War of the Ring 2nd. ed.

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

War of the Ring 2nd. ed.

Post by Stony »

Det irriterer mig at jeg stadig ikke har fået spillet WotR. Jeg valgte til sidst at afhænde mit 1st. ed. eksemplar, da jeg måtte sande at jeg bare ikke ville få taget mig tid til at male enhederne. Når jeg så kigger på billeder fra 2nd. ed. så formoder jeg at farverne er det man eller selv har gjort i 1st. ed. og man derfor slipper for det...?

http://boardgamegeek.com/image/1338092/ ... size=large
http://boardgamegeek.com/image/1338091/ ... size=large
Sidst spillet:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Aratar »

Jeg ved ikke præcis, hvordan det forholder sig med farverne på figurerne i 2nd Ed, men der er ingen tvivl om, at du skal have fat i et eksemplar fra 2nd Ed. frem for førsteudgaven. Der er lavet en del forbedringer af spillet, bl.a. vedrørende brættet samt balancen mellem de to sider, og reglerne er også blevet opdateret.

Vh. HC
Image
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Jens_Hoppe »

Steen, spørger du om figurerne er malet i 2nd edition?

Det er de ikke. Som i 1st edition er de gode nationers tropper lyseblå, de ondes er røde, de godes ledere er lysegrå, og de gode/onde enkeltpersoner er mørkegrå. Der er ændret lidt på udseendet af f.eks. nazgûl'erne, som i 2nd ed. ikke længere er høje og tynde og med tendens til at vælte. :)

Der er også en masse andre komponent- og regelændringer i 2nd edition, selvfølgelig. En af de mest synlige er brættet, som i den nye udgave er tegnet i grønne nuancer, fremfor de ørkengule farver der var brugt i 1st.
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by ozimek »

Der findes også en collector's edition, hvor figurerne er malet. Den er pænt stor og dyr!
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9163
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Stony »

ozimek wrote:Der findes også en collector's edition, hvor figurerne er malet. Den er pænt stor og dyr!
Det ved jeg. Prisen generer mig ikke, for man får virkelig noget for pengene. Men at købe et dyrt spil, som fylder AD RØVEN TIL, som måske kommer til at stå urimelig ubrugt på hylden.... DET er ikke acceptabelt. Så af den årsag, kan jeg ikke forestille mig at jeg kaster mig over den. Og når 2nd edition end ikke gjort mere ud af grundfarverne, så vælger jeg nok helt at springe over, for jeg får bare ikke taget mig sammen til at male skidtet selv.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Aratar »

Uanset farverne i den alm. udgave er det nu stadig et fantastisk spil! Hvis ikke du har spillet det, synes jeg, du skal prøve det, før du melder pas.
Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by TheFatH0BBIT »

Helt klart mit farvorit spil. Hvis du kommer forbi Fredericia så tager jeg gerne et spil med dig.
Dahl
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 191
Joined: Tue Dec 19, 2006 9:49 pm
Location: Hillerød

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Dahl »

Enig. Jeg bliver aldrig træt af at bruge 3-6 timer på et spil WoTR.
Fantastisk spil, som bør opleves.
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by TheFatH0BBIT »

kan se at der er kommet en udvidelse til 2nd edition. Er der nogen som ved om den indeholder enter, catapulter og siege towers ligesom udvidelsen til 1st edition?

Syntes helt klart at battles of the thierd age udvidelsen gør spillet langt sjovere (1st edition altså) :)

Jeg har begge to (mangler bare udvidelsen til 2nd), og bruger reglerne samt udvidelse fra first sammen med det langt mere overskuelige bræt (grafisk bedre) fra 2nd.
User avatar
Jens_Hoppe
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3743
Joined: Mon May 01, 2006 9:11 am
Location: Frederiksberg
Has thanked: 19 times
Been thanked: 83 times

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Jens_Hoppe »

TheFatH0BBIT wrote:kan se at der er kommet en udvidelse til 2nd edition. Er der nogen som ved om den indeholder enter, catapulter og siege towers ligesom udvidelsen til 1st edition?
Ud fra den officielle beskrivelse af udvidelsen lyder det ikke sådan:
With Lords of Middle-earth, the first expansion for the War of the Ring (second edition) board game, players may explore these possibilities together with many other ones to create fresh gaming opportunities and new strategies.

Important personalities, previously featured in the game only through Event Cards, are represented by specific figures and rules. New Characters include Elrond, Galadriel, Sméagol, Gothmog and the powerful Balrog of Moria, as well as alternate versions of Gandalf, the Witch-king and the Mouth of Sauron.

New special Action Dice are included: Elven Ring Keepers dice for the Free Peoples player and Lesser Minion dice for the Shadow player. New versions of all the Companions of the Fellowship of the Ring are also included, to play the optional "Council of Rivendell" rules.

As an added bonus, figures for Aragorn and Gandalf the White are provided, accessories to the game that fans have been eagerly awaiting!
What are you, like 80?
Senest købt: Prey Another Day, MLEM: Space Agency
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by ozimek »

Stony wrote:
ozimek wrote:Der findes også en collector's edition, hvor figurerne er malet. Den er pænt stor og dyr!
Det ved jeg. Prisen generer mig ikke, for man får virkelig noget for pengene. Men at købe et dyrt spil, som fylder AD RØVEN TIL, som måske kommer til at stå urimelig ubrugt på hylden.... DET er ikke acceptabelt. Så af den årsag, kan jeg ikke forestille mig at jeg kaster mig over den. Og når 2nd edition end ikke gjort mere ud af grundfarverne, så vælger jeg nok helt at springe over, for jeg får bare ikke taget mig sammen til at male skidtet selv.
Det er bestemt ikke nødvendigt at male figurerne, for at spille spillet. Jeg har ikke malet mine, og får det nok heller aldrig gjort.

Hvis du synes det er for svært at se forskel på nationerne, kan du bare male baserne. Her er et eksempel fra Geek'en:
Image

Det er ca. det jeg har gjort med mine; dvs. jeg har kun malet den lodrette del af kanten på basen, så der er en ring rundt om figuren. Brug for guds skyld ikke blank maling som på ovenstående eksempel. Det har taget mig et par aftener at male alle figurerne i spillet på dén måde.
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: War of the Ring 2nd. ed.

Post by Mik »

Jeg gør noget tilsvarende med nogle amine spil med mange figurer: jeg sprayer dem i forskellige farver, og klatmaler eventuelt større deltaljer, som gør det lettere at skelne enkelte typer fra hinanden
Image
Post Reply