Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
Post Reply
OscarB
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 50
Joined: Mon Aug 23, 2010 4:38 pm
Location: Valby

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by OscarB »

:( Canterbury - 01.06.2013 - City-building - 2-4 spillere - 90 min - BGG


Jeg synes sgu det ser spændende ud. Der er mulighed for gratis shipping (fra Tyskland, lader det til, se bunden af KS siden, hvilket vel betyder at man slipper for told?), for knap 400 kroner. Det er da meget godt?
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Burning Suns kom desværre ikke i mål. Nåede kun lidt over £17.000 af de £20.000 som målet var.
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Larsine wrote:Burning Suns kom desværre ikke i mål. Nåede kun lidt over £17.000 af de £20.000 som målet var.
Hvad mon der så sker med projektet? Virkede jo lovende - siger ham som ikke støttede det -, men der er jo rigtig mange spil fremme i kickstarter i øjeblikket.

Men så tæt på målet, ærgerligt at fristen ikke lige blev forlænget med 30 dage. Trods alt tæt på.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Sir William wrote:Hvad mon der så sker med projektet?
"Now we're starting the process of evaluating the campaign in-depth and preparing a relaunch in the future."
Så det skal nok komme igen :)

Jeg har opdateret listen - Twin Tin Bots og High Heavens nåede i mål, og Mike Hutton's 1862 samt Canterbury er tilføjet.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

OscarB wrote::( Canterbury - 01.06.2013 - City-building - 2-4 spillere - 90 min - BGG
Ved første øjekast ligner det afsindigt meget Caylus, og temaet lyder jo også derhenad. Men derfor kan det selvfølgelig godt give en helt anden spiloplevelse.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

Skal lige have afklaret noget, måske er det lige til.

Når jeg kigger på mange af de kickstarterspil der er på markedet, så er der ufattelig mange detaljer indblandet i deres "opstartsspil". Ment sådan, at de billeder og film der ligger til grund for præsentationen allerede ligner et færdigproduceret spil.

Skal det så opfattes som, at producenten allerede har fået et vis antal spil produceret, at der er blevet produceret nogle enkelte prøvespil eller hvordan? F.eks. kiggede jeg på "Francis Drake" kickstarter spillet, det ser umådeligt flot ud og brikkerne er flotte at kigge på. Det ser meget proffesionelt lavet ud og virker næsten som et spil der allerede kunne være i handlen.

Men det er det jo ikke, det er jo først ved at samle penge ind til at blive produceret. Så hvordan kan det så være, at de kan præsentere et spil som ser færdigt ud? Og hvorfor er det, at det kan tage så lang tid fra at et projekt har fået sin funding til at det er endelig produceret?

Nogen der kan uddybe det for mig altså både hvad er det for nogle "ting" man ser billeder af på siden (ved godt at det nok sælger bedre end noget hjemmegjort) og hvad er det der sker fra, at et projekt er kommet igennem til det bliver sendt af sted?
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stunke »

http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... ars-victor


Ars Victor er paa kickstarter. Hvis man er glad for 40K universet, Commands & Colours systemet og nemme regler og hurtig spilletid saa virker det her spil virkeligt lovende.

Efter hvad jeg kan se er maaden man bygger haer paa genial fordi stoerrelsen af ens haer er omvendt proportional med hvor mange victory points ens modstander har brug for, for at vinde over en.

Taerrenet er modulaert og der er ret mange forskellige enheder at vaelge imellem med nogen ret interessante special abilities. Det kribler ret meget for at backe projektet. Der findes endda juniorregler til spillet saa man kan spille en lidt mindre udgave af spillet for at laere det bedre (nogen anmeldere siger endda at selv voksne synes junioudgaven er sjov). Faderanmeldelsen her: http://www.boardgamegeek.com/thread/977 ... lished-ver
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Goblen
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1381
Joined: Mon Nov 26, 2012 4:48 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Terra Mystica, Battlestar Galactica, Dead of Winter, Kingsburg, The Gallerist, The Resistance, Shakespeare
Location: Lundby
Has thanked: 17 times
Been thanked: 45 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Goblen »

:-) Archon: Glory and Machination 6 juni 2013.

Har set videoen, og synes det ser spændende ud. Prøvede Bora Bora med Mik på Djengis Con, og selvom jeg sutter til at placere mine workers rigtigt, så synes jeg faktisk at det er en sjov type spil. Men hvad synes I andre?

/Brian
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 236 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Jeg er selv hoppet på denne her:

:) Euphoria: Build a Better Dystopia - 13.06.13 - Sci-Fi worker placement med terninger, hemmelige mål og rekrutter - 2-6 spillere - 60 min (30-90) - BGG

Den 6. spiller er netop kommet med via et stretch-goal på Kickstarter.

Ydermere kigger jeg på dette nye udspil fra Ragnar Brothers:

:( Promised Land: 1250-587 BC - Lidt civilization feel med partnerskab hensat til oldtiden - 2-6 spillere - 150 min - BGG
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
User avatar
Mik
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3642
Joined: Tue Jun 24, 2008 12:09 pm
Favoritspil: I alfabetisk orden: Across the Board - Age of Steam - Agricola - Ave Caesar - Carcassonne - Crokinole - Dominion - Echelon - Funkenschlag - Hare & Tortoise - Memoir '44 - Motorsportspillet - Robo Rally - Tales of the Arabian Nights
Location: København Nørrebro
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Mik »

Sir William wrote:Skal lige have afklaret noget, måske er det lige til.

Når jeg kigger på mange af de kickstarterspil der er på markedet, så er der ufattelig mange detaljer indblandet i deres "opstartsspil". Ment sådan, at de billeder og film der ligger til grund for præsentationen allerede ligner et færdigproduceret spil.

Skal det så opfattes som, at producenten allerede har fået et vis antal spil produceret, at der er blevet produceret nogle enkelte prøvespil eller hvordan? F.eks. kiggede jeg på "Francis Drake" kickstarter spillet, det ser umådeligt flot ud og brikkerne er flotte at kigge på. Det ser meget proffesionelt lavet ud og virker næsten som et spil der allerede kunne være i handlen.

Men det er det jo ikke, det er jo først ved at samle penge ind til at blive produceret. Så hvordan kan det så være, at de kan præsentere et spil som ser færdigt ud? Og hvorfor er det, at det kan tage så lang tid fra at et projekt har fået sin funding til at det er endelig produceret?

Nogen der kan uddybe det for mig altså både hvad er det for nogle "ting" man ser billeder af på siden (ved godt at det nok sælger bedre end noget hjemmegjort) og hvad er det der sker fra, at et projekt er kommet igennem til det bliver sendt af sted?
De fleste "rigtige" spilfirmaer (ikke nybegyndere/hjemmeproducenter) vil lave "pre-production copies" for at skabe det mest livagtige testmiljø. Det betyder ikke, at der ikke bliver ændret på produktet undervejs. Hvis du kigger på papbrikkerne i fuld forstørrelse, vil du bemærke at de enten er i en ulmindelige dårlig kinesisk kvalitet eller også er i en standard førproduktionskvalitet. Et firma som Eagle Games har bankbogen i orden, da ejeren er mangemillionær på salg af sit software firma. Han trak sig tilbage fra erhvervslivet for 20 år siden og begyndte at sælge brugte spil som en hobby (FunAgain Games). Siden er hans lille hobby-forretning vokset sig noget større...

Spillet ville været udkommet under alle omstændigheder, men man skulle da være et skarn hvis man ikke lod alle de flinke fans forudbetale de mange udgifter man ved spilproduktion i kina.

Hvorfor det tager så lang tid at få et spil produceret? Der er mange led det skal igennem. Alene det at bestille en container og få spillene fragtet fra Kina til USA tager sin tid. Der er også en hel del check-procedurer som skal overholdes for at sikre at farve og kvalitet holder. Og man kan ikke checke den slags på en computer, fordi farverne kan se helt anderledes ud i virkeligheden, så trykprøver skal stadig sendes frem og tilbage over Stillehavet mange gange inden der kan siges god for en produktion - hvis man vil lave et kvalitetsprodukt.

Iøvrigt tager selv et spil produceret af f.eks. Ravensburger på deres egne fabrikker i Tyskland/Østeuropa stadig minimun et år, og oftest længere tid.
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Goblen wrote::-) Archon: Glory and Machination 6 juni 2013.

Har set videoen, og synes det ser spændende ud. Prøvede Bora Bora med Mik på Djengis Con, og selvom jeg sutter til at placere mine workers rigtigt, så synes jeg faktisk at det er en sjov type spil. Men hvad synes I andre?

/Brian
WP kan være vældig underholdende, men det er også en mekanisme, der er blevet brugt voldsomt meget de senere år, så personligt er jeg nok kørt lidt træt i "rene" WP-spil. Men hvis det bruges i en eller anden ny og spændende kombination, er jeg nok mere positiv :)
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Foppwin
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 677
Joined: Sun Aug 09, 2009 2:59 pm
Favoritspil: Pandemic, Throu the ages, Agricola, Dominion, Twillight struggle og mange flere
Location: Ølstykke
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Foppwin »

Taibi wrote:Jeg er selv hoppet på denne her:

:) Euphoria: Build a Better Dystopia - 13.06.13 - Sci-Fi worker placement med terninger, hemmelige mål og rekrutter - 2-6 spillere - 60 min (30-90) - BGG

Den 6. spiller er netop kommet med via et stretch-goal på Kickstarter.

Ydermere kigger jeg på dette nye udspil fra Ragnar Brothers:

:( Promised Land: 1250-587 BC - Lidt civilization feel med partnerskab hensat til oldtiden - 2-6 spillere - 150 min - BGG
Jeg kom lige til at bestille euphoria + Viticulture for 105 $ :)
Danny

Image
User avatar
AndersC
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 196
Joined: Fri Jan 25, 2013 12:09 pm
Location: Birkerød
Has thanked: 65 times
Been thanked: 3 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AndersC »

Jeg er også med på Euphoria :D Svært at lade være til den pris..
Sidst spillet:
Image
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Promised Land lyder heller ikke helt uinteressant. Nogen, der har læst nærmere op på det?
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 503 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Og så er listen opdateret. Domus Domini er i øvrigt meget langt fra at være i mål, men de formår virkelig også at få projektet til at se gabende kedsommeligt ud. Franz-Josef Herbst kunne holde kurser i, hvordan man virker mindst muligt begejstret for sit eget projekt.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Post Reply