Kickstarter-tråd?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

Med den seneste tråd om Salmon Run tænkte jeg på, om der var interesse for en samlet Kickstarter-tråd? Vi er vist en del, der pænt sagt har blandede erfaringer med et vist Rom-spil, men der er jo også mere heldige oplevelser iblandt.
Der er ufatteligt mange potentielle brætspil på Kickstarter, og personligt har jeg ikke tid og lyst til at holde mig ajour med dem alle.
I første indlæg kunne jeg ajourføre en liste over de spil, som brugerne melder ind, eller som jeg selv støder på.

Jeg kunne forestille mig, at der ville være flg. info
- dato for financiering af projektet
- genre
- antal spillere
- spilletid
- link

Giver det mening?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by digter »

God ide!

Og apropos Salmon Run, så mangler vi stadig 2 personer til et fælleskøb ( hvis altså maxel) stadig er med?), så kom frisk!

http://www.kickstarter.com/projects/167 ... ref=search
Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Brichs »

Tænker du en råd hvor vi kan snakke om hvilke spil vi glæder os til? Eller en tråd til samkøb?

Jeg er mest til #2 :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by digter »

Jeg tænker en blanding? Det er ikke alle der holder sig ajour med hvad der sker på kickstarter, så det er da rart med et overblik. Fælleskøb ligger i forlængelse der af synes jeg
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

Skobbolop wrote:Jeg tænker en blanding? Det er ikke alle der holder sig ajour med hvad der sker på kickstarter, så det er da rart med et overblik. Fælleskøb ligger i forlængelse der af synes jeg
Just what I skulle til to say :) Jeg havde egentlig mest tænkt den som en lille oversigt over de projekter, som folk herinde interesserede sig mest for. Både som en service til at finde de projekter, der ser ud til at have mest potentiale, men også lidt af egoistiske årsager: flere supportere = større chance for at nå eventuelle mål og stretch goals.
Det er ikke altid, at der er den store gevinst i fælleskøb. Men man kan jo altid krydslinke til en tråd om fælleskøb.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

I en anden tråd har mads321 skrevet om kicktraq, der kan bruges til at holde styr på Kickstarter-brætspil.
Jeg ved ikke, om det dækker folks behov, men ellers vil jeg stadig gerne starte en oversigtstråd. Det kunne nok også være interessant at have forsendelsesomkostningerne med, da det tit er en forhindring for at kaste sig over disse projekter.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by digter »

Jeg synes din idé var rigtig god. Jeg har været inde og se på kicktraq og jeg synes det virker ret uoverskueligt. Jeg synes det kunne være fedt hvis folk gad fortælle, når de så noget spændende (jeg har hverken tiden eller de rette kanaler til at se sætte mig ind i alle de spil der kommer på kickstarter).

Altså en tråd, hvor folk fortæller om spændende spil som de har valgt eller overvejer at støtte. Det vel nok også generere noget mere aktivitet herinde
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Frouvne »

Da den store Boardgame Kickstarter Projects-tråd er ved at blive udfaset på BGG (en 2013-version er godt nok oprettet) er det måske mere aktuelt end nogensinde at overveje om den i det første indlæg omtalte Kickstarter-tråd her på forum skulle blive til en realitet?!
frouvne, administrator

Image
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Brichs »

Måske et kickstarter-underforum, Allan?
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Frouvne »

Brichs wrote:Måske et kickstarter-underforum, Allan?
Vil der være aktivitet nok til at det berettiger et underforum?

Jeg er klar til at prøve det, men er der et reelt behov for det? Hvis man ville være interesseret i det, må man meget gerne smide en kommentar her, så vi kan se om det ville have interesse.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

Umiddelbart kan vi starte med en oversigtstråd. Hvis det ikke dækker behovet, kan vi jo overveje et underforum.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14613
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Frouvne »

Gunness wrote:Umiddelbart kan vi starte med en oversigtstråd. Hvis det ikke dækker behovet, kan vi jo overveje et underforum.
Er du stadig frisk på at administrere en sådan tråd, Gunness?
frouvne, administrator

Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

Jep, jeg når det ikke i dag, men sætter en op i morgen.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Brichs »

Gunness wrote:Umiddelbart kan vi starte med en oversigtstråd. Hvis det ikke dækker behovet, kan vi jo overveje et underforum.
Jeg kan med det samme sige, at jeg har vildt svært ved at overskue sådan en tråd - hvor man diskuterer 8-10 forskellige spil på en gang; det var derfor jeg foreslog et underforum. Men vi er jo heldigvis ikke ens :)
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5124
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 499 times
Been thanked: 548 times

Re: Kickstarter-tråd?

Post by Gunness »

Min tanke er i alt fald, at første indlæg i tråden skal give en oversigt over projekterne, og så kan man debattere det længere nede i tråden. I princippet kan vi godt give hvert spil sin egen tråd, men jeg tror ikke, a tvi er nok herinde til, at der kan blive debat i så mange tråde.

Mht. oversigtsindlægget. så vil jeg umiddelbart - som nævnt i første indlæg - have flg info med:
- dato for financiering af projektet
- genre
- antal spillere
- spilletid
- link

Phpbb er ikke ligefrem veludstyret mht formatering, så det er svært at stille det alt for pænt op, men jeg skal prøve :)
Umiddelbart forventer jeg at sortere efter dato. Det kunne også være efter genre (men spil kan jo tilhøre flere genrer) eller navn (men det er i mine øjne ikke så anvendeligt).
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply