Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Frouvne »

Mik wrote:[...] For mig er det et genialt spil, som helt klart vil være blandt årets bedste - allerede nu! 9/10
Godt at høre! Jeg begynder at glæde mig som et lille barn, til at jeg kan samle spillet op på posthuset imorgen! :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Larsine »

Mik wrote:
Larsine wrote:Det vil jeg så prøve hvis mine børn skulle gå hen og blive 8-10 år yngre,...
Eller når du selv begynder at gå (endnu mere) i barndom 8) :D
Hvis det hjælper på hukommelsen, så jeg rent faktisk har en chance i memory-spil, så glæder jeg mig faktisk.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Larsine »

Bostrup wrote:Søndag i Faraos Cigarer var der ikke ligefrem velbesøgt til at starte med så det blev først til et to-personers Citadels som jeg ikke havde prøvet før og hvor der var utroligt meget kludder med reglerne for så simpelt et spil. Det lykkedes mig dog at vinde.
2-personers (og til dels 3-personers) Citadels er meget anderledes end spil med flere personer. Faktisk har jeg nu spillet det et par gange med 7 personer, og er blevet overbevist om at jeg fremover kun vil foreslå det som 2- eller 3-personers spil.

Fordelen ved 2- og 3-personers Citadels er at selvom man bliver snigmyrdet får man stadig en tur, og man skal være mere end almindeligt uheldig for både at blive snignmyrdet og bestjålet. Derudover gåer spillet rimeligt hurtigt og der er ikke meget ventetid.

Ulempen ved 4-7 personers Citadels, er at der er meget ventetid, at man som oftest snigmydret i blinde, og den der bliver ramt ofte ikke er den der skulle rammes, og at spillet tager alt for lang tid. Jo flere spillere jo størrer bliver disse ulemper.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Larsine »

Onsdag aften endte vi med kun at være Eik og mig. Vi fortsatte derfor på vores Memoir'44 - Breakthrough - Counter-attack of the BEF. Vi havde stoppet spillet da der stod 5-3 til de allierede (mig). Kort efter stod det 7-3 til de allierede, men tyskerne kom dog tilbage til 5-4, hvilket også var det tætteste i hele kampen. Den sluttede 12-9 til de allierede. Et rigtig godt scanarie, som er meget afbalanceret.

Bagefter introducered jeg Sun, Sea & Sand, men som sædvanligt har Eik en evne til at overanalysere alting, specielt nye spil. På et tidspunkt brugte han 15 minutter på at udføre et træk, og hele spillet tog 1½ time :? Heldigvis stod min PC lige bagved, og jeg fik lavet alle mine træk på yourturnmyturn.com, læst lidt på BGG, checket min facebook, og spillet et par baner Angry Birds på min telefon :lol:
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Frouvne »

Larsine wrote:[...] Bagefter introducered jeg Sun, Sea & Sand, men som sædvanligt har Eik en evne til at overanalysere alting, specielt nye spil. På et tidspunkt brugte han 15 minutter på at udføre et træk, og hele spillet tog 1½ time :? Heldigvis stod min PC lige bagved, og jeg fik lavet alle mine træk på yourturnmyturn.com, læst lidt på BGG, checket min facebook, og spillet et par baner Angry Birds på min telefon :lol:
:shock: Har I overvejet:

http://www.dgtcube.com/
frouvne, administrator

Image
User avatar
Sveinmain
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 162
Joined: Sun Nov 21, 2010 11:11 pm
Location: Jørpeland, ikke langt fra Stavanger-Norway
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Sveinmain »

8 spillere 8 spill denne mandagen i Preikestolen Gamers:
Vanbanque - Kjekt bluffespill 8/10
10 days in Europax2 - Enkelt, kjekt, lærerikt 9/10
Shear Panic - Funket meget bra med DGT-cube:-)
Entdecker - Kjekt men langt, Carcassonne møter Tikal... 7/10
Speicerstadt - Handel og auksjon
Fauna - Beste kunnskapsspill?!? 6/10
Pompeji - Raskt og underholdende 10/10
Rattus - Kvikt, uberegnelig, men bra! 7/10

Les full rapport på:
www.preikestolengamers.wordpress.com
Video av Shear Panic ligger også der og ikke minst av DGT-cube: http://preikestolengamers.wordpress.com ... er-reddet/ et must når en spiller Sun, Sea and sand :wink: ...
Danacup 23-28 juli 2018 - Hvem blir med å spiller brætspill???
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Gunness »

I går blev det til et spil Agricola efterfulgt af to omgange af Stefan Felds Arena: Roma II, som er et underholdende lille kort/terningspil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
qute
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1018
Joined: Tue Sep 19, 2006 9:40 am
Location: Taastrup
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by qute »

Spillede Puzzle strike 7 gange i onsdags.
5 af spillene var 3 player. Det virker meget godt.
Det lykkedes mig at tabe samtlige spil. Hvilket er imponerende når man tager med at der også er en del held i spillet :P

Fik dog vendt det online og vandt 2 spil online i går :D

10/10 og min nye favorit.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Marts 2011

Post by Frouvne »

qute wrote:Spillede Puzzle strike 7 gange i onsdags. [...] 10/10 og min nye favorit.
Godt at se, at jeg ikke er ene om at syntes, at der er tale om en seriøs udfordrer til Dominion m.fl. :D
frouvne, administrator

Image
Post Reply