Hvilke udvidelser til Blue Moon ville du foreslå?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Hvilke udvidelser til Blue Moon ville du foreslå?

Post by Frouvne »

Hvis man har spillet grundspillet og er blevet så grebet af det, at man ønsker at udvide med en race eller to, hvilke skal man så vælge?

Gode forslag er meget velkomne! :D

På forhånd tak!
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Jeg har selv købt "The Flit" og "The Mimix", men har ikke fået spillet dem endnu.

Glæder mig til at se hvor meget anderledes de skal spilles og om de 2 decks i grundspillet skal spilles anderledes mod andre decks.
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Post by qute »

Nu har jeg spillet "The Flit" og "The Mimix" mod hinanden 2 gange, et spil som hver.

Det var en smule skuffende at have købt 2 decks som er "ens" og som er lavet til at spille mod hinanden, men okay.

Begge decks har en forbløffende evne til at trække spillet i langdrag, dvs. trække kort op på hånden som man har brugt. Det Vil helt sikkert være afgørende mod andre decks som ikke kan det.

Min strategi mod fuglene er at afgøre kampene i 1. eller 2. runde eller opgive.
Og som fuglene er det self. at prøve at trække kampene ud. Ikke fordi man får 2 drager pga. 6 kort(da det ikke rigtig sker med det deck), men fordi man ikke "bruger" nogle kort på det. Man kan blive ved med at smide samme 4-4 kort igen og igen, mens modstanderen er nødt til at brænde igennem hans kort :D

Vil meget gerne prøve at spille et af de 2 nye decks mod et andet deck.

Nogle der har andre tanker?
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Dejligt med lidt respons! Tak for det!

Selv har jeg fået en smule erfaringer med The Aqua og lidt færre med The Khind. Vi har også netop åbnet The Terrah og kigget lidt på dem... men endnu ikke spillet dem. Jeg skal snarest følge op med nogle kommentarer - lige nu er der desværre andre ting, der presser sig mere på... :?
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Køb hele skidtet - Det er for godt til at lade ligge......

Det er dog ikke nødvendigt at købe Inkvi.... Emesee..... Inquvi...... øh.... de decks beregnet til deckbuilding. Jeg har spillet forholdsvist meget Blue Moon, og er slet, slet ikke færdig med at udforske standard deck'ene.

De er meget forskellige, og skal spilles forskelligt - også Mimix og Flit.
Aqua og Khind er mine favoritter - måske fordi det er dem jeg har spillet mest med.

Khind:

De børn kan virkelig uddele bøllebank. Hvis man kan samle sæt i den samme farve, kan man lægge en masse ned, og score to drager. Der er comboer som kan gøre modstanderen totalt forsvsarsløs.

Aqua:

Her gælder det om at spille så mange kort som muligt, og få modstanderen til at gøre det samme. Der er et leadershipkort som gør at man skal blande sine discards sammen med den bunke man trækker fra. Det er virkeligt effektivt hvis man gemmer den så længe som muligt, og lader modstanderen løbe tør for kort. Her er der også et par comboer som er virkeligt stærke. Hvis modstanderen kender comboerne, kan man bruge et enkelt af kortene til at bluffe/true med - det er da spas.

Flit:

Av, av - dem har jeg fået klø af mange gange. Jeg har ikke spillet så meget med dem, men jeg har observeret at.....

Den fine egenskab med at kunne tage characters op på hånden igen, også kan være en hemsko. Hvis Flit sidder med 3 gode characters på hånden som man ikke er villig til af ofre, får man ikke mange support og booster kort op på hånden, og det er en kæmpe bagdel. Desuden er mange Flit characters nogle svagetager. Hvis man selv sidder med gode kort på hånden, kan det godt betale sig at "ofre" en drage på at få en god character over i Flits discard. Sansynligheden for at Flit ikke har gode characters på hånden er rimeligt stor, og hvis man har set Flit tage 3 forskellige characters op på hånden igen, ved man hvad man er oppe imod - næsten ;)

Men jeg har som sagt fået stryg af Flit utallige gange, men jeg kan ikke selv finde ud af at spille med dem - endnu.........


Men køb nu bare alle decks - Blue Moon er er fantastisk spil, som man ikke bliver træt af lige med det samme. Især hvis man har nogle decks at skifte imellem. Meeen selv om de "kun" koster 85 kroner løber det jo alligevel op, med det er hver en krone værd.


/jesper
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Så kommer der lige nogle ord, om de to udvidelser, jeg primært har gjort mig erfaringer med:

Blue Moon Expansion - The Aqua
En del af kortene i The Aqua har free symbolet, hvilket betyder, at man får muligheden for at spille flere kort end sædvanligt. Endvidere finder man i The Aqua en mængde protected symboler, der gør det immunt overfor en del af de manipulationer, man ellers kan frygte fra modstanderen. Med The Aqua bydes der på muligheder for at blande afsmidningsbunken sammen med den bunke man tager fra og flere andre muligheder for at manipulere med sin hånd og bunkerne og så er der mulighederne for at igangsætte oversvømmelser! Kortene har en tendens til udelukkende at være stærke i det ene element, hvilket til tider kan give visse vanskeligheder. Et interessant sæt kort!

Blue Moon Expansion - The Khind
Karaktererne i The Khind optræder i bander, der giver mulighed for at smide mængder af kort samtidig. Det betyder, at man til tider er nødt til at lurepasse og må tabe en drage i ny og næ - men det åbner så (forhåbentlig) op for nye muligheder for at spille en horde af kort og dermed tiltrække sig to drager! Specielt The Cool Gang har nogle lede kort, der kan fjerne ethvert bid fra næsten ethvert angreb, hvis man blot har nok bandemedlemmer til sin rådighed. Endnu syntes jeg, at det kan være lidt vanskeligt at få spillet sig i position med The Khind fordi de enkelte karakterer i sig selv er utroligt svage - men der er tydeligvis potentiale!
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:Specielt The Cool Gang har nogle lede kort, der kan fjerne ethvert bid fra næsten ethvert angreb, hvis man blot har nok bandemedlemmer til sin rådighed.
Cool - det er da vist dem med det røde symbol.... ikke? ;)

Det lyder det til, ud fra dén beskrivelse. Hvis man har de fire rigtige kort kan man gøre alle modstanderens supportkort, characterkort og boosterkort virkningsløse - så vidt jeg husker.

Finten med Khind, er at man tæller de forrige runders characters med, og lægger styrkerne sammen. Efter 4-5 runder (eller mindre, da man gerne må spille flere characters af gangen) bliver de meget stærke - selvom de er ret svage hver for sig.

Samtidig har de nogle onde supportkort der forhindrer modstanderen i at trække kort (eller reducerer antallet)


Khind er nogle vilde sataner! - og så er det sjovt at spille med dem. Så gør det jo ikke så meget hvis man taber pga. dårlige comboer en sjælden gang imellem.

/jesper
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:Køb hele skidtet - Det er for godt til at lade ligge...... [...]
Se det er den rette indstilling!!! :lol:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Post by Frouvne »

Jesper Amstrup wrote:[...] Cool - det er da vist dem med det røde symbol.... ikke? ;) [...]
Jeps!
Last edited by Frouvne on Mon Dec 18, 2006 7:37 am, edited 1 time in total.
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:
Jesper Amstrup wrote:Køb hele skidtet - Det er for godt til at lade ligge...... [...]
Se det er den rette indstilling!!! :lol:
Så må du hellere se at få åbnet de sidste Allan ;)
Post Reply