Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Foppwin »

Som blood bowl fan bliver der holdt øje med dette spil. FFG har meldt at det skulle komme til vinter, så bare vinteren ikke bliver for lang :) Jeg har ikke fundet noget om det på BBG, så jeg ved ikke hvor lang de er.

Blood bowl: team manager
Danny

Image
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Zaphoddk »

Personligt går jeg og holder øje med de danske butikker, for at kunne købe Merchants and Marauders. Jeg kunne måske købe det i udlandet, men vil hellere vente og købe det herhjemme.
Blandingen af Fuldrigger og Sid Meyers Pirates! lyder for mig som nær det perfekte.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

Efter at have fået bekræftet at Dominant Species er lige så interessant, som jeg havde fået skruet mine forventninger op til, så er jeg blevet endnu mere nysgerrig på Chad Jensens næste spil, Urban Sprawl, der efter sigende skulle komme i løbet af året.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Taibi »

Ja, man kan naturligvis diskutere om vi holder øje med følgende spil, når vi allerede har bestilt det... men hvorom alting er:

Isla Tetra
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 447 times
Been thanked: 626 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

Det er svært ikke at blive en smule nysgerrig, når FFG's reklame-maskineri går i gang, som f.eks. med introduktionsvideoen til Mansions of Madness:

http://www.youtube.com/watch?v=SZ5mZStU5zI
frouvne, administrator

Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Andrea »

Frouvne wrote:Det er svært ikke at blive en smule nysgerrig, når FFG's reklame-maskineri går i gang, som f.eks. med introduktionsvideoen til Mansions of Madness:

http://www.youtube.com/watch?v=SZ5mZStU5zI
*saaaavle*

(åh, hvor er jeg dog forudsigelig lige nu :D)
User avatar
glorn
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 330
Joined: Sat Sep 18, 2010 1:32 am
Favoritspil: Glenn Drovers: The Age of Discovery er nok mit favoritspil.

men genre jeg holder meget af går lige fra Action placements til dungeon crawls. Fælles for de spil jeg holder af er nok at jeg nyder en hvis længde på spillene. Alt denne fokus på at man skal være hurtigt overstået for at komme igang med et nyt er bull-shit i mine øjne. Det tager noget tid at få noget stemning ind i et spil og når stemningen er der, begynder spillet at fortælle sin historie.
Location: donaugade 2, 4tv. 2300 kbh s

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by glorn »

Der er ikke kommet nogen release date så det holder nok ikke med den store overskrift spil i vinter 2010/2011... ikke desto mindre er det spil eller rettere den udvidelse jeg venter mest på Race for the Galaxy: Alien Artifacts
David.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Helle »

glorn wrote:Der er ikke kommet nogen release date så det holder nok ikke med den store overskrift spil i vinter 2010/2011... ikke desto mindre er det spil eller rettere den udvidelse jeg venter mest på Race for the Galaxy: Alien Artifacts
Jamen, det vil jeg også glæde mig til ....
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Stunke »

glorn wrote: ikke desto mindre er det spil eller rettere den udvidelse jeg venter mest på Race for the Galaxy: Alien Artifacts
Nice. God idé at addere det til grundsættet, og ikke alle kortene.
Stakken med to tre udvidelser til er blevet lidt uforudsigelig og uhåndterlig at lave statistisk på.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Larsine »

Jeg kan i princippet godt lide ideen med at man får en udvidelse som kun skal spilles med grundsættet, og ikke er afhængige af alle de andre udvidelser.

Men man ender med at have et spil, og en bunke udvidelser, hvor man aldrig får spillet alle delene.

Et helt slemt eksempler på dette er Zooloretto, hvor der pt. er 21 officielle udvidelser, 24 hvis man medtager Aquaretto og dens udvidelser. Da designeren anbefaler at man højest spiller med 2 udvideler, og at det kun er visse udvidelser der bør spilles sammen med hinanden, ender man med at have en masse materiale der aldrig, eller meget sjældent, bliver brugt. Aliggevel har jeg dem alle sammen, på nær Glücksschwein :roll:

Det samme gælder for Battlestar Galactica, hvor Pegasus udvidelse tilføjer en alternativ slutning, medens Exodus tilføjer en ny alternativ slutning. Man ender altså med at skulle vælge mellem 3 forskellige afslutnnger på spillet, og de to af dem ligger ubrugt i kassen.

Aller helst ser jeg udvidelser der blot tilføjer mere af det man allerede kender, ligesom det er gjort i Small World med Cursed, Grand Dames, Be Not Afraid og til dels Leaders, hvor jeg til gengæld synes af de fejlede med Tales & Legends samt Necromancer's Island.

Udvidelser skal altså tilføje noget, og ikke fjerne noget IMO, heller ikke andre udvidelser.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by qute »

Larsine wrote:Det samme gælder for Battlestar Galactica, hvor Pegasus udvidelse tilføjer en alternativ slutning, medens Exodus tilføjer en ny alternativ slutning. Man ender altså med at skulle vælge mellem 3 forskellige afslutnnger på spillet, og de to af dem ligger ubrugt i kassen.
Jeg er rigtig glad for at Exodus lavede en ny afslutning for den med pegasus er jo defekt.
Jeg kan godt forstå at det er lidt træls at have brikker man ikke bruger, men jeg synes efterhånden BSG er blevet stort nok, så jeg nyder at man kan vælge lidt til og fra :D
Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Stunke »

Larsine wrote:Jeg kan i princippet godt lide ideen med at man får en udvidelse som kun skal spilles med grundsættet, og ikke er afhængige af alle de andre udvidelser.
Udvidelser skal altså tilføje noget, og ikke fjerne noget IMO, heller ikke andre udvidelser.
Jeg synes faktisk smertegrænsen er nået i RftG med de to første udvidelser. Spillet virker rigtigt godt, taktikken er god, statistikken er absolut passende, spiltiden er stadig i skabet.
Der er så meget tillagt spillet, ting man kan vælge til eller fra at jeg ikke føler noget behov for at tilføje flere ting. Der er masser af ting vi endnu ikke har prøvet til RftG.

Når man så alligevel gerne vil have en ny spiloplevelse synes jeg tanken om at kunne addere en tilføjelse for sig selv er ganske tiltalende.
At nogen spil er gået helt over grænsen er så noget andet, men personligt synes jeg det er fedt at man SELV kan vælge hvor meget man har lyst til at skrue på sine spil, i stedet for en lang række af tillæg der alle sammen er afhængige af at man ejer alle de foregående.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3950
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 130 times
Been thanked: 124 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Andrea »

qute wrote: Jeg er rigtig glad for at Exodus lavede en ny afslutning for den med pegasus er jo defekt.
Jeg kan godt forstå at det er lidt træls at have brikker man ikke bruger, men jeg synes efterhånden BSG er blevet stort nok, så jeg nyder at man kan vælge lidt til og fra :D
Jeg har stadig slutningen på Exodus til gode, men den ser jeg frem til at prøve, da jeg ikke er så begejstret for Pegasus-slutningen.
Post Reply