Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Frouvne »

Februar-udgaven anno 2012: Hvad har du spillet idag? :)
frouvne, administrator

Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Larsine »

Her til aften var der kun Eik og mig til stede, og vi fandt Memoir'44 frem. Sidst vi spillede blev det til et enkelt spil Counter-attack of the British Expeditionary Force. Den gang vandt jeg overlegent med 12-9 som allieret, og havde på intet tidspunkt problemer. Så nu var det min tur til at spille tysker, og så fik jeg tørt på. Eik fik hurtigt bragt sig foran med 6-2 med en fornuftig brug af hans artilleri. Men jeg fik vendt lykken og kom op på 6-6. Herfra fulgtes vi til 8-8, hvor Eik igen fik overtaget, og endte med at vinde 12-9.

Hvor ville jeg dog gerne spille mere M'44, og aller helst Breakthroug scenarierne.
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by retry »

Larsine wrote:Hvor ville jeg dog gerne spille mere M'44, og aller helst Breakthroug scenarierne.
Du skal være velkommen i Farum. Jeg er frisk på at spille Memoir '44 -eller et af de andre Commands & Colors-spil for den sags skyld - de fleste dage og aftener. Kontakt mig med privat besked to-tre dage i forvejen om hvilket scenarie du har lyst til at spille.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 501 times
Been thanked: 554 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Gunness »

De seneste par dage er det blevet til et spil Attika og 2x Earth Reborn, hvor jeg ser frem til at få nogle af de mere avancerede regler i spil.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Jens_Hoppe »

Min bror og jeg spillede Band of Brothers: Screaming Eagles igen i går. Med vores spiltempo er normen med de krigsspil vi spiller, at vi sjældent når at blive helt færdige, men da BoB faktisk er et hurtigt spil, fik vi spillet to scenarier (scenarie 2 og 3). Begge scenarier foregår i Normandiet, og i begge skal de amerikanske faldskærmstropper rydde en underlegen styrke tyskere ud af en by. Min bror var amerikaner i begge spil, og det lykkedes ham desværre også at opfylde sine mål begge gange: I scenarie 2 var det tæt løb om han kunne nå det, mens han i højere grad bare gav mig tæsk i scenarie 3. Lyspunktet for mig var at jeg kunne tilkalde artilleri i scenarie 3, så selvom jeg altså tabte i stor stil, fik jeg om ikke andet lov til at gå ud "with a bang"!

Med næste scenarie skal vi til at kaste os over køretøjsreglerne (det er 2½ side mere i regelbogen), og jeg glæder mig til at se hvor godt de fungerer.

Band of Brothers er et supergodt spil. Jeg har både købt, spillet og solgt mange taktiske 2. Verdenskrig-spil i årenes løb, men jeg har aldrig rigtigt været i stand til at finde ét spil som kombinerede komponentkvalitet, spilletid, kompleksitet, detaljerigdom og realisme så det passede til min smag.

Før nu.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Larsine »

retry wrote:
Larsine wrote:Hvor ville jeg dog gerne spille mere M'44, og aller helst Breakthroug scenarierne.
Du skal være velkommen i Farum. Jeg er frisk på at spille Memoir '44 -eller et af de andre Commands & Colors-spil for den sags skyld - de fleste dage og aftener. Kontakt mig med privat besked to-tre dage i forvejen om hvilket scenarie du har lyst til at spille.
Tak for tilbuddet, men transport fra Sorø til Farum nærmer sig 1½ time, plus transport fra/til stationen, og det er nok mere end jeg er villig til at bruge.

Hvis du derimod er villige til at bevæge dig til Sorø, er jeg meget åben over for at spille.
User avatar
retry
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 34
Joined: Sat Jul 19, 2008 10:10 pm
Favoritspil: Combat Commander; Commands & Colors: Ancients; Commands & Colors: Napoleonics; Memoir '44; Battle Cry; BattleLore; Go; Claustrophobia
Location: Farum
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by retry »

Larsine wrote:... men transport fra Sorø til Farum nærmer sig 1½ time ...
Åh, jeg havde ellers håbet din rappe avatar betød, at afstanden nærmest ville være en fordel. Anyway, jeg hører også gerne fra andre Memoir/Ancients-spillere.
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Larsine »

retry wrote:Åh, jeg havde ellers håbet din rappe avatar betød, at afstanden nærmest ville være en fordel.
Det var dengang jeg var 30 år. Nu er jeg blevet en voksen familiefar, og har derfor en Berlingo :?
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Helle »

Har spillet Glen More og Innovation med tøsegruppe2 ... begge dele var nyprøvelser for de andre (næsten), men det var superhyggeligt, og Innovation var særligt populært.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Frouvne »

Fredag aften var der inviteret til spil-aften, hvor der skulle spilles Summoner Wars. Desværre betød sygdom, at vi ikke var fuldtallige, hvorfor vi måtte finde på en anden måde at udfylde aftenen. Vi indledte med to spil Innovation og det var som altid en fornøjelse; måske mere end vanligt dels fordi det er så længe siden vi har fået det spillet og dels fordi vi var fire, hvilket giver et helt andet spil end når man som vi plejer at være to. Herefter spillede vi Nefarious, som er ganske let at gå til og alligevel et rigtig fint lille spil. Det vil nok få status som filler - men det er altid godt med et par kvalificerede filler-spil. Så stod den på Takenoko, som da var helt tilforladeligt, men ikke noget der efterlader varige minder hos mig. Aftenen blev sluttet af med et enkelt spil Summoner Wars - og det ærgrede mig da lidt, at det ikke var det spil, der kom til at udfylde hele aftenen. Det må så blive en anden gang.

Lørdag har den stået på solospil, hvilket er meget atypisk hos os. For første gang har jeg fornemmelsen af at have fundet et rigtig interessant solospil, som jeg vil komme til at spille en del. Dette spil er Friday, der bygger på en deck-building-mekanisme, der holder vand. Tre spil i dag vidner i hvert tilfælde for mig om, at det nok skal få sin tid her hos mig.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 309 times
Been thanked: 184 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Jonezy »

Idag har jeg brugt det meste af dagen på at spille RISK: Legacy med 3 gode kammerater. Vi nåede 4 spil og har fået åbnet 3 af de hemmelige konvolutter, hvis indhold også vil forblive hemmeligt i dette indlæg.

Første spil gik halvanden omgang før Martin S. havde nappet to HQs ud over sit eget, takket være en klassisk Australien manøvre. Det der hedder Australien på vores klode kom derfor til at hedde 'Nigel' på 'Earth 00005774'. Jeg endte med at grundlægge en lille flække på Madagascar, som blev kaldt 'Jonestown' (særdeles uorginalt...).

Andet spil prøvede jeg at stoppe Martin S. med sit irriterende Australien stunt ved at lægge mit HQ et felt fra hans i Australien. Dårligt valg, da terningeguderne af uransaglige årsager holdt med Martin. Jeg blev høstet, og måtte flygte til Siberia og opruste, imens Martin fik et overtag og endte med sejr nummer to. Det betød, at det vi andre kender som Nord Amerika, nu hedder 'Nigel II' på vores klode. Jeg grundlagde endnu en lille flække, denne gang i Russia med navnet 'New Jonestown' (endnu mere uoriginalt...).

Tredje spil lykkedes det så mig at vinde takket være de nye komponenter fra konvolutten, som Martin's anden sejr medførte at vi måtte åbne. Særdeles heldig sejr, men det skal man jo ikke kimse ad. Det vi andre kalder Syd Amerika bliver på vores lille krigsklode nu kaldt Jonezy Zone (gal, mit navngivningstalent var ikke eksisterende idag...).

Fjerde og sidte spil blev en episk og udmattende kamp over 4 timer, hvor vi alle havde en tur eller to, hvor vi med bare en lille smule held i terningerne kunne have løbet med sejren. Det bølgede frem og tilbage og HQs blev byttet rundt. Til sidst lykkedes det Jens at få skrabet 4 Red Stars sammen og løbe med æren i vores fjerde krig. Jens er nok lige så talentløs, som jeg angående navngivning, da det vi kender som Afrika på vores klode, nu bliver kaldt 'Jens' Afrika' på 'Earth 00005774'. Jeg grundlagde endnu en lille by. Denne gang i India, kaldet 'Maniville' (opkaldt efter min kæreste og forlovede Mani).

Vi fik i sidste spil åbnet to konvolutter mere, og uden at spoile noget skal jeg da hilse og sige at spil 5 og fremover bliver markant anderledes. Superfed spiloplevelse, hvor spillet virkelig ændrer sig fra gang til gang.
Image
User avatar
Andrea
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3956
Joined: Fri Sep 01, 2006 11:51 am
Location: Roskilde
Has thanked: 138 times
Been thanked: 130 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Andrea »

Vi har været i sommerhus med muligvis det eneste vennepar, som vi endnu ikke har lokket til at spille brætspil. De tvang os så til at spille Bezzerwizzer, men heldigvis i en ny miniudgave, hvor én person læser spørgsmål op og de andre skriver svarene ned og rangordner egne svar, så man har mulighed for at score flere points på de spørgsmål, hvor man tror, man har svaret rigtigt. Det var en tålelig oplevelse.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Frouvne »

I dag blev det blot til et enkelt spil Friday ... desværre indeholdt mit samlede deck ikke point nok til at besejre det sidste piratskib, så det lykkedes mig altså at trimme decket et par takker for meget. Ja, ja. Der er vist noget med, at man lærer mest af sine fejl... :roll:
frouvne, administrator

Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Mik »

Indledningen på en god uge med hele 4 spilledage beyndte godt med et velbesøgt Consimmøde.
Jeg satte mig ned og pakkede Tournay ud, og inden jeg var færdig sad der to nytilkomne spillere: Andras og Hans. Og inden vi var færdige med reglerne sluttede den søde Lone sig til os.

For at gøre det lettere for de 3 nye spillere, spillede vi med åbne kort. Det virkede rigtig godt! Jeg kunne forklare hvert enkelt kort efterhånden som de dukkede op, og ingen behøvede at bruge unødig tid med at spekulere over hvad ikonerne mon betød. Efter at Andras havde vundet første spil, tog vi endnu et hvor vi ikke viste kortene. Andras vandt igen med et enkelt point over mig. Fnys! 9/10

Vi sluttede dagen af med et hurtigt spil Nefarious, hvor jeg lige akkurat nåede at sikre mig sejren før de andre. 7/10
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14619
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Februar 2012

Post by Frouvne »

Eftermiddagen bød på et spil Sentinels of the Multiverse med min søn. Det er ikke noget kompliceret spil. Specielt innovativt er det vel heller ikke. Men hold da helt fest hvor var det sjovt! Hver spiller spiller en (eller flere) super-helte og i fællesskab kæmper man imod en super-skurk i et til lejligheden udvalgt miljø. Og man føler sig virkelig som en super-helt undervejs! Efter første spil er jeg i hvert tilfælde meget imponeret over hvad designerne har kunnet få ud af en bunke kort. Inkluderet i spillet er ti vidt forskellige super-helte, fire super-skurke og fire miljøer, man kan slås i. Som udgangspunkt skal man helst spille tre til fire super-helte og da de i spillet er oppe imod én super-skurk i et givent miljø er der mange, mange kombinationsmuligheder og altså mange, mange, mange timers fornøjelse i spillet, hvis de kommende spil kan leve op til min første spiloplevelse.
frouvne, administrator

Image
Post Reply