Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

En smule på afstand af Spiel 2010 kan vi måske så småt begynde at se fremad. Hvilke spil ser vi mest frem til i løbet af vintermånederne?

Lad mig raskt byde ind med et par titler. Ascending Empires er dukket op på min radar et par gange, og det vil jeg fortsat holde øje med. Der er tale om et Civ-building spil, hvor der skal knipses med rumskibe. Eminent Domain håber jeg naturligvis også på bliver interessant, da det er forudbestilt. Sekigahara: Unification of Japan ser også rigtig interessant ud; blok-spil med relativ lav kompleksitetsgrad. Om det er noget for mig, er det endnu alt for tidligt at sige noget om, men det er værd at holde øje med, tror jeg.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Stunke »

Hvad var det det hed det sci fi spil du nævnte på et tidspunkt?
Jeg kan simpelthen ikke finde det i det hav af beskeder du poster herinde :)

Noget du havde i kiggerten, det lød som noget Heinein kunne have fundet på. Space exploration something something. Troværdigt scenarie omend du vidst ikke kunne sige noget om reglerne til det endnu.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

Stunke wrote:Hvad var det det hed det sci fi spil du nævnte på et tidspunkt?
Jeg kan simpelthen ikke finde det i det hav af beskeder du poster herinde :)

Noget du havde i kiggerten, det lød som noget Heinein kunne have fundet på. Space exploration something something. Troværdigt scenarie omend du vidst ikke kunne sige noget om reglerne til det endnu.
Øh, gad vidst hvad du tænker på... ??? Kan det have være Alien Frontiers eller High Frontier? Eller er det endnu længere tid siden, at det er blevet nævnt?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Gunness »

Umiddelbart ville Phil Eklunds High Frontier netop lyde som et godt bud. Men der er vist ikke ret meget Heinlein over det :) (apropos Heinlein kunne vi da godt bruge et gennemført Starship Troopers-spil!)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Stunke »

FÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅRK MAND!

Jeg er NØDT til at spille Alien Frontiers nu!
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Stunke »

Gunness wrote:Umiddelbart ville Phil Eklunds High Frontier netop lyde som et godt bud. Men der er vist ikke ret meget Heinlein over det :) (apropos Heinlein kunne vi da godt bruge et gennemført Starship Troopers-spil!)
Har du læst The Moon is a Harsh Mistress?
Teknologifascinationen går hånd i hånd med sunde videnskabelige observationer. Til forskel fra 99 ud af 100 scifi-forfattere der kun har teknologifascinationen.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Larsine »

Gunness wrote:(apropos Heinlein kunne vi da godt bruge et gennemført Starship Troopers-spil!)
Hvad er der galt med dem der allerede findes?

Jeg har godt nok kun forsøgt at spille AH spillet fra 1976, og det lykkedes aldrig fro os at få det til at fungere.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Gunness »

Larsine wrote:Hvad er der galt med dem der allerede findes?
Jeg har ikke prøvet nogen af dem, men ud fra, hvad jeg har læst, er der ikke nogen af dem, der bruger Heinleins idéer til ret meget andet end standard "soldater kontra rumuhyrer"-kamp. Og det er sgu for tyndt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:
Larsine wrote:Hvad er der galt med dem der allerede findes?
Jeg har ikke prøvet nogen af dem, men ud fra, hvad jeg har læst, er der ikke nogen af dem, der bruger Heinleins idéer til ret meget andet end standard "soldater kontra rumuhyrer"-kamp. Og det er sgu for tyndt.
Hvad er der da ellers? Nå ja, babes'ene fra filmen, selvfølgelig. Du har ret, det er ligesom ikke det samme, når det er repræsenteret med en 1/2" papbrik. :shock: ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5110
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 487 times
Been thanked: 524 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Gunness »

Jovist, jeg kunne da godt bruge Denise Richards som fotostat, men en stor del af bogen er jo politisk, og man kunne sagtens lægge nogle flere elementer (fx. om propaganda) ind i spillet. Men læs bogen, den er fremragende ;)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal, Sleeping Gods 2
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Jens_Hoppe »

Gunness wrote:Men læs bogen, den er fremragende ;)
Jeg har da (selvfølgelig) læst den, og ja, den var da udmærket. ;)
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

På lidt kortere sigt er det spil, jeg ser mest frem til bliver udgivet: Earth Reborn.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 227 times
Been thanked: 104 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Taibi »

Jeg har to spil umiddelbart på radaren omend det ene faktisk allerede er på trapperne - Biblios (tidligere udgivet som Scripts & Scribes - og JAB: Realtime Boxing.

Førstnævnte virker interessant som et hurtigt kortspil med en vis dybde og skulle efter sigende fungere fint med to og flere spillere. JAB fordi det lyder til at være super skægt og er designet som et 2 player spil (sjovt nok temaet taget i betragtning). Dette spil er desværre forsinket, da de har svært ved at få den rette kort tykkelse på kortene (se her).
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Mik »

Jeg glæder mig til at finde ud af om Fantasy Flights nye version af Lord of the Rings: the Card Game vil være værd at bruge penge på.
Det skulle gerne være i handelen i februar.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14583
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 448 times
Been thanked: 629 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2010/11

Post by Frouvne »

Reiner Knizia, samarbejdsspil og et stærkt tema - det lyder da interessant. Det stærke tema vil selvfølgelig være lidt udvandet, når først Knizia har haft fingrene i det, men selve temaet er nu heller ikke det, der trækker mest i mig: Star Trek: Expeditions. Det er langt fra et sikkert køb, men et spil jeg bliver nødt til at holde øje med.
frouvne, administrator

Image
Post Reply