Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Post by Mikkel Basse »

Et af de spil, der har stået nede i foreningen fra før jeg blev medlem, er Samurai Swords.

Så vidt jeg ved, er der ikke noget medlem, jeg kender, der har prøvet det, og da det ligner et spil, som godt kunne tage noget tid, er der ikke nogen, der lige har givet sig i kast med det.

Vi er som sådan ikke bange for lange spil, men jeg tror Samurai Swords lider under, at ingen rigtigt har hørt om det, og dermed implicit lider under "så er det sikkert heller ikke særlíg godt".

Nogen med erfaring i spillet, der kan udtale sig om det?
User avatar
JesperB
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 110
Joined: Fri Jan 02, 2009 10:24 am
Favoritspil: V:TES
Arkham Horror
Det meste old school, så som Adv. Civ, det gamle Axis, etc. etc.
Det meste af de øvrige Fantasy Flight spil.
Location: Daugård

Re: Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Post by JesperB »

Samurai Swords er en reimplementering af Shogun og er lige blevet genudgivet som Ikusa, afaik.

Jeg har kun kendskab med Shogun, og spillet det for 15+ år siden. Men husker det som værende ret godt og underholdende. Hvilke ændringer der er lavet i de to reimplementeringer kender jeg ikke noget til, og hvis jeg havde nogle ide om jeg ville få tid til at spille det kunne jeg da godt finde på at anskaffe mig Ikusa :)

Håber det hjælper lidt.

/J
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Re: Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Post by Mikkel Basse »

JesperB wrote:Samurai Swords er en reimplementering af Shogun og er lige blevet genudgivet som Ikusa, afaik.

Jeg har kun kendskab med Shogun, og spillet det for 15+ år siden. Men husker det som værende ret godt og underholdende. Hvilke ændringer der er lavet i de to reimplementeringer kender jeg ikke noget til, og hvis jeg havde nogle ide om jeg ville få tid til at spille det kunne jeg da godt finde på at anskaffe mig Ikusa :)

Håber det hjælper lidt.

/J
Jo tak. Ved ikke om det er nok til at få folk til at spille det, men jeg vil da lige se mig om efter nogle anmeldelser af de forskellige versioner.
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Post by larkin »

Hep Lige et besyv fra mig.

Personligt synes jeg Samurai Swords er et fedt spil - det er et af de klassiske Amerikanske spil fra Milton Bradly Gamemaster-serie - Altså et ærkeeksempel på AmeriTrash (stærkt tematiske spil, med massere af konflikt, terningslag, plastikfigurer og ofte lange spilletider)

Disse typer spil fungerer ikke med alle "gamertyper", men kan være sjove med de rigtige mennesker- Jeg købte Samurai Swords til en gruppe af mine venner, der elskede at spille Risk (hvilket jeg ikke gør), og trods den ret lange spilletid, blev det en stor succes, vi oftehar spillet siden.

I bund og grund er Samurai Swords en god opgradering af Risk - med et langt federe kampsystem og en del twists og finurligheder - forskellige hærenheder, lejemordere, ninjaer, auktionrunder mv....
Mikkel Basse
10+ indlæg
10+ indlæg
Posts: 19
Joined: Sun May 29, 2011 11:15 am
Location: Hellerup

Re: Nogen der har prøvet Samurai Swords?

Post by Mikkel Basse »

larkin wrote:Hep Lige et besyv fra mig.

Personligt synes jeg Samurai Swords er et fedt spil - det er et af de klassiske Amerikanske spil fra Milton Bradly Gamemaster-serie - Altså et ærkeeksempel på AmeriTrash (stærkt tematiske spil, med massere af konflikt, terningslag, plastikfigurer og ofte lange spilletider)

Disse typer spil fungerer ikke med alle "gamertyper", men kan være sjove med de rigtige mennesker- Jeg købte Samurai Swords til en gruppe af mine venner, der elskede at spille Risk (hvilket jeg ikke gør), og trods den ret lange spilletid, blev det en stor succes, vi oftehar spillet siden.

I bund og grund er Samurai Swords en god opgradering af Risk - med et langt federe kampsystem og en del twists og finurligheder - forskellige hærenheder, lejemordere, ninjaer, auktionrunder mv....
Super. Dejlig beskrivende. Så ved jeg ihvertfald nogenlunde, hvad det er vi har liggende :)

Siden du har spillet det nogen gange, kunne du komme med et bud på nogenlunde spilletid? Man kan altid kigge på boksen, men vores erfaring med Twilight Imperium 3 antyder, at visse spil overskrider det vejledende med en ganske betydelig del, især da folk i foreningen er ret glade for at forhandle på kryds og tværs.
Post Reply