Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Frouvne »

Nu er vi kommet en smule på afstand af Spiel '12 og kan måske så småt begynde at se lidt fremad igen. Er der nogen kort- og brætspil, I særligt går og venter på?


Endelig langt om længe ser det ud til, at der sker noget med Bowen Simmons The Guns of Gettysburg. Efter at han i længere tid har bøvlet med dårligt helbred, har han nu overdraget udgivelsen til en anden udgiver. Det gav dog en del uro, da det første de gjorde var at ændre han cover fra dette:

Image

... til:

Image

Men eftersom det nu forlyder, at der ikke vil bliver rette yderligere i Bowens design og man har fundet et kompromis til et cover, der ser ud som nedenfor, tror jeg så småt, man kan begynde at glæde sig igen.

Image

Personligt ser jeg også frem til det lille deduktionsspil: Lady Alice.

Og så kommer jeg naturligvis ikke udenom udvidelsen War of the Ring: Lords of Middle-Earth, da den nu kommer i en Limited Edition med malede figurer.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Aratar
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 348
Joined: Sun Apr 15, 2007 12:51 pm
Location: Århus C

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Aratar »

Jeg holder øje med Stefan Felds Bora Bora. Det ser ud til at blive et kvalitetsspil på linje med Burgen Von Burgund og Trajan.

Ellers håber jeg på, at Agricola: Cave Farmers bliver mere end bare en retematisering af Agricola. Det kommer dog næppe ud før Essen '13.

Endelig tænker jeg, at Nations fra Lautapelit ser interessant ud. Her er der nok også tale om et spil, vi først ser til Essen '13.

Jeg så lige, at udvidelsen War of the Ring: Lords of Middle Earth i limited edition løber op i 75 dollars inkl. forsendelse. Dertil kommer formodentlig gebyr til PostDK samt moms og afgifter. Det gør den desværre uinteressant for mig, selvom jeg har Collector's Edition.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Frouvne »

Aratar wrote:[...] Jeg så lige, at udvidelsen War of the Ring: Lords of Middle Earth i limited edition løber op i 75 dollars inkl. forsendelse. Dertil kommer formodentlig gebyr til PostDK samt moms og afgifter. Det gør den desværre uinteressant for mig, selvom jeg har Collector's Edition.
Ja, det er en pebret pris. Helt urealistisk var den nok ikke, da der var udsolgt i løbet af to døgn. Om den så var rimelig og stod i forhold til hvad man får for pengene, skal jeg ikke kunne afgøre.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 946
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 233 times
Been thanked: 104 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Taibi »

Jeg ved ikke helt om det tæller, men det spil jeg ser mest frem til er High Frontier Colonization - den anden udvidelse til spillet og vil indeholde den første udvidelse samt 3-4 nye moduler der kan spilles enkeltvis eller samlet. Ud fra diskussionen og de nuværende regler ser det rigtig fedt ud - forventet udgivelse omkring juni...

Image

Alternativt er det at få fingrene i Signum Mortis som jeg har bestilt og skulle komme indenfor et par måneder. Om det så nogensinde kommer på bordet er en anden sag...

Image
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:
Aratar wrote:[...] Jeg så lige, at udvidelsen War of the Ring: Lords of Middle Earth i limited edition løber op i 75 dollars inkl. forsendelse. Dertil kommer formodentlig gebyr til PostDK samt moms og afgifter. Det gør den desværre uinteressant for mig, selvom jeg har Collector's Edition.
Ja, det er en pebret pris. Helt urealistisk var den nok ikke, da der var udsolgt i løbet af to døgn. Om den så var rimelig og stod i forhold til hvad man får for pengene, skal jeg ikke kunne afgøre.
Hvis man er ked af, man gik glip af dette tilbud, så bliver der faktisk optrykt yderligere 500 udvidelser (hvoraf 300 dog er på tysk). Så der er stadig en mulighed - men man skal nok sidde klar ved computeren, når der bliver åbnet for bestillinger, hvis man gerne vil have fat i et engelsk eksemplar.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Stony »

Aratar wrote:Jeg holder øje med Stefan Felds Bora Bora. Det ser ud til at blive et kvalitetsspil på linje med Burgen Von Burgund og Trajan.
Det Stefan Feld spil jeg selv bedst kan lide, må være In the Year of the Dragon, men jeg må tilstå at efter hans sidste par titler, er han sat på try-before-buy listen. Jeg kan i princippet godt lide, at han forsøger at være kreativ med spilmekanismerne, men når han nu også praktiserer det at indarbejde et tema for de enkelte spil, så skal det jo helst gøres på en måde hvor det hænger sammen og de to dele støtter hinanden. Og det synes jeg det til tider kniber med. Så selv om spillene er interessante at prøve, så er Feld's spil sjældent spil jeg har lyst til at beholde.

Hvis jeg skal tilbage til den oprindelige tråd, så er der pt. kun en enkelt titel der - indtil videre - har pirret min nysgerrighed:
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... f-remnants

Der er i hvert fald "two thumbs up" for spillets tema. Og resten lyder også tiltalende. Om det så holder vand, må tiden vise. Spillets regler er online hos producenten, og jeg har hentet dem. Jeg må se at få dem læst, så jeg kan afgøre om det skal bestilles.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Stony »

Hov, jeg havde da helt glemt Eight Minute Empire, som jeg stærkt overvejede at støtte på Kickstarter. Da det kom sikkert i hus, valgte jeg selv at springe over, og så se om der skulle være nogen udbydere herhjemme der hiver det hjem.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Mik »

Jeg sprang det over, ud fra den betragtning at der næppe kan være meget at komme efter hvis det kun tager otte minutter at spille...
Image
User avatar
Stony
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 9175
Joined: Thu Jun 22, 2006 11:40 am
Favoritspil: Gaia Project, Brass (begge versioner), Hansa Teutonica, Steam, Concordia, Crokinole
Location: Taastrup
Has thanked: 48 times
Been thanked: 116 times

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Stony »

8 minutter = filler. Der er sjældet "meget" at komme efter i en filler. Men det virker som en meget anderledes filler.
Sidst spillet:
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14611
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 457 times
Been thanked: 650 times
Contact:

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Frouvne »

Frouvne wrote:[...] Endelig langt om længe ser det ud til, at der sker noget med Bowen Simmons The Guns of Gettysburg. [...]
I morgen skulle der efter sigende blive åbnet op for pre-orders og med en forventet udgivelsesdag omkring sommer kan nedtællingen begynde! :D

Aratar wrote:Jeg holder øje med Stefan Felds Bora Bora. Det ser ud til at blive et kvalitetsspil på linje med Burgen Von Burgund og Trajan. [...]
På kort sigt er det nok også det spil, jeg glæder mig mest til! Det har jeg meget høje forventninger til! :)
frouvne, administrator

Image
Jesper Amstrup
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 189
Joined: Tue Dec 12, 2006 12:23 am
Location: Frederikshavn

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Jesper Amstrup »

Frouvne wrote:Personligt ser jeg også frem til det lille deduktionsspil: Lady Alice
Muligheden for at du bliver skuffet foreligger. Jeg købte det i Essen, men har ikke prøvet det endnu, men jeg har dog læst reglerne. Der er (så vidt jeg husker) mere bluf end deduktion, men selvfølgelig også lidt af det sidste. Hvem ved... måske tager jeg helt fejl. Rygtet siger at det er sket før.
User avatar
Boardgamer.dk
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 288
Joined: Sat Oct 13, 2007 10:30 pm

Re: Spil vi holder øje med - vinter 2012-2013

Post by Boardgamer.dk »

Taibi wrote:.......Alternativt er det at få fingrene i Signum Mortis som jeg har bestilt og skulle komme indenfor et par måneder. Om det så nogensinde kommer på bordet er en anden sag...

Image
Det kommer. Jeg har lige lagt en ordre på et par stykker. Skal jeg reservere en af de kun 100 stykker som distributøren har?

Edit: Det bliver en halvdyr affære, fordi det er håndlavet i meget få eksemplarer. 690,-

EditEdit: oooops, jeg troede du var på udkig efter det, men jeg kan se du allerede har bestilt det :)
Ah well, der er forhåbentligvis andre der som du og jeg synes det ser godt ud :)
http://www.Boardgamer.dk
Mission: Bedste service, bedste udvalg og flere brætspillere i Danmark
Spørg efter det du ikke ser :)
Følg med på Facebook og Google+
Post Reply