Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by chr88 »

Det går jo ikke, at enkelte brugere skriver i september-tråden, så lad os starte en ny tråd om, hvad folk har spillet i oktober! :)

Har ikke selv spillet noget endnu, men det kommer jeg til i aften, i morgen, torsdag og søndag, så jeg skal nok bidrage snarest! :D
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Mik »

Ja, jeg kan da godt skrive:

Mandag var der desværre ikke nok stemning for at spille Aeroplanes, så det blev endnu en gang til 2 gange Glory to Rome fordelt på to hold. Og endnu en gang måtte jeg lide et forsmædeligt nederlag, da Torben Ussing både fik i pose og sæk. Det er svært at gøre noget ved en spiller, når først hans bygninger 'swinger' sammen! 8/10

Da begge hold blev færdige nogenlunde samtidig, og da vi var præcis 6 mand, blev vi enige om at spille Haren og Skildpadden. Jeg startede som nr. 3, og ventede et par ture bag det første salatblad. Men så blev jeg træt af at vente og hoppede længere frem - naturligvis samtidig med at næste alle andre også gjorde det. Så det var en kæmpe fejl fra min side. Alle andre strøg fremad til forreste halvdel af brættet, medens jeg så spiste mine 3 blade i ro og mad i det andet salatbed. Herefter kunne jeg let indhente de andre og gå i mål som nummer 3. Så i det mindste beholdt jeg min position. 10/10

Aftenen sluttede med 2x Ave Caesar, hvor jeg overlegent vandt det første spil (fra tredie position). I andet spil rykkede jeg fra sidstepladsen op til nummer 4, så det var også OK. 10/10
Image
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Helle »

Jamen jeg fik spillet Achipelago i går - og der var en del komponenter og sager, at holde styr på, men det lyder lovende.
Hvad der skal på bordet i morgen må tiden vise ..... men har spilaften med hverdagsspilgruppen.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 20 times
Been thanked: 83 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Jens_Hoppe »

I KBK fik jeg først prøvet mit nye Sewer Pirats: Spillerne kontrollerer fire forskellige piratdyr, og spillet drejer sig om at score det bedste af det bytte der er fundet i kloakkerne!

På trods af tema, artwork og komponenter er der hverken tale om et børnespil eller et ameritrash-spil. Næh, Sewer Pirats er et vaskeægte set-collection eurogame, lidt a la Knizias gamle traver Ra: Der findes forskellige typer bytte, og hver type scorer points på sin egen måde: Pommes fritter giver hver især få points, men mange ekstrapoints hvis man har den tilhørende ketchup-bonusbrik, dåsemad giver hver mange points, forudsat man har en dåseåbner-bonusbrik pr. dåse man vil have points for, osv.

Til at score byttet har hver spiller fire dyr, og ved at spille kort kan dyrene placeres på de tre piratskibe der er i spillet. Hvert skib har tre nummererede pladser til besætningen og en plads til kaptajnen, og når først kaptajnpladsen er taget vil skibet kort derefter "sætte sejl" - et andet ord for at de dyr der er ombord får lov til at dele det bytte der ligger foran skibet. Når byttet er delt, fjernes alle de dyr fra skibet som faktisk fik noget bytte, og der lægges nyt bytte op til næste gang skibet sætter sejl. Så modsat Ra scorer man ikke skattene ved at vinde auktioner, men i stedet ved at positionere sig klogt på de tre skibe.

Der er seks forskellige typer dyr i spillet, og hver type har en speciel evne: Sneglen har en chance for at rykke et ekstra felt, når man rykker den på et skib, væselen må lave to aktioner hver gang den bruges, osv. I den "almindelige" udgave af spillet vælges fra start fire af de seks typer dyr, og det er disse fire typer som alle spillere benytter i det spil. Man kan også spille en simpel version (uden dyreevner) og en avanceret (hvor man auktionerer dyrene i starten af spillet).

Vi fik spillet et fire-personers spil, og det var faktisk meget sjovt. Komponenterne er flotte, og der er meget at tænke over i spillet: For meget for mig, tilsyneladende, for det gik mig rimeligt dårligt... :) Men det ændrer nu ikke noget på, at jeg faktisk godt kunne lide spillet. Nogen klassiker er det nok ikke, men det var nu et godt eksempel på et solidt medium-weight eurogame.


Bagefter blev det - for tredie tirsdag i træk - til et spil Starship Merchants. Igen var vi fire spillere, men denne gang blev spillet desværre lidt (for) langtrukkent, ikke mindst fordi der var lidt tendens blandt spillerne til at gå helt i paralyse når de forskellige muligheder skulle analyseres. Hvad resultatet angår kan jeg blot sige at det gik rigtigt skidt for to af os, og rigtigt meget bedre for de to andre. :) Jeg har ikke prøvet spillet med tre spillere, men kunne forestille mig at det var mit personlige sweet spot.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Mik »

Martin har travlt med Viking-Con, så vi var kun 3 mand til spilaften tirsdag. Det skulle dog ikke forhindre os i at prøve Archipelago, selvom jeg mistænker at det er ringeste antal deltagere (med 2 spiller tager de begge to farver). I hvert fald fik vi for få resourcer til at tilfredsstille de indfødte.

Produceret af LudoFakt er der intet at klage på i kvaliteten, men desværre har spilredaktørern haft lidt for travlt, så der en lang række småfejl, som nemt kunne have været undgået. Dog heldigvis intet som ødelægger fornøjelsen ved spillet:

Inden man overhovedet åbner æsken, undrer man sig over en vedlagt oversigt som er lidt større end A4-format, og som er alt for stor til at kunne ligge i æsken, og da den er trykt på karton vil det ikke være pænt at folde den. Heldigvis viser den de tre sæt af mål-kort som kan benyttes i spillet afhængigt af om man ønsker at spillet et kort, mellem eller langt spil. Og heldigvis er de opsat på en sådan måde at man let kan dele oversigten i 3 lige store dele. Faktisk en bedre måde at have dem på, da man jo aldrig har brug for at se kortene fra de andre to sæt i det spil man er i gang med.

Når man så checker komponenterne undrer man sig over at de røde kuber er lys orange. Nogle har spekuleret i at disse kvæg-brikker har skiftet farve for ikke at få dem forvekslet med de røde spillerbrikker. Men da spillerne kun meeples, skibe og action disks kan jeg forestille mig at dette skulle være et problem. I hvert fald ikke så generende, som at huske at røde ikoner er lig med orange. Så jeg vil nok udskifte mine 15 orange kuber med røde.

Når man så forsøger at alle sine dele op i det formpressede indlæg, så finder man ud af at de 24 runde opdagelses-brikker ikke kan ligge i de 3 huller, da hvert hul kun kan rumme 7 brikker (knap nok). Designeren foreslår at man lægger dem i en plastpose, og kun lægger dem op i hullerne medens man spiller. Helt klart en designfejl, hvor designeren har opgivet forkerte mål til fabrikken. Nå. Jeg gider alligevel ikke have en kæmpekasse stående på spillebordet under hele spillet (det er rigeligt fyldt i forvejen), så har puttet alt i plastposer - undtagen hex-brikkerne som udgør landskabet. De har heldigvis deres lille plastæske som fungerer udmærket.

Til gengæld har jeg ikke haft problemer med reglerne, som jeg syntes er nemme nok at forstå. Dog har indsneget sig en enkelt fejl: i følge reglerne befinder den alternative startbrik med ørken sig på bagsiden af den normale startbrik med vand. Det viser sig dog ikke at være tilfældet. Ørkenen er på en anden brik. Om dette er sidsteøjebliksændring eller en fejl ved jeg ikke. men den er til at leve med.

Planen var at ville starte med en kort prøvespil, men spillet tog så lang tid, at vi ikke nåede længere end det. Men vi morede os da glimerende undervejs - selvom vi tabte! Vi var i konstant mangel på resurser, og fandt utrolig irriterende at man ikke har nogen mulighed for at forudse hvilke af de 6 typer der er brug for i næste tur. Så man skal helst have nogle stykker af alle 6. Men da det var første spil, går vi ud fra at vi burde have høstet noget mere i stedet for at hygge os med alle de andre - mere interessante - handlinger.

Kun en enkelt ting irriterede os alle 3: Man byder penge for at retten til bestemme spillerrækkefølgen for alle, og alle betaler hele deres bud til banken. Efter at man således har tabt en formue på ikke at blive startspiller (som er ekstremt vigtig), kan man efterfølgende bruge endnu en formue på at bestikke startspilleren til at give sig en bedre placering. I vort næste spil vil ignorere M. Boelinger og indføre vores egen regel: spillerrækkerfølgen afgøres ved hemmelig budgivning hvor man får placering i henhold til værdien af budet. De får vi forhåbentlig afprøvet på tirsdag.

Alt i alt en underholdene spil, hvor problemet med semi-kooperative spil er blevet løst ved at inkludere en forræder som vinder selvom alle andre taber. Og han kan ovenikøbet vinde spillet på point lige som alle andre, så han har intet at miste. Helle for at være ham i hvert spil!

Alt i alt et underholdene spil, hvor vi kæmpede hårdt for at overleve - men sådan skal det jo være i et kooperativt spil. Ellers havde det jo været for let. Så jeg er nødt til at vente med at give en fuld bedømmelse til næste uge. Indtil videre vil jeg nøjes med at konstatere at vi alle følte os godt underholdt, og at vi ikke have problemer med reglerne - kun med beslutningerne om hvad vi burde foretage os. Og så altså irritationen over budgivningen og det potentielle problem med at skulle kunne forudse potentielle ulykker.

Glæder mig til næste uge!
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9176
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Stony »

Mik wrote:Alt i alt en underholdene spil, hvor problemet med semi-kooperative spil er blevet løst ved at inkludere en forræder som vinder selvom alle andre taber. Og han kan ovenikøbet vinde spillet på point lige som alle andre, så han har intet at miste. Helle for at være ham i hvert spil!
Men den spiller har så også et mindre handikap, idet alle spillere har kendskab til mindst en ting der giver point i slut-optællingen. Det har seperatisten ikke. Han kan "kun" gætte sig frem på linie med alle andre, om at det måske er for at sikre sig point, at spiller X bygger en ekstra havn el.lign.
Jeg tror man i første spil oplever en høj andel af spillene afsluttes ved oprør. Men så kan man jo undlade at lade de to specielle vinderkriterier (seperatist og pacifist) være med, og først tage dem med når alle deltagere har prøvet spillet før. Når først folk er skarpe på at skaffe de fornødne ressourcer til at bygge hhv. marked og/eller havn, og derefter kan interagere med markederne, og købe sig til de ting man har brug for, så er jeg overbevist om at man får en anden (og bedre) oplevelse.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Mik »

Stony wrote:Men den spiller har så også et mindre handikap, idet alle spillere har kendskab til mindst en ting der giver point i slut-optællingen. Det har seperatisten ikke. Han kan "kun" gætte sig frem på linie med alle andre, om at det måske er for at sikre sig point, at spiller X bygger en ekstra havn el.lign.
Nu er der jo kun 1 points forskel på placeringerne i hvert af de 8 normale kort, så en andenplads er heller ikke dårlig.

Det dårligste kort må være Pacifisten, for han ved heller ikke hvilke kort der er med, og der burde være let for alle andre at sikre sig at forskellen imellem kolonisterne og rebellerne aldrig overstiger 15.
Alle andre end separatisten skal til gengæld sikre sig at de ikke taber, medens separatisten kan være ligeglad med at hjælpe samfundet, og dermed kan bruge sine resourcer på at hjælpe sig selv.

I øvrigt spillede vi med Benefactor-kortet åbent som det eneste trend-kort, og med "To explorer token piles exhausted" åbent som det eneste objective-kort. Vi nåede dog kun at udforske 3 brikker før spillet sluttede, bl.a fordi at to udforskningforsøg endte resultatløse, da vi ikke kunne lægge brikkerne.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Sir William »

Var forbi Robert i går aftes for sammen med Tobias at spille lidt "Resident Evil", et deck building spil i stil med Thunderstone men bygger på karakterer fra spillet/filmen.

Første spil skulle vi forsøge os med Infections scenariet, hvis vi ikke lavede en explorer ville vi få en infection (har allerede en som giver snotnæse, men denne var dog værre) og når vi havde fået 10 af dem, så ville vi blive et irriterende zombie type, der pludselig skulle angribe de tilbageblivende spillere. Det var dog så muligt, at få reduceret sit infection niveau enten gennem kort man kunne købe eller en anti-virus man kunne få i the Mansion.

Fik hurtigt samlet nogle infections, da vi de første par runde ikke havde ildkraften til at møde nogen monstre. At jeg så samtidig havde fået et muskelbundt af en helt som kun kunne bruge et våben?????, havde jeg mine begrænsninger.

Da jeg endelig havde samlet 4 infections sammen og nu havde en super hånd til at møde et monster, vendte jeg så lige anti-viruset. Som desværre kun havde en effekt for personer med 5+ infections. Spildt tur :x

Efter et stykke tid, var Tobias lidt uheldig med sine kort og så var han blevet zombie. Det tog ham så ikke mange runder før, at han havde slået mig ihjel tilbas mange gange og så var Robert den eneste levende tilbage og vi gav ham sejren.

Vi blev enige om, at det var et træls scenarie da der ikke var tid til at bygge en hånd op og det næsten var umuligt, at kæmpe mod en aktiv zombie plus også skulle bekæmpe monstre.

Så vi tog et ganske almindeligt spil bagefter.

Her fik jeg en bedre helt og lagde også rigtig godt for start. Men kunne ikke holde føringen hele vejen igennem, så fik en 2. plads.

Det der gør dette spil sjovt men også frustrerende er, at man ikke ved hvad man møder når man vælger at gå op mod et monster. Er altid nødsaget til, at forvente det værste hvilket så også giver nogle øv situationer. F.eks. da jeg fik en hånd som gav mig et attack på 170 for så at vende en event. Næste runde, have en hånd på 85 attack og vende supermonsteret som krævede 90 damage og gav 70 damage, hvorved min helt døde og faldt et level.

Men sjovt spil og endnu sjovere, når man enten har spillet spillet eller set filmene.
User avatar
Helle
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5493
Joined: Wed Apr 26, 2006 2:28 pm
Location: 2900 Hellerup
Has thanked: 6 times
Been thanked: 4 times
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Helle »

Jeg spillede Dungeon Run med drengene onsdag eftermiddag, og så havde jeg tøzespilgruppen på besøg om aftenen - det blev til Alien Frontier og 2*Hanabi.
Det var ikke det store vi nåede, men der var forsinkelser på, og så blev der tænkt rigtigt rigtigt meget .... og grinet en hel del. En af pigerne foreslog, at vi skulle spille noget mere krigsagtigt, men så er vi simpelthen nødt til at aflægge den der hjælpementalitet, hvor man hjælper hinanden med at afkode de bedste træk ... :roll:

(Nåh, vil du gerne have to malm, og have en sol til overs, jamen, hvis du nu i stedet for at bruge 6'eren der, tager 4'eren, så kan du jo bruge 6'eren der, og så har du en malm og hvis du så stjæler der, så har du det hele ... nåh, var det mig du stjal malm fra - hmmm for at lægge en sten ind, så jeg ikke længere har majoritet ... altså godt træk. Hvordan skal jeg så sørge for at få 3 malm, så jeg kan blokere dig i næste runde ... hvad siger du? Nogen forslag?)
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Robert »

Sir William wrote:Her fik jeg en bedre helt og lagde også rigtig godt for start. Men kunne ikke holde føringen hele vejen igennem, så fik en 2. plads.
Og jeg vandt. Min helt var god til at udnytte Action kort, så jeg trimmede mit deck ned til en masse Action kort, to våben og ca. 4 ammo. Det tog lang tid at komme i gang med at slå monstre ihjel, men så kørte det bare. Jeg var til sidst i stand til at vende næsten hele mit deck i hver tur. Fedt at opleve at min indsats for at bygge mit deck op gav pote i længden.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Sir William »

Robert wrote:
Sir William wrote:Her fik jeg en bedre helt og lagde også rigtig godt for start. Men kunne ikke holde føringen hele vejen igennem, så fik en 2. plads.
Og jeg vandt. Min helt var god til at udnytte Action kort, så jeg trimmede mit deck ned til en masse Action kort, to våben og ca. 4 ammo. Det tog lang tid at komme i gang med at slå monstre ihjel, men så kørte det bare. Jeg var til sidst i stand til at vende næsten hele mit deck i hver tur. Fedt at opleve at min indsats for at bygge mit deck op gav pote i længden.
Plus det gav os lidt at grine ad, mens du gjorde det. Aldrig set så mange aktionkort spillet på en gang og når du købte, var det også aktionkort. Vi andre havde få aktionkort og mange våben, mens du havde en meget "blå" hånd.

Har selv altid prøvet strategien i kortspil med at bygge mit deck op så det ikke er så omfattende, desværre ender det altid galt da det indebærer en vis risiko indtil det er bygget op.

Så det var rigtig godt spillet. "Thumbs up!!"
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by ozimek »

Jeg fik spillet mit 3. rigtige spil War of the Ring igår. Det er virkeligt et spil, som jeg skulle have taget hul på for længst! [8/10] Spillet tog godtnok ret lang tid; næsten fire timer. Jeg håber det kommer til at gå hurtigere, når vi får mere rutine.
Marcussen
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 270
Joined: Thu Aug 10, 2006 9:04 am

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Marcussen »

ozimek wrote:Jeg fik spillet mit 3. rigtige spil War of the Ring igår. Det er virkeligt et spil, som jeg skulle have taget hul på for længst! [8/10] Spillet tog godtnok ret lang tid; næsten fire timer. Jeg håber det kommer til at gå hurtigere, når vi får mere rutine.
Det er et suverænt spil... Det bliver næppe mere episk end WOTR. I skal nok få spilletiden ned. To timers spilletid er ikke urealistisk omend det afhænger lidt af ens strategi. Hvis begge sider går efter at vinde militært kan det godt trække ud (dog synes jeg aldrig det bliver kedeligt). Men ved at begge kæmper militært kan der godt opstå end det frem og tilbage. Men ja, fantastisk spil.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by digter »

Fik endelig samlet nogle venner og bekendte til en omgang Game of Thrones med 6 mand. har tidligere kun prøvet med 4. Vi holdt ikke rigtig styr på tiden, men jeg vil skyde på at det tog omkring 6 timer. Der var dog øl involveret og én spiller havde ikke prøvet det før, så det kan måske forklare noget af den lange spilletid. ;)

Jeg var Martell og fik hurtigt lavet en ikke-angrebspagt med Baratheon, hvorefter jeg kunne begynde at tæske løs på Tyrell. Det gik godt og det har nok været mit bedste spil indtil videre. Alliancer og housecards fik jeg det bedste ud af og jeg kæmpede til sidst kun med Baratheon om at vinde. Desværre kom jeg ”kun” på en delt 2. plads pga. en dårlig placeret marchorder i sidste runde. Og blev jeg også taget med bukserne nede af hele tre Clash of Kings kort i træk. :x

Min erfaring med den slags krigsspil (eller alle andre former for krigsspil) er minimal, men Game of Thrones gør det i hvert fald for mig. Alle dele af spillet fungerer og blandingen af tilfældige begivenheder med strategisk og taktisk planlægning fungerer rigtig godt. Ja, det er ret ubalanceret når man ser på startplaceringerne og jeg kan godt forstår at det kan ødelægge spillet for nogen. Jeg synes dog at spillets positive ting overskygger de negative med en ret stor margin. Temaet skader i øvrigt heller ikke skulle jeg hilse og sige :D.

Jeg vil altid gerne spille GoT (Hvis jeg da har tiden) og glæder mig allerede til næste gang det kommer på bordet. <- Det må være et godt tegn :). Anbefalinger til lign. spil modtages gerne.
Spillet får dog ikke helt topkaraktér - spillet mangler lidt gulerod til den mere agressive spillestil. Det kan selvfølgelig bare være os den er gal med, men der lurepasses meget i den sidste halvdel af spillet, indtil sidste runde hvor alle prøver at erobre så mange borge som muligt 9/10

Aftenen (eller natten skulle man måske sige) blev afsluttet med 6 spil The Resistance. Ingen havde prøvet det før. Visse personer var ret påvirket på det tidspunkt, men det er heldigvis et ret simpelt spil, så det gik fint. Nogen brugte endda deres tilsyneladende ringe dømmekraft til deres fordel. Der blev råbt og anklaget og folk hyggede sig. Perfekt spil til anledningen og en positiv overraskelse. 8/10
Image
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Hvad har du spillet i dag? Oktober 2012

Post by Larsine »

Onsdag kome Jens og Eik, og vi spillede igen Lords of Waterdeep. Eik vandt det første spil stort, men han brugte også mindst lige så lang tid til hver tur, som Jens og jeg gjorde tilsammen.

Derfeter spillede Jens og Jeg to spil LoW alene, da Eik skulle på arbejde. Jens vandt det første snævert, medens jeg vandt det andet lige så snævert.

Fredag spillede jeg to spil Swish. Først et mod Lea, som jeg tabte stort, og derefetr et mod Lea og Lilli, hvor vi mindst skulle bruge 3 kort til en swish. Det tabte jeg endnu større, med Lilli som nur to, og Lea som stor vinder.

I dag, efter vi havde pakket kufferterne til Australien (inkl. Ogallala, Swish, Würfel Bohnanza og Heck Meck), spillede jeg Swish med Lea og Larna. Lea og jeg skulle have tre kort i en swish, medens Larna måtte nøjes med 2 kort. Igen tabte jeg stort, og Lea vandt stort.
Post Reply