Card sleeves

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Skovgaard
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 81
Joined: Tue Mar 24, 2009 1:44 pm

Card sleeves

Post by Skovgaard »

Hep

Jeg har alle mine kort i sleeves til alle mine spil og er godt tilfreds med dette. Jeg vlagte i sidste at opgradere lidt så jeg bestilte 1750 preminium card sleeves fra mayday så nogle af GMT games kunne komme i tykke lommer istedet for penny lommerne. Jeg må dog sige at jeg være mere end skuffet da de kom - godt nok var de dejlig tykke men ca 1-2 mm for korte til de bestilte spil - dog ikke alle pakkerne ca 10 pakker var iroden længde mæssigt resten kan ikke bruges :-(

Hvad er jeres erfaringer med card sleeves fra mayday og ikke mindst hvor finder jeg nogle gode ensartet?

mvh
Christian
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Card sleeves

Post by Brichs »

Det generelle indtryk jeg får af Mayday, når jeg hører fra andre, er at man skal lade være med at handle med dem. Deres produkter varierer meget i kvalitet, men de har også en tendens til at give meget dårlig kunderservice...
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
Skovgaard
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 81
Joined: Tue Mar 24, 2009 1:44 pm

Re: Card sleeves

Post by Skovgaard »

Nogen der ved hvor man kan købe FFGs sleeves uden at betale en formue til posten?

Christian
User avatar
Brichs
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1126
Joined: Mon Jun 16, 2008 1:47 pm

Re: Card sleeves

Post by Brichs »

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men... Faraos Cigarer har på lørdag fødselsdag, og 20% rabat på samtlige varer i butikken. Også deres sleeves. Men altså kun i deres fysiske butikker.
Image
http://peter.brichs.net - brætspilsblog
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card sleeves

Post by netsapiens »

Jeg prøver også at have FFGs sleeves på lager.
Hvis du kan hente selv i 3660, så er det uden post.. og hvis du skal bruge for mere end 600,- på din ordre, så betaler jeg fragten (det behøver så ikke alt sammen være sleeves).
Så det er også en mulighed.

Jeg TROR dog at have hørt at Faraos også havde en del på lager, men er ikke sikker, så hvis du kan, så prøv der først.

Edit: Ang. ensartethed, så tror jeg ikke du finder bedre end FFGs... jeg har set en større samling i en æske, og de står SNORlige :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Card sleeves

Post by JoelP »

Har ikke selv haft problemer med Mayday, men har også kun brugt dem i begrænset omfang (Lost cities og War of the Ring). FFG sleevesene er gode, men svære at finde i DK i alle størrelser. Bestilte rød størrelse sleeves fra boardgameguru (til mice and mystics). Problemet i DK er generelt at finde sleeves i størrelse 63x89 som rigtig mange spil bruger. De er til at få fat på i penny sleeves, men jeg foretrækker klart at bruge lidt flere penge og få fat i premium sleeves, som er rarere, når man har kortene i hånden og som er nemmere at blande. De har af og til den størrelse i fantask, dog ikke FFG men Arcane Tinmen, men de er også udemærkede. I hvert fald ikke for korte, måske mere til den lange side. Men ellers må du til udlandet (med mindre boardgamer tager den størrelse hjem selvfølgelig. Eller hvis andre har tips til hvor de kan findes)
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card sleeves

Post by netsapiens »

Bare lige for hurtigt at svare Joel.
Jeg prøver at have alle pakkerne på lager. Jeg var desværre lidt for meget af en fedtspiller, da jeg ikke vidste hvor eftertragtede de FFG lommer er.. lad os bare sige det var en fejl kun at bestille 150 pakker :)
De grå FFS05 er på restordre hos FFG i USA. De fleste andre kan jeg finde, og prøver at have på lager om snart.
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Card sleeves

Post by JoelP »

Hehe, ja problemet med FFG sleeves er også at de hurtigt bliver udsolgt. Og så må sleeve-narkomaner som mig søge nye veje :)
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Card sleeves

Post by Rune Petersen »

Boardgamer er da leveringsdygtig i de grå FFG sleeves. Der er i skrivende stund 38 pakker på lager.
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card sleeves

Post by netsapiens »

Hah... en eller anden har haft dem i en indkøbskurv men har ombestemt sig... der var kun 24 da jeg kiggede tidligere i dag :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Rune Petersen
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 624
Joined: Mon Jan 29, 2007 12:52 am

Re: Card sleeves

Post by Rune Petersen »

Hov, jeg må have set forkert. Men hvad, 24 er vel også en sjat...
User avatar
JoelP
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 682
Joined: Sun May 27, 2012 2:50 pm
Location: København

Re: Card sleeves

Post by JoelP »

Huh, da jeg kiggede på boardgamer.dk tidligere var der kun 59x92 og smallere sleeves
netsapiens
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1595
Joined: Thu Feb 22, 2007 10:45 pm
Location: 3660

Re: Card sleeves

Post by netsapiens »

Det skal dertil siges at jeg havde lavet en slåfejl. Jeg havde kopieret tekst fra et produkt til et andet, og misset at lave målene om, så det kan være du har set inden jeg fik rettet den fejl :)
Sjov > regler .... HVER gang
Formel for behov for brætspilsindkøb = N + 1, hvor N = antal uåbnede brætspil i samling
Skovgaard
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 81
Joined: Tue Mar 24, 2009 1:44 pm

Re: Card sleeves

Post by Skovgaard »

Så fik jeg en masse FFG sleves og det er jo fjong - helt ens i størrelse til forskel fra Maydays.

Boardgameextras refundere uden tøven pengene for de dårlige kort så det er fjong.
User avatar
Bugge
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1335
Joined: Mon Dec 01, 2008 1:41 pm
Location: Bagsværd
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times

Re: Card sleeves

Post by Bugge »

Skovgaard wrote:Så fik jeg en masse FFG sleves og det er jo fjong - helt ens i størrelse til forskel fra Maydays.

Boardgameextras refundere uden tøven pengene for de dårlige kort så det er fjong.
Sjovt Christian, Du er heldig :wink: Var i Faraos Cigarer i lørdags, hvor jeg købte 8 pakker af FFG's røde serie til Wallenstein m.m.,

http://www.faraos.dk/Games/Product/73763

og i de 5 første pakker var der 3 forskellige højder af lommerne :shock: . De var dog rimeligt stabile i bredden.

Har også købt en del Mayday lommer af Fopwinn, og de er ret stabile i højden, men ustabile i bredden, og det er i hver pakke. Ikke som i FFG tilfælde, hvor 'uregelmæssigheden' er gennemgående i hele pakken.

og videnskaben arbejder videre :idea:

Image

S
Post Reply