Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Frouvne »

Så er det tid til det igen: Hvad var månedens spiloplevelse i januar 2011 for dig? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Mik »

Mange gode nye spil:

Luna
Fürstenfeld
Antics!
Captain Jack's Gold
Cleopatra's Caboose
Sun, Sea & Sand

men jeg tror nu nok at 20th Century tager prisen som månedens oplevelse, selvom jeg havde spillet det før.
Image
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by jondifool »

nr 3. Caylus on BSW. Er så småt begyndt at spille 2 player games og har virkeligt nydt det
nr 2. At få gang i Princess of Florence igen (2 spil med 4 personer- den ene gang det lykkedes at holde en brædtspils aften)
Nr 1. at pakke Merchant and Marouders ud ! (jeg fik det 31 januar!)
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 500 times
Been thanked: 548 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Gunness »

Det har været en sløj spillemåned, men Sid Meier's Civilization har trods alt været højdepunktet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Foppwin »

Det er ikke blevet til det store, så eneste lyspunkt er:

Sun, sea & sand
Danny

Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Jens_Hoppe »

I søndags fik jeg prøvet en række håbefulde designeres prototyper, i forbindelse med Nordic Game Jam på IT Universitetet - det var ret fascinererede at se hvad de var kommet frem til.

Af rigtige, udgivne spil må mit første forsøg med High Frontier tage prisen - det var bare et fantastisk spil. Mod det uendelige univers! :mrgreen:
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
Zaphoddk
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 127
Joined: Sun May 25, 2008 3:18 pm
Location: Kjellerup
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Zaphoddk »

For mit vedkommende har det været en ret aktiv spilmåned (der bærer præg af at jeg ingen undervisning har før den 3. feb)
Det er blevet til:

Merchants & Marauders x 3
Bohnanza x 2
Arkham Horror
Zombies!!!

I februar bliver der næppe spillet lige så meget.. Desværre.
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Andrea »

Jeg synes, vi fik prøvet flere gode spil i januar - først og fremmest var udvidelserne til hhv. Arkham Horror (Lurker of the...) og Battlestar Galactica (Exodus) meget positive overraskelser, som jeg allerede glæder mig til at prøve igen. Den første er muligvis den bedste af AH-udvidelserne, jeg har prøvet, men det er lige lovlig tidligt at bedømme den så godt, da vi kun har prøvet den én gang indtil videre. Exodus var også interessant, men der var et par ting, der ikke fungerede helt optimalt, så det bliver vi 'desværre' nødt til at spille snart igen ;)

På fillerfronten fik vi også prøvet Archeology, som viste sig at være et frisk pust i den genre, og det havde vi da også fremme flere gange.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Larsine »

Min 5 timers Battlestar Galactica (inkl. Pegasus) står helt sikkert som januar måneds spiloplevelse. % timer uden at de på noget tidspunkt føltes som 5 timer, hvor spændingen var helt i top lige til sidste sekund.

Men ellers må alle mine San Juan (Inkl. Alea Treasure Chest) spil også stå som noget af det bedste. Jeg har altid været helt vild med SJ, og udviddelserne har kun gjort et godt spil bedre.
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Stony »

Det bliver nok noget nær dødt løb mellem Sid Meiers Civilization og Dominant Species.

Mit første spil Dominant Species blev skæmmet lidt af et ret beklageligt træk af tiles fra posen. Men efter at have sovet (og regnet) lidt på det, er det næppe noget man oplever ret mange gange. (Sandsynligheden er under 1%) Så det skal ikke have lov til at skæmme resten af spillet, der fremstod som en solid spiloplevelse.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14614
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 651 times
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by Frouvne »

På den spilmæssige front så januar således ud for mig:

Innovation (6)
Yomi (4)
Arctic Scavengers (3)
Bakugan Battle Brawlers (3)
Factory Fun (3)
Campaign Manager 2008 (2)
Dominant Species (2)
Puzzle Strike (2)
Survive! (2)
Backseat Drawing (1)
Jungle Speed (1)
Mr. Jack Pocket (1)
Parade (1)
Powerboats (1)
Sid Meier's Civilization: The Board Game (1)

Innovation blev ikke spillet nær så meget som i december måned, men jeg har fuld tillid til, at det nok skal gøre comeback. Et par gamle spil kom frem og gjorde sig positivt bemærket: Powerboats, Survive! og Factory Fun. Blandt månedens nye indslag var Sid Meier's Civilization: The Board Game, der bestemt kunne tåle et gensyn, da jeg syntes, det formåede at være tro overfor computerspillet uden at falde i grøften og ende med at blive alt for detaljeret, Puzzle Strike, der måske er den mest interessante Dominion-klon jeg endnu har set og endelig Dominant Species, der uden sammenligning løber med titlen som månedens spil for mit vedkommende. Dels er jeg på forhånd solgt til temaet og dels formår designeren i en sjælden grad at få mekanikkerne til at hænge sammen med temaet. Godt gået!
frouvne, administrator

Image
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Månedens spiloplevelse - Januar 2011

Post by qute »

BSG med begge udvidelser. Selvom jeg nu har tabt 3 gange som mennesker synes jeg stadig de nye ting er rigtig fede. Jeg håber på at menneskerne på et tidspunkt finder ud af at håndtere cylon fleet lidt bedre for de har fået smæk hver gang.
Image
Post Reply