Hvad har du spillet i dag? November 2010

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Frouvne »

Så er det blevet tid til at høre lidt om november måneds spiloplevelser. :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Mik »

Jamen, november begyndte da udmærket med to gode spil: først blev det til et 4-mandsspil Tikal II, som jeg var langt fra at vinde, men jeg blev da en flot nummer to! Og derefter fik vi prøvet en gang Dominion Prosperity, som jeg kom håbløst bagud i. Martin BJ vandt stort med to flotte combos - som jeg ikke vil beskrive nærmere her. Der er jo ingen grund til at gøre det sværere for mig selv i fremtiden :D
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Frouvne »

Fik spillet mit første spil Alien Frontiers og det var faktisk et rigtig fornuftigt terning-spil. Temaet fungerede fint i spillet og der var hele tiden meningsfulde ting at gøre - selvom der selvfølgelig var noget, der var mere attraktivt end andet. Nu ser jeg frem til at få det prøvet med andre spillerantal. :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Mik »

Tirsdag startede med et 3-mandsspil af Dominion Prosperity, som Jesper vandt med kun et point foran mig. det var surt! 10/10

Da Martin kom spillede vi The Great Fire of London 1666, som jeg tidligere har spillet 3 gange som prototype. Desværre havde dette fået til at skimme reglerne lidt vel rigeligt, og det viste sig at reglerne var ændret mere end jeg først regnede med. Så da Jesper fandt en fejl noget inde i spillet besluttede vi os for at starte forfra. rfettelsen gjorde det noget sværere at slukke ilden, men vi blev stadig forskånet for de helt store katastrofer. Eivind stod sig bedst med flest overlevende huse, men til gengæld mistede han alle sine hemmelige bonusområder, så det endte med at vi alle lå indenfor et enkelt point fra hinanden, bortset fra Jesper og Martin som begge lå til at vinde. Uheldigvis for Jesper blev den afgørende tiebreaker antallet af slukkede brande, så Martin var marginalt bedre. 9/10

Aftenen sluttede med en hurtig omgang 7 Wonders, hvor vi igen lå ganske tæt med et eller to point imellem hinanden. Jesper rendte dog endnu en gang af med sejren! :cry: 9/10
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Jens_Hoppe »

En spændende aften i KBK med fire spillede spil:

Først prøvede vi det spritnye Alien Frontiers med fire spillere. Det er et terningspil a la Kingsburg, men her er vi i rummet og skal kolonisere en planet. I sin tur slår man sine terninger (man starter spillet med 3 terninger, men har mulighed for at købe flere til senere (op til 6)). Terninger kan placeres alene eller i sæt på en række faciliteter rundt om planeten, med forskellig effekt: Indsamling af ressourcer, tyveri af ressourcer fra de andre spillere, erhvervelse af nogle specielle "alien tech" kort, byggeri af flere rumskibe/terninger, osv. Endelig giver nogle af faciliteterne mulighed for at bygge kolonier på planeten. Planeten er delt op i en række områder, og har en spiller majoritet af kolonier i et område, kan han bruge områdets specielle evne (som giver en fordel af en eller anden slags).

Når en spiller bygger sin sidste koloni slutter spillet, og points gives for kolonier, majoriteter i områder, samt for et par af alien tech kortene.

Jeg har aldrig været den store fan af nogen af de terning-centrerede eurogames jeg har prøvet (med Airships som en mulig undtagelse), og sådan var det også med Alien Frontiers. Det var da meget sjovt, og så afgjort mere spændende end næsten alle de andre terningspil jeg har prøvet, men det var så også det. Alle spillere følte i øvrigt at spillet trak lidt for langt ud.


Bagefter blev det til Navegador igen. For første gang fik jeg det prøvet med fem spillere, og det fungerede stadig fint. Dog tror jeg, at jeg foretrækker det med færre spillere: Nedetid og kaoseffekt kan ikke undgå at øges lidt med flere spillere, og det var mærkbart her. Jeg praktiserede i øvrigt igen en lidt vattet "prøv lidt af det hele" strategi, og den blev selvfølgelig behørligt straffet. ;-) Vinderen derimod holdt sig derimod til at købe fabrikker, fabriks-privilegier, kirker og kirke-privilegier, og selvom han stort set ikke bidrog til udforskningen af verden, blev det til en overbevisende sejr.


Aftenen blev sluttet med to spil The Resistance, som endnu en gang var et stort hit. Denne gang var vi intet mindre end NI spillere, så lydniveauet var højt. Jeg var spion i første spil, og det var tydeligt svært for de gode at finde ud af hvem der var hvem, og spionerne vandt da også. Vi fandt ud af hvorfor til sidst, da det viste sig at vi var kommet til at spille med 4 spioner i stedet for de 3 man skal! Ahem.

I andet spil var jeg for en gangs skyld en af de gode. Jeg var også efterhånden lidt træt og havde ondt i hovedet, og sagde derfor ikke så meget, og det blev prompte fortolket som at jeg nok var spion igen (meget useriøst, i betragtning af hvor analytisk folk ellers forsøgte at tilgå spillet ;) ). Jeg endte derfor i en situation hvor jeg i femte og afgørende mission kunne nominere det eneste hold der ikke indeholdt spioner overhovedet, men fordi jeg selv var med på missionen, blev det nedstemt af de andre gode, som derefter sammensatte et hold med en spion på. Suk... :D

The Resistance er sjovt, hvis man er til den slags "find forræderen" spil, og det fungerede afgjort bedre med flere spillere end de fem vi spillede med sidste gang. Vi har ikke prøvet "udvidelsen" endnu - den introducerer "plot cards" som giver spillerne mulighed for at tilegne sig yderligere viden om de andre - og jeg tror udvidelsen vil være en kærkommen tilføjelse til spillet.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Helle »

Hej Jens,¨

Nu er det anden gang du har haft et indlæg med La resistance, hvor jeg bagefter tænker ... nej, det lyder altså sjovt.
:D

Det må klart prøves en dag ... eller købes :D

Helle
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Larsine »

November har foreløbigt budt på 3 spil Small World.

Tirsdag aften mod Lilli hvor vi skulle teste den nyeste tilføjelse (Be Not Afraid...). Men jeg fik en eller anden race, som var diplomatiske, og det betød naturligvis at jeg blot satte mig på over halvdelen af felterne, og sikrede mig en kæmpe sejr (95 mod 62 point).

Onsdag aften var der kun mig og Eik til spilleaften, og vi teste Tales & Legends. I det første spil tog Eik elverne, men jeg fik diplomatiske sorcerers, og igen endte det død uretfærdigt. Selv ikke kortene fra T&L kunne gøre noget ved diplomatiet, og da vi var nået ca. halvvejs opgave Eik. Jeg tror jeg førte med ca. 60 point mod hans ca. 30.

Andet spil gik lidt anderledes. Første race var forbandede barbarer, og dem valgte vi begge at springe over. Eik tog korrupte mennesker, medens jeg fik handlende elvere. Men det er ikke sjovt at være korrupt, når der ikke er nogen der gider slå på dig, og mine elvere var mere end tilfredse med blot af have 5-7 felter hver runde. Eik skiftede derfor til lejesoldater halflings, og han fik også gjort dem flyvende ved hjælp af et af kortene fra T&L. Men der betød stadig ikke det store, idet jeg blot begyndte at slå på et af hans felter hver runde, hvorved han mistede en halfling, men når han slog på mig kom jeg bare tilbage. Der var dog runder hvor Eik fik mange point på grund af T&L kortene, men han havde brugt point på at springe barbarene over to gange, og han brugte ofte point på at bestikke hans lejesoldater, så alt i alt var der uvist hvem der ville vinde. Optællingen viste også at vi var meget tæt med 105 point til mig og 104 point til Eik.

Jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om T&L udvidelsen, men man kan i hvert fald sige at den kan påvirke spillet meget forskelligt alt efter hvilke kort der trækkes.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Mik »

Larsine wrote:Jeg er ikke helt sikker på at jeg bryder mig om T&L udvidelsen, men man kan i hvert fald sige at den kan påvirke spillet meget forskelligt alt efter hvilke kort der trækkes.
Det er bl.a. derfor at kortene kan sorteres i forskellige klasser/genrer.
Jeg vil ikke påstå at jeg er vild med udvidelsen, men den giver ihvertfald variation, selvom jeg dog har fjernet nogle af kortene fra mit deck.

Derimod har jeg fjernet Leader-udvidelsen fra mit spil, og jeg er heller ikke sikker på at Necromancer-øen vil få megen spilletid.
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Larsine »

Mik wrote:Derimod har jeg fjernet Leader-udvidelsen fra mit spil, og jeg er heller ikke sikker på at Necromancer-øen vil få megen spilletid.
Leader synes jeg fungere fint, det er en god vurdering om det kan betale sig at købe lederen, og om man skal frikøbe lederen hvis han bliver taget til fange. Desuden plejer vi at give dem navne, så som Prins Mælkebøtte (Elver), Kong Snot (Trold) eller Lord Skovsnegl (Menneske).

Necromance-øen har jeg kun spillet med en enkelt gang på BGG, og jeg var ikke imponeret. Der bliver alt for meget Kingmaker over spillet, idet dem der er bagud ikke gider at hjælpe dem der er foran med at holde spøgelserne nede, og hvis de endeligt gør det, så opgiver de helt deres chance for at komme tilbage i spillet. Jeg vil sikkert prøve den et par gange mere, men umiddelbart er den ikke på hitlisten.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Mik »

Torsdag blev det først til et 2-spillerspil Small World med Martin. Med alle (standard)-udvidelserne iblandet blev det kun til et par enkelte af de nye (Be Afraid...) racer/powers - og udover større variation kan jeg ikke sige meget om den seneste udvidelse. Jeg lagde ud, og Martin myrdede konsekvent mine folk, so jeg fik ikke et ben til jorden... 9/10

Derefter blev det 6 spil Dominion: Prosperity med Martin og Eivind. Vi spillede de tre standardforslag med basissættet to gange hver: en med og en uden Platin og Kolonier, men udover lidt flere point ændrede disse to kort ikke synderligt på spillestilen. Vi skiftedes pænt til at vinde. 10/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Frouvne »

Lørdag aften fik vi spillet to spil.

Det første blev et prøve-spil af 51st State; prøve-spil forstået på den måde, at jeg ikke på baggrund af reglerne syntes at kunne visualisere spillet og derfor havde behov for at spille det vel vidende, at der måske var et par små-ting der så ville blive spillet forkert. Vi spillede spillet til ende og taget i betragtning, at vort spil selvfølgelig blev noget famlende, da vi ikke havde mange forudsætninger for at skrue en strategi sammen, så efterlod spillet bestemt en god følelse af, at her er der noget at vende tilbage til. Endnu en gennemlæsning af reglerne, der nok heller ikke er de mest elegante og velkonstruerede af slagsen afslørede da også, at der var nogle småting, der var spillet galt, men ikke noget der voldsomt vil ændre spiloplevelsen til det værre.

Det andet spil var Innovation, der efterhånden er ved at komme godt ind under huden. Denne gang kom der en af de hurtige sejre i hus - men det ødelagde ikke spiloplevelsen.


Søndag var der After-Essen arrangement i Valby.

For mit vedkommende startede arrangementet med Alien Frontiers. Spillet er nok mere interessant med fire spillere som vi var her end med de to, som er den eneste anden måde jeg har prøvet det på. Spillet var dog i for høj grad præget af AP. Det vinder det ikke ved. Af et terningspil er det overraskende tematisk og jeg er overbevist om, hvis der bliver spillet der ud af, vil der være tale om en lille perle. Måske man skulle forsøge sig med en timer ved en senere lejlighed!?

Herefter var det Troyes der kom på bordet. Det har jeg set frem til at få prøvet efter den fine modtagelse det fik under messen i Essen. Endnu et terningspil - og endnu et af dem i den solide ende. Vi famlede en smule i starten for at forstå dynamikken og jeg er overbevist om, at det ville glide langt bedre ved en anden gennemspilning. Et solidt spil jeg gerne spiller igen. Der var dog et par ting, jeg ikke var så begejstret for, bl.a. det faktum at hver spiller trækker et kort med beskrivelse af faktorer, der afslutningsvis vil udløse sejrspoint.

Også dagens tredje spil blev et terning-spil nemlig It Happens.. Det vil jeg dog gerne bede mig fritaget for at prøve igen...
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Andrea »

I dag var jeg til fødselsdag, hvor vi var fire tøser. Det var derfor ret oplagt at smide Lunch Money på bordet, og det fik vi spillet to gange. Der er lidt for meget tilfældighed og king maker over spillet til, at det for alvor hitter, men vi hyggede os meget godt med det, og selvom regelforklaringen er alt for lang og tung i forhold til spillets længde og kompleksitet, så var folk rimelig hurtige til at huske de forskellige kortfunktioner.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Stony »

After Essen bød for mit vedkommende på tre spil.

Det første blev Grand Cru. Jeg har selv købt udgaven i træ-æske, og da jeg i forvejen har en præference for relativt temastærke økonomispil var mine forventning forholdsvis høje. De blev heldigvis i første ombæring indfriet. Det virker som et solidt spil, hvor mekanismer og tema hænger rimeligt godt sammen. Absolut positivt førstehåndsindtryk, selv om jeg var nødt til at trække mig før tid, da jeg havde booket mig selv til at introducere det næste spil.

Dagens andet spil blev Troyes. Det er et terningspil, men med betydeligt mere dybde end man sædvanligvis forbinder med denne type brætspil. Det virker også solidt, men var dog hæmmet lidt af spillets længde. Jeg er dog overbevist om at spillets længde vil blive kortet noget af, hvis det (gen-) spilles af folk, der alle har prøvet det før og/eller man reducerer antallet af spillere. Derfor vil jeg næste gang bestræbe mig på at spille det med færre end fire spillere. Absolut noget der skal spilles igen.

Til sidst blev det til en introduktion til It Happens. Det er.... et børnespil. Og et af de lidt mere tyndbenede af slagsen. Hvis jeg skal have det på bordet igen, skal det være for at fornøje nogle børn, for der er ikke mere i det.

Men alt i alt tre nye spil, hvor to af dem så afgjort skal spilles igen. En god dag i Valby.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Jens_Hoppe »

Til After Essen i Valby fik jeg spillet en del forskelligt:

Som det første havde jeg lovet at introducere til Navegador og det er ikke noget man behøver at bede mig om to gange! Vi var fire spillere og da jeg var den eneste der havde prøvet det før, kunne jeg endelig trække på erfaringen og hive en sejr hjem (5 kirker og 10 fabrikker + både kirke- og fabriksprivilegierne maxet ud = mange points ;) ). Til gengæld deltog jeg stort set ikke i udforskningen af de eksotiske lande, men man kan jo ikke nå det hele. Som altid var Navegador i hvert fald sjovt.

Bagefter nåede vi lige et spil Innovation (fire spillere). I den afgørende tur manglede jeg ét points i min score pile for at kunne tage den afgørende achievement og dermed vinde, og i stedet blev det spilleren efter mig der kunne hive en sejr hjem. Tæt!

Jeg fik også mulighed for at prøve et af de nye Essen-spil jeg havde haft på radaren, men som jeg ikke havde fået prøvet før: 7 Wonders. Temaet er opbygning af en civilisation, og den centrale spilmekanisme er en draft, hvor man får 7 kort, vælger et og sender de 6 andre videre til sidemanden, dernæst vælger et af de 6 man fik fra sin anden sidemand, sender de andre 5 videre, osv., indtil man har draftet 6 kort. Denne draft gentages tre gange (der er tre decks af kort, svarende til tre epoker), hvorefter værdien af spillernes civilisationer opgøres og en vinder findes.

Udover de tre drafts indeholder spillet en anden spændende mekanisme: Som udgangspunkt giver draften jo ikke den store interaktion spillerne imellem (andet end beslutningen om hvilke kort man sender videre til sidemanden), men på en række områder giver spillet mulighed for at man kan interagere lidt ekstra med sine naboer: Man kan købe ressourcer fra dem som de producerer, og en række kort gør at man kan få penge eller få eller miste points afhængigt af kort som naboerne har spillet.

Da 7 Wonders jo er et hurtigt spil (og vi var endda syv spillere i første spil) nåede vi to spil. Jeg var ret imponeret - det er måske ikke det bedste spil fra Essen i min optik, men sjovt var det og jeg kan sagtens se hvor al hypen kommer fra. Når det en gang kan anskaffes på hjemlige breddegrader er det afgjort noget jeg skal have mig.

Til sidst fik jeg så prøvet en anden Essen-nyhed, som jeg allerede nu kan sige at jeg ikke behøver anskaffe mig: ;) The Great Fire of London 1666. Spillerne har hver en masse bygninger fordelt rundt omkring i London. I en spillers tur spiller han et vindkort som viser hvilken retning branden breder sig (breder den sig ind i et felt med huse er det slut med dem), og han kan derefter bruge aktionpoints på at rykke sin adelsmand og brandfolkene rundt. Til slut får man points for hvor mange huse man har tilbage, for hvor mange brande man har slukket, samt potentielt for op til tre hemmelige bonusområder, forudsat de har overlevet branden.

Jeg var ikke synderligt imponeret. Nu har jeg en snigende fornemmelse af at spillet viste sig fra sin værste side fordi vi var seks spillere, men det virkede ret kaotisk og man havde ikke den store kontrol over hvad der skete. Bevares, det var meget sjovt at få branden til at brede sig ind til de andres huse - whoosh! - og i det hele taget observere hvordan brættet udviklede sig, så der opstod naturlige brandbælter. Uheldigvis for mig gik det temmelig hårdt ud over de gule huse, så selv om jeg blev Londons store brandsluknings-helt, endte jeg sjok. Det i sig selv er ikke noget problem, men jeg syntes altså ikke at jeg undervejs i spillet blev præsenteret for nogen synderligt interessante beslutninger, og så er det altså ikke godt nok. ;) Som sagt, det havde sikkert været bedre med færre spillere, men jeg er ikke overbevist om at det havde været så meget bedre at der ville være kommet et spil ud af det, som jeg kan lide...

Men alt i alt en super dag i Valby, hvor det både blev til "gamle" favoritter (Navegador og Innovation) og til et godt nyt bekendtskab (7 Wonders)!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? November 2010

Post by Mik »

Jeg fik kun prøvet et enkelt nyt spil, søndag: Genesis. Ikke noget dårligt spil, men hverken tema (skabelsen) eller mekanikker tiltalte mig.
Spillet har danske regler og sælges gerne for 150 kr.

Desuden blev det til flere omgange 7 Wonders, hvoraf det endelig lykkedes mig at vinde det sidste.
Som Jens skriver er det ikke noget stort spil, men det udfylder sin funktion som en let filler: hvor tit finder man et spil der kan spilles af 7 spillere på 30 minutter?

Og endelig vil jeg også give Jens ret i at vores spil The Great Fire of London 1666 ikke viste sig fra sin bedste side med 6 spillere. Spillet vil altid være udpræget taktisk, og med en del kaos, så det er bestemt ikke et spil man skal tage seriøst (måske er det på tide at introducere begrebet 'anglotrash'? :wink: ) Så fremover vil jeg nok foretrække at spille det med færre spillere.
Image
Post Reply