Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
digter
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 936
Joined: Sat Aug 13, 2011 10:27 pm
Location: Odense
Has thanked: 8 times
Been thanked: 12 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by digter »

Taibi wrote:
Skobbolop wrote:Jeg forstår ikke helt hvad ideen er med de 44 ekstra kort? Kan du forklare det Gunnes?
Stony wrote:Som jeg læser det, er det "bare" et ekstra sæt med alternativ grafik.
Korrekt.

Én af mulighederne var at støtte spillet med $125 og få dit ansigt, samt navn, på ét af rekrut kortene. Det var en stor succes men der var også mange der fandt at de kort der så kom ud af det var uforenelige med spillets tema eller bare let og ret grimme/ ude af proportioner. Der kom en update med et tilbud om at den nye Supreme udgave hvor der var nok tilkendegivelser til at bringe alternativet i spil - nemlig et sæt rekrutter med den oprindelige (prototype) grafik hvor ansigterne var mere skitseret og i mange tilfælde knap så detaljerede.

Du kan se under Update #12 forskellen.
TAK!

Jeg har dog efter grundig overvejelse valgt IKKE at "backe" spillet :)
Image
AnniSøren
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 33
Joined: Tue Aug 28, 2012 10:31 pm
Location: Ølstykke

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by AnniSøren »

:) Berserk: War of the Realms - 26.06.2013 - "Tactical Fantasy Card Game for 2 to 4 players" - 2-4 spillere - 20 min - BGG

Jeg har kigge lidt på dette spil og listet få plusser og minusser (selvfølgeligt er det mine egne holdninger, der reflekteres...)
Pro's:
Hurtigt spil;
Fine Illustrationer;
Hurtig produktionstid - spillet burde allerede være færdigt i september;
Det er også et plus at spillet har eksisteret i 20 år allerede, men nu søger et nyt marked vha Kickstarter.
Con's:
Måske ender vi med et nyt LCG, men nu med en potentiel ustabil Russisk producent...
Projektet er lidt sløset i sin beskrivelse. Jeg har f.eks. svært ved at gennemskue rollen af "Knights and Villians"-decket - samt hvorvidt det egentligt allerede indgår i "deluxe"-udgaven;
Prisen er forholdsvist høj når shipping og skattefar kommer med i beregningen og måske skal der yderligere laves tilkøb (her tænker jeg igen på "Knights and Villians"). Under alle omstændigheder så er det "Battlemage"-udgaven til 50+$ som umiddelbart giver mest mening.

Har nogle af jer garvede spillere stiftet bekendskab med den oprindelige udgave af spillet?
User avatar
Stunke
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 424
Joined: Thu Jan 18, 2007 12:16 am
Location: Mørkhøj

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Stunke »

Det er ikke just kickstarterrelateret laengere, siden spillet ikke klarede sig igennem sin foerste kampagne, men Burning Suns er paa vej med endnu en kampagne, og inden det bliver skudt igang leder Emil efter folk der har lyst til at spille/teste/oste Burning Suns prototypen der saa snart kommer til at rejse jorden rundt.

Emil betaler fragt til den naeste person der vil teste spillet saafremt personen skriver et review/anmeldelse af det og laegger det ud til offentlig skue.
Laes mere her: http://www.boardgamegeek.com/thread/983 ... ype-not-pa

Der er vist blevet ryddet ret meget op i spillet siden jeg spillede prototypen for noget tid siden saa det kunne da vaere interessant at proeve igen, men jeg tror ikke jeg er den store 4X entusiast.
Ikke desto mindre kunne det da godt vaere at der var nogen herinde fra der kunne taenke sig at proeve en danskdesignet 4x/worker placement/Sci Fi spil.

Med ganske faa ord, saa var min foerste oplevelse af spillet at det helt klart har godt af at gentagne spil. Reglerne er MEGET ligetil, men de valg man traeffer er enormt vigtigte. Der er mange knapper at skrue paa saa det handler om at forstaa hvilken effekt de allesammen reelt har paa spillet.
It's about playing games, not owning games.
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

:) Wok Star - 16.07.2013 - Real time strategy samarbejdsspil med kinesisk restaurant tema - 2-4 spillere - 60 min - BGG

Den kunne jeg godt være med på...
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by chr88 »

Jonezy wrote::) Wok Star - 16.07.2013 - Real time strategy samarbejdsspil med kinesisk restaurant tema - 2-4 spillere - 60 min - BGG

Den kunne jeg godt være med på...
Det kunne jeg også :) Hvis vi kan finde 4 andre, der er friske, kunne vi jo lave et samkøb?
User avatar
Jonezy
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1476
Joined: Thu Mar 10, 2011 7:32 pm
Favoritspil: Castles of Burgundy, Hansa Teutonica, Orléans og Terraforming Mars er mine mere euro-orienteret favoritter, men Too Many Bones: Undertow er favorit SPILLET lige nu. Jeg er dog total omni-gamer og spiller stort set alle slags spil til stor fornøjelse. Holder blandt andet også meget af hyggelige fillers og CMoN terninge-fjol.
Location: Taastrup (København)
Has thanked: 311 times
Been thanked: 185 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Jonezy »

chr88 wrote:
Jonezy wrote::) Wok Star - 16.07.2013 - Real time strategy samarbejdsspil med kinesisk restaurant tema - 2-4 spillere - 60 min - BGG

Den kunne jeg godt være med på...
Det kunne jeg også :) Hvis vi kan finde 4 andre, der er friske, kunne vi jo lave et samkøb?
Spørgsmålet er om det er bøvlet værd. Hvis jeg har regnet rigtigt sparer man kun lidt over 40,- ved samkøbet per næse.
Image
chr88
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 524
Joined: Sat Jun 18, 2011 7:36 am
Favoritspil: Agricola og Terra Mystica er mine to klare favoritspil! Andre favoritter er eurogames som Samurai, Ra, Hansa Teutonica, Caylus, Le Havre, El Grande, Puerto Rico, Goa, Ghost Stories, Taluva, Reef Encounter osv. - men også et partygame som Telestrations er genialt!
Tjek hellere end gerne min profil på BGG: http://boardgamegeek.com/user/ChrB
Location: 2100 Kbh Ø
Been thanked: 4 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by chr88 »

Jonezy wrote:
chr88 wrote:
Jonezy wrote::) Wok Star - 16.07.2013 - Real time strategy samarbejdsspil med kinesisk restaurant tema - 2-4 spillere - 60 min - BGG

Den kunne jeg godt være med på...
Det kunne jeg også :) Hvis vi kan finde 4 andre, der er friske, kunne vi jo lave et samkøb?
Spørgsmålet er om det er bøvlet værd. Hvis jeg har regnet rigtigt sparer man kun lidt over 40,- ved samkøbet per næse.
Jep, er enig. For udover den lave besparelse, er der større sandsynlighed for, at pakken vil blive snuppet i tolden. Et enkelt spil kan måske slippe igennem. Så jeg bestiller det bare selv. :)
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:( Fairytale Games: The Battle Royale - 03.07.2013 - "Kort og terning baseret kamp og udforskningsspil i eventyr univers" - 1-10 spillere - 30-60 min - BGG
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tarkan »

:( FALLEN - 22.07.2013 - Kort- og terningbaseret dungeonspil, drevet af storycards. - 2 spillere - 90 min. - BGG
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Jeg har opdateret med disse to projekter. Man må konstatere, at der er imponerende mange projekter, der når i mål.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

Og jeg må konstatere at der alt for mange projekter til at jeg orker at nævne dem alle.
User avatar
Gunness
5000+ indlæg
5000+ indlæg
Posts: 5126
Joined: Wed Oct 18, 2006 11:26 am
Favoritspil: Twilight Struggle, Wonderland's War, Unsettled, Great Western Trail
Location: København
Has thanked: 504 times
Been thanked: 555 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Gunness »

Meningen med tråden er jo netop også at fremhæve de interessante projekter, så man ikke drukner i information.
Bestilt: Floe, The Old King's Crown, Mycelia, Peacekeepers, An Age Contrived, Unconscious Mind, Rise & Fall, Dark Quarter, Through Ice & Snow
Seneste: Oak, Botany, 7th Citadel, Match of the Century, Faraway, Boonlake, Senjutsu, Fractal
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tarkan »

Personligt så lægger jeg kun et projekt op, som jeg selv har valgt at støtte.
Tarkan
25+ indlæg
25+ indlæg
Posts: 45
Joined: Mon Jan 14, 2013 12:45 am
Favoritspil: Arkham Horror
Location: Måløv

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tarkan »

FALLEN er nu allerede nået halvvejs efter kun 3 dage, og Watchtower Games har desuden valgt at lytte til backers, og har derfor ændret deres Stretch Goals gevaldigt, samt reduceret prisen markant på deres Limited Pledges(alle hvor man får mulighed for at designe et kort, af den ene eller anden art).
User avatar
Larsine
2500+ indlæg
2500+ indlæg
Posts: 3327
Joined: Tue Aug 14, 2007 5:45 pm
Location: Sorø
Has thanked: 1 time

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Larsine »

:) Fairytale Games: The Battle Royale - 03.07.2013 - "Kort og terning baseret kamp og udforskningsspil i eventyr univers" - 1-10 spillere - 30-60 min - BGG

Så er det kommet i mål :-)
Post Reply