Den officielle Kickstarter-tråd

Kommentarer, spørgsmål og husregler.
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

:) Twilight Struggle Digital Edition - 04.07.2014 - Digital version af det velkendte kortdrevne strategispil produceret i samarbejde mellem GMT og Playdek. Fysiske kopier af promo-kort, What-If-scenarier og en Collectors Edition af spillet - 2 spillere - 180 min. -BGG
frouvne, administrator

Image
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by 40crew »

Gad godt at backe den for at få det fysiske spil også, men det er desværre ikke eu friendly. Venter med at backe en evt digital kopi til senere i kampagnen.
Image
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Nej, som udgangspunkt er det ikke EU-friendly. Men de sagde, at de ville kigge på det. Ellers kan det også blive en dyr fornøjelse at støtte den digitale kopi og få sendt et par promo-kort, hvis de bliver fanget i tolden.
frouvne, administrator

Image
User avatar
Tigrillo
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 178
Joined: Fri Jan 03, 2014 11:04 pm
Favoritspil: Pax Porfiriana, ZÈRTZ, Container, Glory to Rome, London, Eufrat & Tigris, Small City
Location: Aarhus og Aalborg

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Tigrillo »

Jeg støtter det her kortspil som ser utroligt flot ud og også har en helt unik setting jeg ikke har set i andre spil, hinduistisk mytologi:
Maha Yodha

En af stretch goalsene er 999 likes på Facebook. Der mangler godt 300 nu, så hvis andre her gad like siden ville det være superfedt. Måske nogle er interesseret i spillet også. Facebooksiden kan findes her: https://www.facebook.com/MahaYodhaGame?fref=ts
40crew
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 273
Joined: Tue May 06, 2014 2:49 pm
Location: Brøndbyøster

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by 40crew »

Frouvne wrote:Nej, som udgangspunkt er det ikke EU-friendly. Men de sagde, at de ville kigge på det. Ellers kan det også blive en dyr fornøjelse at støtte den digitale kopi og få sendt et par promo-kort, hvis de bliver fanget i tolden.
Jeg har netop fået svar på Kickstarter, og de har nu lavet et digitalt tier til 25$, så man kan støtte dem uden at skulle bekymre sig om told. Jeg ville stadig gerne have spillet med, så jeg springer desværre over, medmindre de ser lyset og sender dem afsted fra et sted i EU.
Image
User avatar
Sir William
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1986
Joined: Tue Sep 01, 2009 11:49 am
Location: Skævinge

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Sir William »

https://www.kickstarter.com/projects/10 ... go-express

Queen Games genudgiver Chicago Express gennem Kickstarter :roll: Det er inkl udvidelser og German Railroads til de første 600 backers, dog kun bestemte valg.

Har længe søgt udvidelserne, men dette er nok ikke den billigste mulighed
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Sir William wrote:https://www.kickstarter.com/projects/10 ... go-express

Queen Games genudgiver Chicago Express gennem Kickstarter :roll: Det er inkl udvidelser og German Railroads til de første 600 backers, dog kun bestemte valg.

Har længe søgt udvidelserne, men dette er nok ikke den billigste mulighed
Det er sådan set interessant. men mon de sender fra EU? Der står langt nede på siden at de producerer i Holland.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

Robert wrote:
Sir William wrote:https://www.kickstarter.com/projects/10 ... go-express

Queen Games genudgiver Chicago Express gennem Kickstarter :roll: Det er inkl udvidelser og German Railroads til de første 600 backers, dog kun bestemte valg.

Har længe søgt udvidelserne, men dette er nok ikke den billigste mulighed
Det er sådan set interessant. men mon de sender fra EU? Der står langt nede på siden at de producerer i Holland.
Du har ret i, at der ikke står, hvor de sender fra. Jeg har taget for givet at det var fra EU. Det tror jeg nu også det er. Jeg tænker, at når det nu bliver trykt i Holland og de yderligere skriver: "The games will first be available in the EU. North America will be 6-8 weeks after that and for backers everywhere else it will be 8-10 weeks from the EU launch.", så må det vel også betyde at det sendes fra EU til backere i EU. For nyligt modtog jeg et andet spil fra Queens Games via Kickstarter (Greed), der var ordlyden i Kickstarter-teksten den samme som i denne kampagne og der kom i hvert tilfælde heller ikke nogen uforudsete udgifter oveni der.
frouvne, administrator

Image
User avatar
weilmann
100+ indlæg
100+ indlæg
Posts: 233
Joined: Tue May 08, 2007 4:08 pm
Favoritspil: Pathfinder ACG, Smash Up, Marvel Legendary
Location: Gladsaxe

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by weilmann »

Jeg synes Forge War ser særdeles interessant ud:

https://www.kickstarter.com/projects/13 ... d-dungeone

-særligt efter Rahdos anmeldelse:
https://www.youtube.com/watch?v=zY6ikCobIs8

Den er tilsyneladende også DK-"friendly" :-D
Mvh
Martin
User avatar
Robert
1000+ indlæg
1000+ indlæg
Posts: 1579
Joined: Mon Apr 14, 2008 11:18 am
Location: Slangerup
Been thanked: 2 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Robert »

Frouvne wrote:Du har ret i, at der ikke står, hvor de sender fra. Jeg har taget for givet at det var fra EU. Det tror jeg nu også det er. Jeg tænker, at når det nu bliver trykt i Holland og de yderligere skriver: "The games will first be available in the EU. North America will be 6-8 weeks after that and for backers everywhere else it will be 8-10 weeks from the EU launch.", så må det vel også betyde at det sendes fra EU til backere i EU. For nyligt modtog jeg et andet spil fra Queens Games via Kickstarter (Greed), der var ordlyden i Kickstarter-teksten den samme som i denne kampagne og der kom i hvert tilfælde heller ikke nogen uforudsete udgifter oveni der.
Du har givetvis ret, Frouvne. Men jeg checkede op på German Railways, og opdagede at det er et spil jeg ikke behøver at købe - i hvert fald ikke uden at have prøvet det først.
Sidst spillet:Image
Min profil på BGG
User avatar
Frouvne
10.000+ indlæg
10.000+ indlæg
Posts: 14621
Joined: Wed Apr 26, 2006 12:09 pm
Favoritspil: Brass: Lancashire, Twilight Struggle, Gaia Project, Innovation, Dominant Species, Crokinole, Steam, Spirit Island, Amun-Re, TMB
Location: 2900
Has thanked: 460 times
Been thanked: 654 times
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Frouvne »

weilmann wrote:Jeg synes Forge War ser særdeles interessant ud:

https://www.kickstarter.com/projects/13 ... d-dungeone

-særligt efter Rahdos anmeldelse:
https://www.youtube.com/watch?v=zY6ikCobIs8

Den er tilsyneladende også DK-"friendly" :-D
Ja, det er da i sjælden grad DK-friendly, når det ikke bare sende fra EU men også har portoen inkluderet. Og så lyder det endda også til at være interessant... :D
frouvne, administrator

Image
User avatar
Taibi
500+ indlæg
500+ indlæg
Posts: 947
Joined: Fri Dec 26, 2008 10:50 pm
Favoritspil: Ark Nova
Location: Ebeltoft
Has thanked: 237 times
Been thanked: 104 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Taibi »

Nyt spil fra TMG og designet af Scott Almes der har designet Kings of Air and Steam og Tiny Epic Kingdom som mange af os venter spændt på. :)

Harbour - Master markets in a fantasy port - 17.07.2014 - worker placement på havnen med bygninger og skæve personer - 2-4 spillere - 30 min - BGG

Spillet sendes fra USA (og står ikke umiddelbart til at ændre). Prisen for spillet er kun $20 og $6 i fragt.

Jeg er selv meget interesseret, især hvis der kunne laves samkøb, så vi er flere om at dele et evt. gebyr. :)
Sidst spillet:
Image

Min profil på BGG
APK
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 335
Joined: Fri Feb 16, 2007 12:17 am
Location: Kbh Ø
Has thanked: 17 times
Been thanked: 4 times

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by APK »

Tak for info. Jeg elsker den nye trend med små hurtige spil, der alligevel har meningsfulde beslutninger! Den er backed!

Vi kan vel håbe på, at de når de ser mængden af backere fra EU, finder en løsning så vi undgår told og moms-problematikken...
Ellers er jeg åben for at inkludere andre fra Københavns-området i min pledge (op til en samlet værdi af 1.100 (toldgrænsen), så vi kan deles om porto og moms-gebyr.

mvh
APK
Taibi wrote:Nyt spil fra TMG og designet af Scott Almes der har designet Kings of Air and Steam og Tiny Epic Kingdom som mange af os venter spændt på. :)

Harbour - Master markets in a fantasy port - 17.07.2014 - worker placement på havnen med bygninger og skæve personer - 2-4 spillere - 30 min - BGG

Spillet sendes fra USA (og står ikke umiddelbart til at ændre). Prisen for spillet er kun $20 og $6 i fragt.

Jeg er selv meget interesseret, især hvis der kunne laves samkøb, så vi er flere om at dele et evt. gebyr. :)
/APK
Image
Valby2500
50+ indlæg
50+ indlæg
Posts: 52
Joined: Mon Apr 28, 2014 10:34 am

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by Valby2500 »

Jeg har lige sat en besked på Harbours kickstarter side for at høre om de ikke kan gøre det EU-venligt. Men hvis det bliver muligt at bundle vores ordrer er jeg frisk på at være med på det. Hvis grænser er 1100, kan vi sikkert være 8-10 personer på same sending.
Taibi wrote:Nyt spil fra TMG og designet af Scott Almes der har designet Kings of Air and Steam og Tiny Epic Kingdom som mange af os venter spændt på. :)

Harbour - Master markets in a fantasy port - 17.07.2014 - worker placement på havnen med bygninger og skæve personer - 2-4 spillere - 30 min - BGG

Spillet sendes fra USA (og står ikke umiddelbart til at ændre). Prisen for spillet er kun $20 og $6 i fragt.

Jeg er selv meget interesseret, især hvis der kunne laves samkøb, så vi er flere om at dele et evt. gebyr. :)
BACON!
250+ indlæg
250+ indlæg
Posts: 375
Joined: Sun May 30, 2010 5:33 pm
Location: Odense
Contact:

Re: Den officielle Kickstarter-tråd

Post by BACON! »

Jeg vil da lige hoppe ind og sige at told på brætspil er på 0% (i følge toldpriser.dk). Så i princippet er det vel ligegyldigt hvor mange I er. Om Post Danmark er enig skal jeg så ikke kunne sige.
I virkeligheden hedder jeg Janeck.
Post Reply