtil anglerne kom på banen. Anglerne skyllede ind over den østlige del af landet, men pusten gik lidt af bølgen efter et par ture, og snart blev de inddæmmet i små angler-reservater, som blev helt smattet ud, da danerne gjorde deres indtog. Så satte jeg mig til at vente til Normannerne skulle dukke op med heste, leder og hele pivetøjet i næstsidste tur. De kom, de erobrede…og de blev udsmattet af Norwegians (som var styret af romerspilleren med de mange points). Ikke overraskende vandt den bedste spiller - som var ham som kendte spillet - og som for øvrigt spillede romerne. Han tog en meget solid føring fra spillets start, og holdt sig flot i spidsen gennem hele spillet med stabilt spil, kloge valg og et par gode terningeslag nu og da. Jeg selv fik en herlig og velfortjent fjerdeplads (ud af fire spillere). Mine lidt voldsomme udfald mod romerne i starten havde været for satsede og kostede mig nok for dyrt, da jeg som sådan ikke rigtigt havde nogen ”brikker at rykke rundt med” i flere af turene som følge heraf. Den grønne og den røde spiller forvaltede sine folk bedre, og spillede ikke med musklerne overfor romerne. De valgte at trække sig lidt og til gengæld overleve. Jeg satsede lidt for rigeligt og fik smæk! Hvem der vandt turneringen så jeg ikke, for jeg smuttede da mit bord var færdigt. Brittania var et godt spil på mange områder, men jeg kan ikke rigtigt forestille mig at jeg særligt tit vil kunne samle en gruppe på 4 spillere som er dedikerede nok til at afsætte 6 timer til at spille Brittania – især ikke når der er SÅ mange andre gode spil at spille som kun tager den halve tid. Måske kedede jeg mig også en anelse mens jeg sad og ventede på mine næste folkeslag. Derfor er et slagord til reklame for Brittania vel på sin plads:

”Brittania: Spillet til dig som ville ønske at Smallworld varede 6 timer”


D
Lars W og hans piger havde været så venlige at give mig et godt kursus i SET i onsdags. De havde været udtalt tålmodige for jeg var ret håbløs i starten. At jeg vandt det niende spil var enten fordi jeg rent faktisk havde lært det ELLER fordi jeg havde erklæret til Lars, at jeg ikke gik hjem før jeg havde vundet…? Jeg lånte også et spil SET af Lars, så jeg kunne øve mig lidt. SET er jo et vidunderligt spil hvor man virkelig forstår hvad folk mener med at ”øvelse gør mester”. Til gengæld har jeg jo så også oplevet, at der findes nogle mennesker, som er SET-psykopater. Sådan nogle som ser sættene lige med det samme hele tiden (og jeg mødte en i onsdags!). Meget frustrerende! Selve turneringen gik egentlig også ganske fint, men det lykkedes mig ikke at komme i finalen (1 point fra, hvilket åbenbart er en gennemgående ting i mine turneringsspil?!). Det blev også en vis ung Soraner, der (ikke overraskende) løb med sejren. Selvom jeg træner hver dag til næste år, vil jeg næppe kunne slå denne SET-ekspert.

E
Så var tiden endelig kommet til det dejlige spil Colosseum. Hungrig efter en dejlig gul (fører-)trøje kastede jeg mig ud i Colosseum, hvor jeg virkelig er på hjemmebane, da det er et af mine absolutte favoritter. Jeg har spillet det masser af gange med en stabil vinderhistorik. Jeg kom i en blandet gruppe af folk som kendte og ikke kendte spillet. Alle var gode spillere, men det er et spil hvor man alt andet lige har en ret stor fordel, når man har spillet det et par gange, fordi man kender tings værdi og ved hvordan man skal satse. Jeg vandt nogenlunde komfortabelt spillet med Lion Procession (tror jeg), selvom mine modstandere rottede sig sammen og snuppede den stjerne-gule-mand fra mig i sidste tur ved en klassisk skummel men regelret handel (”Jeg giver dig mine tre gule mænd som du ikke skal bruge for en brik som jeg ikke skal bruge – og du tager så den gule stjerne-mand fra Carsten, som kan sidde tilbage med lang næse og se 4 dejlige points forsvinde”). Jeg kan ikke bebrejde dem, for jeg har gjort præcis det samme et utal af gange. Vinderen af turneringen blev afgjort af den procentuelle overlegenhed i points i forhold til det pågældende spillebords andenplads. Jeg selv fik 111% (tror jeg) i forhold til andenpladsen ved mit bord. Uheldigvis løb en anden vinder af med 116%, og jeg måtte forbitret indse at den gule trøje igen fløj mig af hænde (/krop). Endnu en andenplads til samlingen. Frysende (uden den gule trøje) søgte jeg hjem til Sorø for at slikke mine Colosseumsår og evaluere aftenens fadæse. Jeg blev enig med mig selv om, at der nok var tale om et komplot mod mig og at alle på Viking Con havde aftalt at jeg ikke skulle få lov at vinde. Men jeg skulle vise dem, skulle jeg – søndagen ville nemlig byde på to spil mere, hvor jeg havde en solid erfaring at trække på: Pandemic og Caylus.

G
Jeg havde hele natten overvejet hvordan man mon afgjorde en turnering i Pandemic (som jo er et co-op. spil) men kunne ikke rigtigt forestille mig det. Kold om kroppen og sjælen (på grund af den stadig manglende gule trøje) begav jeg mig afsted på den lange rejse fra Sorø til Tårnby. Det skulle vise sig, at turneringen i Pandemic blev spillet i hold, og at det altså var disse hold, der kæmpede mod hinanden. Der var gule trøjer til hele holdet som vandt. Lykkeligvis var en god spilleven (hvidponi på dette forum) dukket op og jeg teamede med ham og to andre spillere. Vi spillede et prøvespil hvor alt til min rædsel gik galt og vi tabte. Men da turneringens to spil startede, own’ede vi de stakkels fire sygdomme, så de knapt fik en flagel til jorden. Der var en masse tiebreakers som afgjorde hvem der var vinder, hvis flere spilleborde sejrede over spillet ved begge turneringsspil. Første tiebreaker var antallet af spillerkort i sidste spil, som man stadig ikke havde trukket fra bunken. De øvrige tiebreakers var noget med antallet af kuber på spillepladen og antallet af outbreaks osv. Lykkeligvis kom vi ikke videre end de første tiebreaker hvor mit bord vandt overlegent med 16 kort tilbage i bunken mod 10 (tror jeg) fra bordet, som kom på andenpladsen. Snart kunne jeg svøbe mig i den forjættende gule farve og vandt således min første turnering på Viking Con efter to års deltagelse. Skønt! Forløsning! LYKKE!!! :mrgreen:

H
Caylus blev en tæt omgang. Det var ganske simpelt spilleren der formåede at skaffe sig flest points på alle tre spilleborde, der løb af med sejren, og lykken ville ingen ende tage, da jeg kom ind på en samlet førsteplads med 93 points og pludselig stod med hele to gule trøjer :shock: . SIKKE en afslutning på en dejlig Con.

Tak for en god Con alle sammen og særligt tak til alle jer, der står for det hele :D
Senest spillet:

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Stunke »

Hold da op en sessionrapport!

Altså, jeg har bare spillet Blokus Duo 4 gange og vundet de tre af dem på at skære Trine af så hun hurtigt løb tør for plads, og så et enkelt uafgjort spil.
Det er virkeligt et hyggeligt spil. Ingen setup tid, og man bruger ikke mere tid end man kan spille tre gange over morgenmaden så man kan afgøre hvem der vasker op.
Det er jeg overrasket over. Altså hvor hyggeligt spillet er, dets spæde udseende taget i betragtning.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Jens_Hoppe »

Jeg besøgte Viking-Con det meste af lørdagen og hyggede mig glimrende. Jeg fik vandret rundt og snakket med en masse gamle kendinge jeg ellers aldrig møder, browset butikker, overværet turneringer, og indtaget en masse cola, kage, kaffe, chokolade og andet godt.

Det meste af tiden gik dog med at hænge ud i KBKs lokale, som måske nok startede med at være tomt da jeg ankom lørdag ved middag, men som hurtigt blev godt besøgt. Lørdag aften var det faktisk fyldt mere eller mindre op, og der blev spillet alt muligt, lige fra Last Night on Earth, Star Wars: Epic Duels og Awful Green Things from Outer Space (!), til Amun-Re og Endeavor. Selv var jeg ikke så original og holdt mig til Ascension og Innovation, som begge blev spillet nogle gange. Og da jeg vandrede ud til bilen efter midnat en gang, var en hård kerne af spillere ved at starte endnu et Innovation-spil op. :)

Af indkøb blev det kun til The Ark of the Covenant, købt her gennem forum - men jeg har jo også mulighed for at gøre en indkøbsmæssig slem revanche i slutningen af næste uge. ;) Jeg gik også fri af - eller missede (alt efter hvordan man nu skal betragte det) - det store Dreamblade-hysteri lørdag eftermiddag, hvor Faraos Cigarer tilsyneladende solgte hele deres betragtelige restlager af figurer på nærmest ingen tid, og hvor mange spillere kom hjem med dusinvis af starters og boosters til nærmest ingen penge. Hvis man kan lide Dreamblade var Faraos Cigarers butik derude lørdag eftermiddag i hvert fald stedet at være!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Frouvne »

Jens_Hoppe wrote:[...] Hvis man kan lide Dreamblade var Faraos Cigarers butik derude lørdag eftermiddag i hvert fald stedet at være!
Og vi andre kan jo blot håbe, at nogen blev grebet af stemningen og for-købte sig og i de kommende dage vil forsøge at slippe af med deres ny-erhvervede Dreamblade-figurer her på forum...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Mik »

Frouvne wrote:Og vi andre kan jo blot håbe, at nogen blev grebet af stemningen og for-købte sig og i de kommende dage vil forsøge at slippe af med deres ny-erhvervede Dreamblade-figurer her på forum...
Tja, jeg kunne ikke drømme om at spille Dreamblade - men jeg har alligevel købt mængder af figurer for at par år siden, da de blev billigt til salg i USA. De er nemlig brugbare til alle mulige andre spil også...
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Stunke »

Mik wrote:
Frouvne wrote:Og vi andre kan jo blot håbe, at nogen blev grebet af stemningen og for-købte sig og i de kommende dage vil forsøge at slippe af med deres ny-erhvervede Dreamblade-figurer her på forum...
Tja, jeg kunne ikke drømme om at spille Dreamblade - men jeg har alligevel købt mængder af figurer for at par år siden, da de blev billigt til salg i USA. De er nemlig brugbare til alle mulige andre spil også...
Spillet selv er skidegodt, men collectible spil er det værste forretningskoncept jeg kan forestille mig at have med at gøre.
Prepainted er også tonsergrimt når man har malet figurspilsdukker i 13 år, men det kan jeg sagtens abstrahere fra dog.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Larsine »

Viking-Con bød på en hel del spil, og turneringer som jeg enten selv afholdte, eller var med til at afvikle.

Fredag aften holdt jeg min årlige Chaos Marauders turnering. 16 spillere fik forklaret regler, selvom der vist kun var to eller tre der ikke kendte spillet i forvejen. De blev fordelt på 4 borde, og de 4 vindere kom i finalen. Af de 4 var de to mine døtre så det kan jeg vel godt være lidt stolt af, selvom de ikke formåede at vinde. Medens finalen fik spillet 3 spil, spillede jeg selv med 3 andre spillere, og vi nåede ikke engang at afslutte et enkelt spil, men sjovt var det.

Fredag nat skulle jeg spille Das Motorsportspiel. Morten bad mig om at forklare regler og husregler, hvorefter han havde fordelt os på 3 forskelige baner. Der var som sædvanligt nybegyndere som blev ovenud stressede af tidspresset og alle de mange kombinationsmuligheder af terninger og bevægelser af bilerne. Nogle faldt hurtigt fra, medens andre hang trofast ved selvom de lærte spillet på den hårde måde. Jeg vandt suverent mit første indledende løb. Mit andet indledende løb, hvor vi på ny var blevet blandet og fordelt, var på Hockenheimringen og den kan jeg ikek lide at køre på. Det gik også rigtig dårligt, men jeg nåede alligevel op og ligge forrest, hvorefetr jeg røg ned på en andenplads, for blot til sidst netop at overhale føreren, og få endnu en førsteplads. I Finalen startede jeg derfor i poleposition, og kørte ret hurtigt fra de andre. Jeg førte løbet med en halv banelængde, og Morten truede med at gå op og skrive mit navn på diplomet, så han kunne gå i seng. Men et halvdårligt slag, og et katastrofalt slag betød at ikke blot kørte jeg af banen, da jeg kom ind igen holdt der to biler i vejen, men de havde også lavet fejl, så de flyttede sig ikke da det igen blev min tur, og alt i alt kostede det mig tre turen hvor jeg blot holdt stille fordi andre lavede fejl. Jeg gik fra en sikker førsteplads til en femte plads, og endnu engang så jeg den forjættede gule førertrøje glide af mine hænder. Men sådan er det når man spiller med i et spil hvor terningerne også spiller en rolle.

Lørdag formiddage spillede jeg rollespil. Esoterrorist 2010 gav en forklaring på hvad der i virkeligheden ligger bag de sidste ugers skriverier om overbetalinger til privathospitalerne, og det er ikke småting. Men hvis ikke i selv er en del af Ordo Veritas, så går det nok ikke at jeg afslører det her for Esoterroristerne læser sikker også med her. En ting er dog sikkert, og det er at jeg skal huske at spille rollespil igen, for det er bare så fedt når man har en god GM (tak til Sune) og et godt scenarie (Tak til Torben Ussing).

Lørdag eftermiddag hjalp jeg Larna med at afholde turneringen i Set. Det gik udemærket i mine fire indledende spil, men dog ikke godt nok til at jeg kom i finalen. Men det gjorde Lea, hvor hun dog fik kamp til stregen. Men det lykkedes for hende at vinde det afgørende spil, og hun fik husets eneste gule trøje med hjem.

Lørdag aften holdt Lea sin Colosseum turnering. Jeg vand mit bord med lige så mange point som Carsten fik, men jeg fik kun 101% af min andenplads point. Carsten fik 111% og turneringsvinderne fik 116%.

Lørdag nat skulle jeg spille Small World. Det var med introduktion, og så et enkelt spil hvor vi spillede 3 ture, for derefter at starte forfra med nyt setup. Jeg startede med Stour Giants, som straks snuppede 6 felter og gik i decline. Herefter fik jeg Flying Sorcerers, og der var konstant nogle jeg kunne trylle om, så dem havde jeg resten af spillet. Desværre var det kun nok til en andenplads, og den andenplads var ikek stor nok til at komme med i finalen. Lea vandt sit bord og gik i finalen, medens Lilli, Larna og jeg gik i seng. Lea måtte dog nøjes med en andenplads (førstetaber) i finalen.

Søndag formiddag stod den på Ave Caesar, hvor jeg fik nogle rigtig elendige placeringer, og gik derfor ikke i finalen.

Men det betød at jeg kunne spille Caylus søndag formiddag. Jeg nød spillet, men med de spillere vi havde ved vores bord blev det en smule langsommeligt. Det var også tydeligt at det er en stor fordel at kende spillet, og vinderne ved samtlige borde var da også spillere som kendte det i forvejen. Vores vinder havde dog ikke nok point til at slå Carsten som vandt turneringen.

Herefter var det bare at komme hjem og få en ordentlig nats søvn så man kan blive menneske igen. Jeg fik 9 timers søvn, Lea sov i 11 timer, Lilli sov i 13 timer og Larna fik 14 timer.

Lars
Last edited by Larsine on Tue Oct 19, 2010 8:01 am, edited 1 time in total.
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Brichs »

Jeg havde skrevet et rigtig langt indlæg, men blev smidt af... highlights:
Spillet A Game of Thrones, tabte i 4 tur
Spillet 2x invasion from outer space: Fantastisk spil
Spillet Nuclear War: Munchkinning er trist
Spillet Space Alert: Jeg kan godt lide at vinde gule trøjer, selvom spillet prøver at straffe mig
Spillet Vikings: Godt spil
Spillet Stone Age: Gammel kending, yay
Spillet The Stars are Right: Hyggeligt, og meget ebdr end jeg havde troet. Længe leve Tullemuf.
Dominion Prosperity er rigtig sjovt, selvom et spil tog over en time...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Bostrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 197
Joined: Tue Mar 24, 2009 4:16 pm

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Bostrup »

Jens_Hoppe wrote:Og da jeg vandrede ud til bilen efter midnat en gang, var en hård kerne af spillere ved at starte endnu et Innovation-spil op. :)
Så vidt jeg husker opholdt jeg mig i KBKs lokale nogenlunde konstant fra kl. 19.30 til 05.45 (underligt tidspunkt, men når jeg kun var på Viking Con en dag, var det svært at gå hjem). I den periode har jeg spillet to spil Star Wars Epic Duels, et spil Die Speicherstadt og nok brugt resten af tiden på at spille Innovation. Jeg håber lidt at jeg har glemt et eller andet for det lyder som ret meget Innovation...


Tidligere på lørdagen spillede jeg Britannia som gik direkte i kategorien "spil jeg ville købe med det samme hvis bare jeg troede der var en realistisk chance for at få det spillet et par gange".
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by Frouvne »

Med udsigt til at miste min ugentlige spilaften onsdag gjorde jeg en dyd ud af at få skrabet nogle spillere sammen til i aften. Det blev en effektiv aften med fire gode spil på bordet. Vi indledte med at få prøvet American Rails, der efter min umiddelbare vurdering er om muligt endnu bedre skruet sammen end Wabash Cannonball, som det er en videreudvikling af. På trods af at det er et temmelig ubarmhjertigt spil ønskede alle, at det er et spil, vi på et senere tidspunkt skal vende tilbage til! :D Så var det tid til Defenders of the Realm og jeg syntes, at vi ydede brav modstand. Vi nåede dog kun at få udslettet to monstre inden det gik galt - men det var underholdende så længe det varede. Så kom Innovation på bordet og det er et spil, man lige skal vende sig til. Jeg glæder mig allerede til at vende mig endnu mere til det! :wink: Afslutningsvis blev det til et enkelt spil Ascension: Chronicle of the Godslayer - det gik stærkt og det var sjovt! Alt i alt en prima spilleaften! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2010

Post by glorn »

I dag (eller skulle måske sige igår mht tidspunktet jeg skriver dette) blev det til følgende

3 spil Dominion, 2 af dem kun med dominion prosperity kort. jeg er helt vild med hvordan spillet har udviklet sig.

1 spil Space hulk: death angel the card game.

1 spil Beast wars. (et transformers spil) en krydsning af krig (kortspillet) og top thrumpf eller hvordan det staves, og så på et "3D" bræt. :D

det var tilmed en aften hvor 2 mennesker der ikke havde spillet brætspil blev introduceret til det og de var begge rigtig glade for det.

så en spilaften af den slags der er værd at samle på.
David.
Post Reply