Wargame fillers?

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Wargame fillers?

Post by ozimek »

Inspireret af tråden om anbefalinger af fillers, stiller jeg hermed et lidt relaterert men noget mere indsnævret spørgsmål:

Findes der nogle gode wargame fillers? Jeg tænker spil på op til en time, men gerne omkring de 30 minutter.

Manoeuvre er måske oplagt, men det plejer at tage mere end en time.

Vi har også spillet Race for the Galaxy, som egentligt faldt i god jord, meeen det jo ikke rigtigt et krigsspil.

Jeg er helt med på, at der er grænser for, hvor meget episk krigsspil det er muligt at presse ned på en halv time, men der er sikker nogle spil, jeg har overset?
User avatar
larkin
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 421
Joined: Sat May 10, 2008 8:46 pm
Favoritspil: Pt.: Combat Commander: Europe, Through the Ages, Age of Industry, Nexus Ops, Race for The Galaxy
Location: Frederiksberg C
Contact:

Re: Wargame fillers?

Post by larkin »

Det er efterhånden længe siden jeg har spillet det. Men jeg husker 2 de Mayo, som et rigtigt solidt lille krigs-/katten-efter-musen-/area-control-/simultanious-action-agtigt spil. Vi er i starten af 1800tallet og franske tropper stormer madrid. Man spiller et fast omgang ture og skal i starten af hver tur positionere sig taktisk i forhold til sin modspiller.

Det er kort og sjovt, og så synes jeg faktisk, at det formår at skabe en god tematisk oplevelse.
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Wargame fillers?

Post by ozimek »

Tak for tippet.

Har haft det, spillet det et par gange, og byttet det videre :)

Det med at skrive ordrer ned, var vist lidt for fiddly for konen, og af en eller anden grund, kom det aldrig på bordet med gutterne.


Det må for resten meget gerne være multiplayer, men ikke nødvendigvis.
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Wargame fillers?

Post by Oseali »

Der er Battle for Hill 218 som er et raskt lille kortspil som faktisk også har lidt dybde, og det kan spilles på ca 10-15 min, og det er ikke ret dyrt og fylder ikke mere end et spil kort.

Der er en Java implementation hvor man kan spille solo også.
Image
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Wargame fillers?

Post by ozimek »

Oseali wrote:Der er Battle for Hill 218 som er et raskt lille kortspil som faktisk også har lidt dybde, og det kan spilles på ca 10-15 min, og det er ikke ret dyrt og fylder ikke mere end et spil kort.

Der er en Java implementation hvor man kan spille solo også.
Nåe ja, jeg havde faktisk kig på det for noget tid siden, men kom så fra det igen. Tak for reminderen.

Er du helt bogged down af bleer, eller skal der snart skubbes pap? :D Håber det går godt med den bette.
User avatar
jondifool
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 434
Joined: Tue Apr 08, 2008 1:49 pm
Location: Nørrebro
Been thanked: 1 time

Re: Wargame fillers?

Post by jondifool »

Battleground fantasy warfare! 60 minutter hvis man har plads, kender reglerne og har lavet armies.
Summoner Wars passer vel endnu bedre !
Image
TheFatH0BBIT
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 96
Joined: Thu Dec 16, 2010 10:58 am
Location: Taulov

Re: Wargame fillers?

Post by TheFatH0BBIT »

Et slag dust tactics eller x-wing tager heller ikke så lang tid
Oseali
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 510
Joined: Sun Feb 08, 2009 10:23 pm
Location: Hobro

Re: Wargame fillers?

Post by Oseali »

ozimek wrote:
Oseali wrote:Der er Battle for Hill 218 som er et raskt lille kortspil som faktisk også har lidt dybde, og det kan spilles på ca 10-15 min, og det er ikke ret dyrt og fylder ikke mere end et spil kort.

Der er en Java implementation hvor man kan spille solo også.
Nåe ja, jeg havde faktisk kig på det for noget tid siden, men kom så fra det igen. Tak for reminderen.

Er du helt bogged down af bleer, eller skal der snart skubbes pap? :D Håber det går godt med den bette.
Det går langt bedre med den lille, så har arbejdet til gengæld taget over med alt for mange timer, de sidste 2012 investeringsbudget penge skal blæses af, så har brugt et par millioner i den her uge (desværre ikke på pap)

Jeg håber på at jeg om 1-2 uger er kommet ovenpå igen, og tager turen til aalborg for at tæve jer i noget et eller andet :-)
Image
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Wargame fillers?

Post by Bugge »

Jeg har 300+ krigsspil og har spillet dem siden 70'erne, men :shock:

Jeg kun 'killers' og ingen 'fillers' 8)

S
User avatar
ozimek
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 298
Joined: Wed Jul 25, 2007 11:28 pm
Favoritspil: Napoleon in Europe, Axis & Aliies, Struggle of Empires,
Location: Aalborg
Contact:

Re: Wargame fillers?

Post by ozimek »

Hmmm, det er vist mest tactical og kortspil. Kan man virkeligt ikke indtage hele verden på en halv time? :)

Findes der ingen hurtige spil på et strategisk niveau? Måske er det lidt en selvmodsigelse... Jeg har kigget en del på Civil War Express som en på BBG er ved at udvikle. Mon ikke der findes nogle udgivne spil i samme genre?

Har luret lidt på xwing, men frygter lidt at det kunne tage overhånd.
Post Reply